-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2015 06 20 /2015 06 22

Istorinis finišas: Rokas Milevičius ir „Team Brunel“ iškovojo antrąją vietą „Volvo Ocean Race“

Geteborge (Švedija) finišavo sudėtingiausia regata aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“. Buriavimo gerbėjų laukė didžiulė intriga. Pirmąją vietą bendroje įskaitoje iš anksto buvo užsitikrinusi „Abu Dhabi“ komanda. O dėl antros konkuravo „Team Brunel“, „Dongfeng“ ir „Mapfre“. Laimei, „Brunel“ su Roku Milevičiumi 9-ajame etape tarp Hagos ir Geteborgo aplenkė „Dongfeng“ ir „Mapfre“ labai įtemptose bei permainingose lenktynėse.
VIDEO: Roką Milevičių Geteborge pasitiko patrankų šūviai
VIDEO: Egzotiškos šokėjos ir šokėjai „Volvo Ocean Race“ finiše

Papildyta 13.52 val. Rokas Milevičius ir jo komandos draugai šoka džiaugsmo šokį! 9-ajame etape iškovota antroji vieta lėmė „sidabrą“ bendroje „Volvo Ocean Race“ įskaitoje.

VIDEO: Volvo Ocean Race 2015: finish in Gothenburg (TEAM BRUNEL) and Rokas Milevičius

Papildyta 13.29 val. Paskutinį, 9-ąjį etapą, laimėjo „Alvimedica“ jachta ir bendroje įskaitoje pakilo į 4-ąją vietą. „Team Brunel“ kol kas kaunasi dėl 2-osios vietos etape. Panašu, kad 2-ąją vietą bendroje įskaitoje jie jau užsitikrino ir su Roku Milevičiumi lips ant prizininkų pakylos.

Papildyta 11.23 val. Roko Milevičiaus „Team Brunel“ ir jų pagrindiniai konkurentai „Mapfre“ bei „Dongfeng“ Geteborgo prieigas pasiekė beveik kartu, likus 15 jūrmylių pozicijos išsilygino. Vis dėlto „Team Brunel“ yra užsiėmusi strategiškai geresnę vietą. Jei išnaudos šį pranašumą, Lietuva gali džiaugtis – istorinis Roko Milevičiaus finišas pavyko.

VIDEO: Kelios akimirkos prieš Roko Milevičiaus ir TEAM BRUNEL finišą Geteborge

Papildyta pirmadienį 8.12 val. Situaciją komentuoja buriuotojas Simonas Steponavičius.

Rytas už vakarą gražesnis!

Panašu, kad pačios baisiausios prognozės nepasitvirtino ir buriuotojų žargonu „parkingu“ vadinama štilio zona bus ne tokia didelė kaip atrodė vakar. Lyderių grupė visą naktį laviravo (plaukė prieš vėją) Danijos šiaurine pakrante ir šiuo metu yra prie Skageno kyšulio, ~40 mylių iki finišo. Smagu, kad vis dar turi visai padoriai vėjuko – apie 11–12 mazgų (5–6 m/s).  O smagiausia, kad „Team Brunel“ vyrai laimėjo naktinį trijų grandų pasidaužymą: jie turi trapų pusės mylios pranašumą prieš „Dongfeng“ ir mylios prieš „Mapfre“.  Mūsų vyrai dabar „kontroliuoja“ savo tiesioginius oponentus.

Naujausia orų prognozė žada, kad ciklono centras slinks truputėlį šiauriau Geteborgo – ties Oslo fiordo žiotimis, todėl iki pat Gotos upės žiočių vyrams turėtų dvelkti daugmaž pastovios krypties vėjas – jis susilpnės iki dvelksmo, bet krypties pastovumas turėtų leisti mūsų vyrams išlaikyti situacijos kontrolę.

Gotos žiotyse „armonikos“ dumplės turėtų susipausti galutinai ir žiūrovai miesto centre galės pasigrožėti iškilminga penkių laivų „procesija“, lėtai sklendžiančia  link finišo linijos.

Laikykim špygas.

Sėkmės ir kantrybės „Team Brunel“!

