-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kapitonas Rokas Milevičius po „Ambersail 2“ finišo: „Jei sakyčiau, kad nepasisekė, nebūtų tiesa“

Vandenynų bolidų „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ dvikova Baltijos jūroje baigėsi lenkų pergale – antras kartas kaimynų įgulai nemelavo, drauge su kapitonu, pasaulinio lygio buriavimo žvaigžde Bouwe Bekkingu konkurentai prieš lietuvius išplėšė pergalę, į finišą Gdynioje „Sailing Poland“ atplaukė 7 minutėmis anksčiau.
„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje / Monikos Svėrytės nuotr.

„Jei sakyčiau, kad nepasisekė, tai nebūtų tiesa. Taip, šįkart buvome šiek tiek lėtesni, padarėme klaidų, nors jų darė ir mūsų konkurentai. Tiesa, vienu metu buvome juos aplenkę, tačiau vienas mūsų manevras nepasiteisino, todėl pralošėme jiems 7 minutes“, – iškart po finišo Gdynios uoste 15min sakė „Ambersail 2“ komandos kapitonas Rokas Milevičius.

Pasak jo, varžybos identiškais „Volvo65“ laivais buvo labai įdomios: lietuviams teko atlikti daug įvairių manevrų, ne kartą keisti bures, kone pusantros paros trukusiose lenktynėse įgula esą dirbo iš peties. „Viskas sėkmingai pavyko – nieko nesulaužėme, nieko nesuplėšėme, visi sveiki, o tai svarbiausia. Turėjome išties gerą laiką ir galimybę parungtyniauti su pasaulinio lygio žvaigžde, mano buvusiu kapitonu Bouwe Bekkingu“, – sakė R.Milevičius.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje

„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ bures surėmė jau antrą kartą, praėjusią savaitę startavę Lenkijoje abi įgulos plaukė iki Klaipėdos, o dabar nusprendė išbandyti atvirkštinį maršrutą – lenktynes pradėję Klaipėdos uoste plaukė iki Gotlando, o tuomet apsisukę finišavo Gdynioje. Ir nors pirmas kartas buvo sėkmingas lietuviams, šįkart laimėjo draugystė – lenkai atsirevanšavo.

„Palyginti su praėjusia savaite, šis plaukimas buvo gerokai sudėtingesnis – distancija buvo ilgesnė, pareikalavo didesnių įgulos pastangų, buvo daug burių keitimų – nepanaudojome tik dviejų jų, keitėsi ir vėjo sąlygos. Startavome prie labai silpno vėjo, vėliau jis kilo iki 25 mazgų, naktis buvo tikrai vėjuota. Vidury nakties turėjome paimti ženklą ir apiplaukti aplink salą – čia taip pat yra papildomų pavojų, nes reikia saugotis kliūčių, teisingai atlikti manevrus. Turėjome ir aštraus vėjo. Įgula mažai miegojo ir tikrai daug dirbo“, – pasakojo komandos kapitonas.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje

Kita vertus, jis džiaugėsi teisingu įgulos sprendimu dėl pasirinktos distancijos. Iš pradžių buvo svarstoma plaukti trečdaliu ilgesnį atstumą apiplaukiant Gotlando salą – tokiu atveju būtų tekę Gdynioje finišuoti vėlai naktį, plaukti labai lėtai ir su mažiau vėjo, nebūtų pavykę atlikti sudėtingesnių manevrų.

Tačiau nepaisant besikeičiančių oro sąlygų, kone didžiausiu iššūkiu lietuviams tapo varžymasis su lenkų įgulai šįkart vadovaujančiu patyrusiu buriuotoju B.Bekkingu. Dar likus savaitei iki starto olandų žvaigždė ėmėsi intensyviai treniruoti komandą.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje

„Manau, kad per tą savaitę įgula labai pastiprėjo, susidirbo tarpusavyje. Lenkų įgula jauna, ji treniravosi visą vasarą, tačiau jiems labai trūko mokytojo, kuris juos galėtų pakreipti tinkama linkme. Bouwe Bekkingas buvo tas žmogus – jis puikiai išmano buriavimo subtilybes, pažįsta laivus, moka auginti komandas, pateikti informaciją taip, kad įgula ją greitai įsisavintų. Tai, kad lenkai vėlavo atplaukti į Klaipėdą taip pat parodo, kad iki pat paskutinės minutės įgula ruošėsi šiai dvikovai“, – sakė R.Milevičius.

Pasak jo, pasimokyti iš B.Bekkingo gali ir lietuviai, todėl kapitonas viliasi, kad ateis diena, kai olandų žvaigždė, aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“ su „Brunel“ jachta apiplaukęs kapitonas sės ir į „Ambersail 2“ laivą.

„Bowie ir pats ne kartą sakė, kaip jam gera sugrįžti į Klaipėdos uostą, todėl, manau, viskas įmanoma. Tikiuosi, kad tokių lenktynių bus ir daugiau: užmezgėme ryšius, pamatėme, kad Gdynia ir Klaipėda yra artimi miestai ir jei palankūs vėjai – atplaukti užtrunka apie 6-7 val. Net automobiliu per tiek laiko nepavyktų nusigauti. Noriu tikėti, kad ši draugystė tęsis ir toliau“, – sakė R.Milevičius.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje

„Ambersail 2“ kapitonas džiaugėsi ir pačia lenktynių idėja – toks atvejis, kai 2 iš 8 laivų pasaulyje susitinka tarpusavyje pasivaržyti išties išskirtinis. O ypač – pandemijos kontekste, kai daugelis varžybų atšauktos, kai galimybių buriuoti regatose gerokai sumažėję.

„Gaila, kad jau sezono pabaiga ir daug nežinomybės dėl koronaviruso. Dėl to, kad daugelis varžybų atšauktos, kilo ir ši idėja. Todėl dabar, jei tik oro sąlygos leis, manau, dar porą kartų susitiksime ir pasitreniruosime ar net pasivaržysime. Nors, žinoma, viskas remiasi ir į resursus – plaukti šiuo laivu nemažai kainuoja, todėl vien noro taip pat neužtenka“, – kalbėjo R.Milevičius.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail2“ lenktynės Baltijos jūroje

Po regatos finišo Gdynioje „Ambersail 2“ komanda porą valandų skyrė poilsiui, pavakarieniavo ir netruko apsisukti, ji jau pakeliui namo į gimtąjį uostą Klaipėdoje. Šeštadienį 20 val. Lenkijoje atsišvartavusi įgula į Lietuvą grįžti turėtų sekmadienį popiet, tačiau viską lems oro sąlygos. „Prognozė – labai nepalanki. Laukia laviruotė, ir nors vėjas nebus stiprus, plaukimas bus nepatogus: ilgas, lėtas ir šlapias“, – sakė kapitonas.

„Ambersail 2“ įguloje plaukia 17 narių. Tarp jų – kapitonas R.Milevičius, vairininkas Saulius Pajarskas, Linas Ivanauskas-Linkus, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Raimundas Daubaras, Martynas Jotautis, Regimantas Buožius, Irmantas Norkus, Vidas Gedutis, Kęstutis Kalėda, Linas Šukys, Rimas Danilevičius, Alfredas Babkovskis, Andrius Pranckevičius, Marius Kybartas ir 15min žurnalistė Monika Svėrytė.

Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje

VIDEO: Ambersail 2: lietuvių ir lenkų laivų dvikova Klaipėdos uoste

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius