Žinomi tauragiškiai renkasi aktyvų poilsį: keliaus po Lietuvą ir kaimynines šalis. Kiek planuoja išleisti?

Koronaviruso epidemija gerokai pakoregavo atostogautojų planus – iki šiol į vienas šalis vykti draudžiama ar nerekomenduojama, iš kitų raginama kuo greičiau sugrįžti. Vieni drąsiai važiuoja ar skrenda į užsienį išsvajotų atostogų, kiti keičia įpročius ir keliauja po gimtąjį kraštą. Vasara, nepagailėjusi kaitros ir liūčių, jau įpusėjo – dabar pats atostogų sezono pikas. Kaip atostogauja tauragiškiai?
Dovydas Kaminskas
Dovydas Kaminskas / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Plauks kanojomis

Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ direktorius Romualdas Vaitkus atviravo, kad neatostogavo jau dvejus metus, kadangi nebuvo kada – vyko muziejaus modernizacija. Nuo liepos 13-osios dvi savaites poilsiaus, tačiau iš Lietuvos neišvyks – plauks baidarėmis ir kanojomis.

Su žmona Edita mėgstame aktyvų poilsį, esame judrūs žmonės. Apkeliavome 42 šalis, kelioninių potyrių yra įvairiausių. Kelionės – didžiausias žmogaus turtas. Šios atostogos nebus vien tik atostogos – įtariu, dalis jų bus darbinės, – pasakojo muziejaus direktorius, darbo reikalais lankydamasis Vilniuje. – Nepagalvojau, kiek Lietuvoje atostogaudami išleisime. Gal apie 500 Eur.

Indrės Bungardaitės / 15min nuotr./Romualdas Vaitkus

Pasak R.Vaitkaus, su šeima jis yra apvažiavęs nemažą Latvijos teritoriją, apžiūrėjęs daugumą pilių, kurios paliko neišdildomą įspūdį. Šias atostogas skirs Lietuvai – yra daug įdomių vietų, kurias nori pamatyti. Romas sako ir seniau mėgdavęs gimtame krašte atostogauti – plaukdavo kanoja, su šeima ir aktore Genovaite Urmonaite po Ignaliną ir kitus kraštus keliavo.

Susižavėjo Lenkija

Tauragės Birutės Baltrušaitytės viešosios bibliotekos direktorė Meilutė Parnarauskienė atostogaus rugpjūtį. Jei neatsiris antroji koronaviruso banga, ji su vyru Rimantu ketina keliauti į kaimynines šalis. Žavisi Latvija. Bauskė ir Durbė jiems – nuostabūs miesteliai. Net Jelgavoje, kurioje nėra architektūros paminklų, nes buvo sugriauta, randa ką pamatyti ir kuo pasidžiaugti. Parnarauskus savo grožiu pakerėjo Rundalės rūmai, pilys ir jų griuvėsiai. Kasmet vyksta į Liepoją, nes patinka šio krašto architektūra, vokiško stiliaus namai atrodo tokie romantiški.

123RF.com nuotr./Rundalės rūmai, Latvia

„Esame įsimylėję Lenkiją ir Latviją, neatmetame ir Lietuvos. Vyksime į Lenkiją, nes ten atrandame gražių istorinių ir poilsinių vietų. Latvija mus stebina savo gamta, pilimis ir pajūriu. Mes dviese su vyru važinėjame, pradėjome nuo Torūnės, Krokuvos, vėliau – Gdanskas, Gdynė, Sopotas. Vis atrandame miestų, kurių įdomi istorija ir daug pramogų, – kalbėjo bibliotekos direktorė. – Gaila, kad šiemet atšaukė Suvalkų bliuzo festivalį, į kurį vykome 10 metų iš eilės. Esame biudžetininkai, todėl keliaudami neužsisakome labai brangių viešbučių.“

M.Parnarauskienė atviravo, kad jai užtenka ir ekonominės klasės apartamentų (30–40 Eur para), svarbiausia patogiai jaustis – kad būtų lova, dušas ir tualetas. Pusryčių niekada neužsisako – jiems patinka užsukti į kavines ir paragauti specifinių to krašto patiekalų. Lenkija nėra brangi šalis, kartais išleidę neįspūdingą sumą jaučiasi oriai – gardžiai pavalgę, pasigardžiavę kava ir ledais. Šioje šalyje puikus susisiekimas, pigus transportas, nesikandžioja ir maisto kainos. Dienos išlaidos – apie 100 Eur.

