Neries regioninio parko darbuotojai dėl lankytojų srautų griebiasi už galvų: prašo nevykti į Šilėnus

Netoli Vilniaus esantis Neries regioninis parkas pastaruoju metu tapo itin populiarus – pažintiniuose takuose neretai ir prasilenkti yra sunku, nėra vietų automobiliams. Todėl parko direkcija savo „Facebook“ paskyroje prašo lankytojų nevažiuoti bent į populiariausias vietas, kaip naujasis Šilėnų pažintinis takas. „Važiuokite toliau, važiuokite į Aukštadvarį, į Dieveniškes, kur nors“, – nelinksmai juokavo parko direktorė.
Šilėnų pažintiniame take - gausu žmonių
Karantino metu žmonės lankėsi Šilėnų pažintiniame take / 15min/Algirdo Gurevičiaus nuotr.

Neries regioninio parko feisbuke galima perskaityti tokį skelbimą: „Labai prašome dėl ypač didelio lankytojų skaičiaus kol kas nevažiuoti į Šilėnų pažintinį taką!“ Parko direkcija juo pasidalijo pirmadienį, tačiau, kaip sako parko direktorė Audronė Žičkutė, tai savaitgalio atgarsiai.

Neries regioninio parko prašymas

„Tiesiog nevaldoma situacija“

„Kartosime ir penktadienį tą patį pranešimą, kad matytų tie, kurie ketina važiuoti. Tai yra tiesiog nevaldoma situacija. Kadangi tai yra nauja, netikėta, tai mes nežinome, atvirai pasakius, ko griebtis“, – prisipažino direktorė.

Ir kitose Neries regioninio parko vietose žmonių savaitgalis susirenka daugybė. Tarkim, Dūkštų ąžuolyne, norint pasiekti Dūkštos pažintinį taką šalia Bradeliškių piliakalnio, automobilį gali tekti palikti ir už kelių kilometrų. Tad man pačiai ten likti net nesinorėjo – apsisukome ir vykome tolyn.

A.Žičkutė sutinka, kad ir kitur žmonių atvažiuoja nematytais kiekiais: „Susidūrėme su visiškai, absoliučiai nauju iššūkiu. Tas karantinas irgi pridėjo, kad žmonių skaičius padidėjo. Tai priemiestinis parkas. Anksčiau mes savo žinutėmis transliuodavome, kad ateikite ir pasivaikščiokite, o dabar matome, kad yra per daug, našta aplinkai yra per didelė, takuose žmonių per tankiai. Jeigu jie sklaidosi, vadinasi, nėra vietos gyvūnams. O mes esame visų pirma gyvūnams, tik tada žmonėms. Visų pirma esame gamtinė teritorija, tik po to – edukacinė-rekreacinė.“

Vietos gyventojų nepatogumai

Šilėnuose, kur šį pavasarį atidarytas naujasis pažintinis takas, jau sunku išsitekti vietos gyventojams – anot direktorės, jie nebegali vaikų išleisti vienų į lauką, nes aplink nuolat važiuoja automobiliai, išvažinėti jų keliai ir takeliai, išmindžiotos pievos ir laukai.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Automobiliai Šilėnų pažintiniame take

„Ta infrastruktūra, kuri sukurta, tiesiog neatlaiko. Žmonės, kurie ten gyvena, paskendę dulkėse, išvažinėtos žmonių pievos, pakelės. Gyevno jie ramiai, gražiai, o dabar jau vaikai į gatvę išeiti negali, jų situacija pasikeitė kardinaliai. Iš tiesų šitam mes nebuvome pasiruošę, mes to net nenumatėme, kad gali būti toks srautas ir kad vien tako yra maža. Visų pirma reikia padaryti kelius, aikšteles, sustatyti riboženklius ir tik tada tą gražiąją dalį. Čia kaip su namu – pirmiausia įrengi kanalizaciją, o tik tada parenki tinko spalvą“, – kalbėjo Neries regioninio parko direktorė.

Iš tiesų šitam mes nebuvome pasiruošę, mes to net nenumatėme, kad gali būti toks srautas ir kad vien tako yra maža, – sakė A.Žičkutė.

Jos teigimu, kol kas tikimasi žmonių sąmoningumo, tačiau jau galvojama ir apie rimtesnius ribojimus – tą reikės svarstyti su kitomis institucijomis, tarkim, Vilniaus rajono savivaldybe, kurios teritorijoje yra Šilėnų pažintinis takas, Valstybine miškų urėdija.

Neries regioninis parkas dar kovą paskelbė prašymą nevažiuoti į Grabijolų kaimą – dėl ten gyvenančių senyvo amžiaus žmonių, kuriems koronavirusas kelia didžiulę grėsmę. Tuomet akcentuota, kad vaikščioti pažintiniu taku šalia kaimo nedraudžiama, tačiau keliautojai nevengia užsukti ir į gyventojų kiemus, taip didindami pagyvenusių žmonių riziką užsikrėsti.

Neries regioninio parko prašymas nevykti į Grabijolų kaimą