Papildyta sekmadienį 22.05 val. Team Brunel aplenkė kinų jachtą Dongfeng ir bent jau dabar kontroliuoja situaciją! Roko Milevičiaus komanda iš 4 pakilo į 2 vietą paskutiniame etape. Vėjas pamažu rimsta. Priešakyje laukia, anot Simono Steponavičiaus, paskutinis bokso raundas.

VOR iliustr./„Volvo Ocean Race“ pozicijos birželio 21 d. vakarą
VOR iliustr./„Volvo Ocean Race“ pozicijos birželio 21 d. vakarą

Sekmadienis, 22 val. Situaciją komentuoja buriuotojas Simonas Steponavičius.

Nervų karas

Lyderių grupė šliaužia Danijos šiaurės vakarų pakrante. Tautiečiai,

J.Kalinsko nuotr./„Ambersail“ kapitonas Simonas Steponavičius
J.Kalinsko nuotr./„Ambersail“ kapitonas Simonas Steponavičius

gyvenantys Hantsholmo apylinkėse, išėję į pliažą saulėlydžio fone galėtų matyti jachtų burių siluetus. Galėtų būti idiliškas vaizdelis, tačiau iš tikrųjų iki idilės ten – oi, kaip toli. Ten vyksta negailestingas paskutinis šio VOR mūšis.

Vyksta paskutinis raundas, kuris tęsis dar kokias 15 valandų.

Bandau palyginti su kitas sportais – šachmatų ir bokso be taisyklių hibridas atrodo artimiausias. Vyksta paskutinis raundas, kuris tęsis dar kokias 15 valandų.

Armonikos dumplės baigia susispausti. Iš ALVIMEDICA (1 pozicija) sunkiai uždirbto pranašumo liko varganos 5 mylios. Persekiojanti vilkų gauja juos jau ne tik mato plika akim, bet ir užuodžia paniško šalto prakaito kvapą. Turkijos ir JAV vėliavomis pasipuošusios tarptautinės jaunos komandos svajonė užlipti ant prizininkų pakylos baigia išgaruoti. Ir jie nieko negali padaryti, nes remiasi į bevėjį burbulą. Vėjo ir laivo greitis – vargani 5 mazgeliai. Persekiotojai vis dar plaukia truputį greičiau. Team Brunel (3) truputėlį pabėgo nuo Mapfre (4) ir graibo dantimis Dongfeng (2) pakinklius. Jei finišuotų net ir taip, galėtume švęsti – Tie Break šeštadienį nebereikėtų. Abu Dhabi (5) ramiai, bet užtikrintai vejasi visus išvardintus. Per porą valandų visas lyderių penketukas turėtų susirinkti į krūvą. Visi praeities nuopelnai nubraukti; re-start.

Panašu, kad SCA ir Vestas šioje šventėje nedalyvaus. Jie jau anksčiau nespėjo „užsikabinti“ už šiltojo fronto, todėl turėjo ieškoti laimės pakrantėje, tačiau jos ten nebuvo daug. Nuo lyderių grupės jie atsilieka ~20 mylių, taigi nuo pabaigtuvių fiestos stalo jiems turėtų likti tik trupiniai...

Krepšinyje sakom, kad kamuolys apvalus. O buriavime kas? Gal žemė? Svarbu, kad suktųsi į tinkamą pusę – GO TEAM Brunel.

Sekmadienis, 12 val. Situaciją komentuoja buriuotojas Simonas Steponavičius.

Fizika: Ar gali burinis laivas, varomas vėjo, plaukti greičiau už vėją? Atsakymas: taip, gali...

Būtent tokiu režimu šiuo metu Šiaurės jūrą skelia „Volvo Ocean Race“

Organizatorių nuotr./Simonas Steponavičius
Organizatorių nuotr./Simonas Steponavičius

(VOR) laivynas. Vėjo greitis ~ 12-18 mazgų (6-9 m/s), laivų greitis – 15-17 mazgų (~30-35 km/h). „Šampaninis buriavimas“ taip vadinamas ne dėl bikinių ir šampano taurių, bet dėl sūraus vandens purslų nuo laivo nosies.

Meteorologinė situacija

Nuo Škotijos skersai Šiaurės jūrą juda nedidukas ciklonas, kurio centras  rytoj perpiet taikosi finišuoti Geteborge ir išsiurbti jo apylinkėse visus vėjo likučius.