Atostogauti nepigu

Tauragės „Versmės“ gimnazijos direktorė Dalia Pukelienė jau atostogavo dvi savaites – birželio 1–14 d. Su vyru Tadu savaitei vyko į Nidą. Ilgąjį Joninių savaitgalį praleido Šventojoje, prie Baltijos jūros. Šiemet Pukelių šeima buvo suplanavusi kelionę į Ispaniją, Barseloną, iš anksto įsigijo bilietus. Deja, karantinas sujaukė planus – liko atostogauti Lietuvoje, už neįvykusią kelionę pinigai dar negrąžinti. Šios kelionės planus atidėjo vėlesniam laikui.

„Jūrą labai mėgstu, Nida – man vienas gražiausių kraštų. Dar atostogausiu nuo liepos 22 iki 31 d. Būsime Lietuvoje, jei lepins gražus oras, gal prie jūros nuvažiuosime. O šiaip planuojame keliauti į Aukštaitijos pusę, Molėtus – ežerų kraštą. Ten buvome prieš septynerius metus, dabar vėl vyksime. Aplankysime Jurbarko kraštą, neseniai kopėme į Tytuvėnų apžvalgos bokštą. Man patinka Lietuvoje atostogauti, – pasakojo gimnazijos direktorė. – Pernai savaitę viešėjome Ukrainoje, Odesoje. Mėgstame aktyvų poilsį, kasmet vykstame į turistines keliones, labai daug šalių aplankėme. Be to, manau, kad atostogaujant reikia spėti ir knygą perskaityti.“

Pasak D.Pukelienės, atostogauti nėra pigu, nesvarbu, kur atostogauji – Lietuvoje ar užsienyje. Kokia išleidžiama suma, priklauso nuo pageidavimų. Pernai savaitę Odesoje gyvenę Pukeliai pastebėjo, kad ten kainos panašios, kaip ir Lietuvoje. Nepasitvirtino sklandžiusios kalbos, kad Ukrainoje viskas pigu. Buvo užsisakę tik apartamentus, todėl vakarieniaudavo ir pietaudavo kavinėse.

Prieš Jonines automobiliu vykdama į Nidą Pukelių šeima sumokėjo 5 Eur taršos mokestį, vėliau jis išaugo iki 30 Eur. Pabrango todėl, kad birželio pabaigoje prasideda atostogų sezono pikas. Maistas kavinėse šiek tiek brangesnis nei Tauragėje. Už apartamentus Nidoje sumokėjo 380 Eur – juose su vyru ir anūke praleido 5 dienas. Maistui, gardumynams ir gaiviesiems gėrimams išleido apie 200 Eur, per savaitę – apie 600 Eur, per dieną – apie 50 Eur. Apskaičiuota pagal kainas, buvusias iki birželio 23 d.

Svajoja apkeliauti Lietuvą

Tauragės rajono meras Dovydas Kaminskas buvo įforminęs atostogas saviizoliacijos metu, todėl šią vasarą jų nebeplanuoja. Jam labai patinka aktyvus poilsis, susijęs su sporto varžybomis. Pernai su draugais savaitei buvo išvykęs į svarbias varžybas Tunise, tuo pačiu ilsėjosi. Su tais pačiais draugais pernai keliavo per Lenkijos pajūrį, užsuko į Gdanską. Naujuosius metus sutiko Izraelyje. Ilgąjį Joninių savaitgalį leido su draugais sodyboje. Kiek anksčiau trumpam buvo nuvykęs į Palangą – žmonių tąkart buvo mažai, kelias valandas pasikaitinę paplūdimyje spėjo stiprokai įdegti.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Dovydas Kaminskas

„Pastaruosius ketverius metus nelabai atostogavau. Tiesa, per rinkimus ilsėjausi 6 savaites. Per karantiną, būdamas saviizoliacijoje, įforminau atostogas – taip jas išnaudojau, nors realiai dirbau. Ši vasara darbinga nusimato, nebent kažkas ekspromtu įvyktų, – kalbėjo meras. – Labai pasiilgau kalnų, penkerius metus juose nebuvau. Būtų smagu žiemą nuvykti paslidinėti.“

Pasak D.Kaminsko, Lietuva – nuostabaus grožio šalis, čia yra labai daug unikalių vietų, kurias būtina aplankyti. Kitą vasarą meras automobiliu ketina keliauti po gimtąjį kraštą dvi savaites. Šiuo metu tokia jo svajonė, o ar pavyks ją įgyvendinti – laikas parodys.