Geras turinys neatostogauja. Prenumerata vos nuo 0,50 Eur/mėn!
Išbandyti

„Rally Žemaitija“ varžybose – aštuonerius metus brandinta G.Notkaus ir D.Strižano pergalė

Praėjusį savaitgalį Kelmės apylinkėse baigėsi antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jame po permainingos kovos nugalėtojais tapo „Viada-Multi FX“ komandos duetas – Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu, lenktyniavę „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Paskutinį sykį pergalę absoliučioje įskaitoje šis ekipažas šventė 2016-ais metais Elektrėnuose, tad nugalėtojų taurių duetui reikėjo laukti net aštuonerius metus, rašoma pranešime.
„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose
„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose / Alfonso Rakausko nuotr.

Kad kova dėl lyderių pozicijų „Rally Žemaitija“ varžybose bus išties įdomi parodė jau testinis greičio ruožas, kuriame net keturi pirmieji ekipažai, tarp jų ir Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu, „tilpo“ į vos 0,44 sekundės. Ne ką mažiau intrigos buvo ir pirmąją ralio dieną, kai po penkių greičio ruožų Giedrių Notkų nuo tuo metu lyderiavusio Vaidoto Žalos skyrė kiek daugiau keturios sekundės.

Kaip sakė Giedrius Notkus, po iš rankų išsprūdusios pergalės pirmame etape Lazdijuose šįkart jo ir Daliaus Strižano duetas turėjo dar daugiau papildomos motyvacijos siekti aukščiausios pozicijos.

„Jau pirmuose greičio ruožuose pamatėme, kad visi smarkiai lekia ir kad konkurencija pirmame dešimtuke bus labai didelė. Aišku, Vladas Jurkevičius viename greičio ruože nulėkė nuo kelio ir sugaišo laiko, bet vėliau ėmė vytis.

Miesto greičio ruože automobilį apgadino ir iš kovos pasitraukė Martynas Samsonas, todėl mes po pirmos dienos ir naktinio greičio ruožo rikiavomės antroje pozicijoje. Nuo Vaido Žalos atsilikome nedaug, todėl nuotaikos buvo optimistinės“, – sakė Giedrius Notkus.

Pirmąją dieną pabaigę su vos kelių sekundžių deficitu Vaidotui Žalai, Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu visas ambicijas perkėlė į antrąją ralio dieną. Ir jau kitą rytą, pirmame greičio ruože jų laukė staigmena – atvažiavę į šeštojo greičio ruožo finišą jie ten rado po virtimo apgadintą automobilį apžiūrinėjantį Vaidotą Žalą.

„Finiše pastebėjome, kad iš Vaidoto automobilio rūksta dūmai ir Vaidotas skėsčioja rankomis. Pravažiuodami pamatėme, kad jo automobiliui apgadintas priekis, bėga aušinimo skystis. Supratome, kad Vaidotui čia lenktynės ir baigsis, o mums vėl kaip ir Lazdijuose teks valyti trasą ir startuoti pirmiems.

Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose
Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose

Viskas pradėjo panašėti į Lazdijų scenarijų, nes mus po truputį pradėjo vytis Vladas Jurkevičius. Jam tuo metu iki mūsų buvo likę apie 14 sekundžių ir kiekviename greičio ruože jis nuo mūsų po kelias sekundes atkąsdavo. Tačiau vėliau susiėmėme ir porą greičio ruožų minimaliu skirtumu sugebėjome laimėti.

Likus vienam greičio ruožui turėjome devynių sekundžių persvarą prieš Vladą Jurkevičių

Po serviso buvo likę keli greičio ruožai ir mes jau įsijungėme šiek tiek atsargesnį režimą. Važiavome greitai, bet nerizikavome. Vieną greičio ruožą pralaimėjome kiek daugiau nei trimis sekundėmis, kitą – pusantros. Likus vienam greičio ruožui turėjome devynių sekundžių persvarą prieš Vladą Jurkevičių“, – pasakojo lenktynininkas.

Kaip sakė panevėžietis, paskutinis greičio ruožas buvo septynių kilometrų ilgio, todėl turima devynių sekundžių persvara atrodė saugi. Tačiau šiame greičio ruože nuo kelio nulėkė prieš Giedrių Notkų startavęs nulinis ekipažas. Dėl šios priežasties greičio ruožas buvo sustabdytas ir tai reiškė, kad Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas tampa šio ralio nugalėtojais.

„Priekyje mūsų važiavęs „nuliukas“ nuslydo į kelkraštį. Jį bandė žiūrovai traukti net keturračiu. Žiūrovai mus ten stabdė, todėl mes sulėtėjome, bet pamatėme, kad nieko baisaus ten neįvyko ir nulėkėme toliau. Mums finišavus sužinojome, kad greičio ruožas sustabdytas ir jo laikai buvo anuliuoti, todėl mūsų rezultatas jau nebepasikeitė.

Nors „Power Stage“ taškų už paskutinį greičio ruožą šįkart neturėjome progos laimėti, bet iškovojome pergalę, iki kurios mums reikėjo ilgai ir sunkiai eiti. Paskutinį kartą laimėjome 2016-ais metais Elektrėnuose ir po to vis kažkokios nesėkmės mums sutrukdydavo užlipti ant pirmosios vietos. Labai džiaugėmės su Daliumi, kad tas mūsų intensyvus darbas ir kopimas link tikslo pagaliau davė dividendus“, – įspūdžiais dalijosi Giedrius Notkus.

„Rally Žemaitija“ varžybose po šiokios tokios pertraukos startavo ir kitas „Viada-Multi FX“ komandos narys Jonas Sluckus. Jam stenogramą skaityti šiemet vėl sugrįžo šturmanas Giedrius Šileikis. Kaip sakė ekipažo pilotas, šiose varžybose jų tikslai buvo du – prisiminti lenktyniavimą ir pasiekti finišą. Tą duetui padaryti pavyko. Jie įsitvirtino 23-ioje bendrosios įskaitos vietoje.

„Mes atvažiavome po dviejų metų pertraukos ekipaže su Giedriumi Šileikiu. Stebuklų nesitikėjome. Tikslas buvo finišuoti, rinkti kilometrus, kurių šiemet visai neturėjome. Rezultatu patenkinti nesame, bet progresas jautėsi ir darbas ekipaže vyko sklandžiai. Geresnio pasirodymo tikimės Viekšniuose. Automobilis sveikas, nusiteikimas geras, finišą pasiekėme, tai manau, kad viskas pavyko“, – kalbėjo Jonas Sluckus.

Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose
Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose

Techninės problemos dėl pozicijų šįkart konkuruoti neleido dar vienam „Viada-Multi FX“ komandos ekipažui – Klaudui Bučinskui su Povilu Gutausku. Jie dar pirmąją ralio dieną pasitraukė iš kovos, tačiau nusprendė tęsti lenktynes ir rinkti jiems reikalingus kilometrus.

„Ralis labai patiko. Nors važiavau į Žemaitiją tikėdamasis nuobodžių varžybų, bet kaip vėliau paaiškėjo, tai buvo vienas geriausių mano važiuotų ralių. Greičio ruožai buvo išties puikūs, organizacija – gera.

Aišku, mums nepasisekė, pavedė technika. Jau pačiame pirmame greičio ruože turėjome gedimą. Automobilis tiesiog ėmė ir užgeso, tačiau pabandžius užvesti iš naujo variklis užsivedė. Trečiame greičio ruože patekome į dideles provėžas ir jose nusisuko pusašis. Finišavome su vienu pusašiu ir kitą dieną startavome pagal „Rally 2“ taisyklę.

Kitą dieną važiavome tarsi turėdami gerą treniruotę, nes šiaip treniruočių neturime, tai naudojomės proga sukti kilometrus, net ir nebekovodami dėl rezultato. Buvome patenkinti savo tempu, automobilio veikimu, bet paskutiniame greičio ruože ir vėl automobilis iš niekur nieko užgeso.

Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose
Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose

Tačiau ralis man patiko, įgavau tikrai daugiau pasitikėjimo savimi. Noriu pagirti ir savo šturmaną Povilą Gutauską, su kuriuo jau nuo pirmojo greičio ruožo „kaifavome“. Galbūt padėjo praėjusio ralio analizavimas, bet šitą ralį praktiškai neturėjau jam jokių priekaištų. Smagiai lėkėme abi dienas, tik gaila, kad pavedė technika“, – teigė Klaudas Bučinskas.

Trečiasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas liepos 12-13 dienomis įvyks Mažeikių, Telšių ir Viekšnių apylinkėse. Ten prie starto vėl stos visi trys „Viada-Multi FX“ ekipažai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sužadėtuvių žiedo paieškos: kaip išrinkti tinkamiausią?
Reklama
Į Lietuvą atvyksta Pasaulio moksleivių robotikos olimpiadai besiruošianti ukrainiečių komanda
Reklama
Modernūs lietaus nuvedimo sistemų sprendimai
Reklama
Balsuokite už architektūriškai žaviausią miestą ir pasidalinkite jus įkvepiančiais pastatais