Laivynas „susispaudžia“. Anglai tai vadina „gumos efektu“, o poetiškesni prancūzai – „armonika“.

VOR laivyno pirmieji 5 laivai: Alvimedika, Dongfeng, Brunel, Mapfre ir Abu Dhabi „sėdi“ ant ciklono nosies – šiltojo fronto ir juda kartu su juo. Panašu, kad patogiausiai įsitaisė abdsoliutūs lyderiai Abu Dhabi, šiuo metu plaukiantys penktoje vietoje. Kuo toliau link laivyno priekio, tuo mažiau vėjo pučia, todėl lyderiai plaukia truputėlį lėčiau. Laivynas „susispaudžia“. Anglai tai vadina „gumos efektu“, o poetiškesni prancūzai – „armonika“. Kai stipriau pučia priekyje, armonika tempiasi, kai gale – spaudžiasi.  Būtent tas armonikos susispaudimas turėtų vykti visą likusį kelią iki Geteborgo, nes kuo arčiau finišo, tuo mažiau vėjo.

Visai nebūtų nuostabu, jei visi laivai suvažiuotų į krūvą prie Skageno kampo (Danijos šiaurinis ragas), likus ~40 mylių iki finišo ir pradėtų alinančias „sraigių lenktynes“ nuo vieno dvelktelėjimo iki kito – skersai Kategato sąsiaurį. Turbūt nėra pasaulyje labiau sekinančio  užsiėmimo nei jachtų lenktynės be vėjo.

Dabar įgulos stengiasi išspausti iš savo laivų visus įmanomus ir neįmanomus greičio likučius.

Dabar įgulos stengiasi išspausti iš savo laivų visus įmanomus ir neįmanomus greičio likučius. Pradedant vairavimu, kai kiekvienos bangelės perlipimas yra unikalus choreografijos kūrinys, burių derinimu, kai, per aguonos grūdą pasikeitus vėjo krypčiai ar stiprumui (tai vyksta nuolat, 20-30 kartų/min.), reikia paderinti bures iki „bagažo“ išdėliojimo „salone“. Kuo mažiau vėjo, tuo daugiau svorio laivo priekyje ir atvirkščiai.

Vyrukai ir merginos tikrai nenuobodžiauja...

Gero vėjo Rokui ir Co – Team Brunel

Sekmadienis, 8 val. ryto. Situaciją komentuoja Raimundas Daubaras, Lietuvos buriuotojų sąjungos viceprezidentas:

„Visos Volvo Ocean jachtos jau praplaukė eismo reguliavimo zonas ir jų kursas dabar tiesiai į Skagerako sąsaurį, skiriantį Norvegijos pietines ir Danijos Šiaurines žemes. Iki finišo jachtoms lieka apie 300 jūrmylių.

Etapo lyderiu ir toliau  išlieka ALVIMEDIKA startavusi 1 val. 45 min. anksčiau,

Raimundas Daubaras
Raimundas Daubaras

nei antroje vietoje šiuo metu esanti DONGFENG komanda. Nors naktį atstumas tarp jachtų buvo sumažėjęs iki 11 jūrmylių, šiuo metu jis siekia 15 jūrmylių. Visą naktį pūtė silpnas 5 m/s  pietvakarių-pietų vėjas, kuris leido jachtoms plaukti vidutiniu 10-12 mazgų greičiu.

Įnirtingiausia kova vyksta dėl trečiosios vietos. TEAM BRUNEL pavyko aplenkti MAPHRE jachtą tuo momentu, kai iškart po starto MAPHRE pasirinko skirtingą plaukimo kryptį palei Olandijos krantą, nei prieš ją startavę lyderiai. Tačiau TEAM BRUNEL, po starto pasirinko lyderių plaukimo kryptį, tad MAPHRE įgulai teko pakeisti savo plaukimo krytį, tam kad nepaleistų savo konkurentų. Tokiu būdu TEAM BRUNEL atsidūrė trečioje vietoje. Tarp abiejų jachtų vyksta bekompromisinė kova, TEAM BRUNEL, gindama savo poziciją privalo reaguoti į kiekvieną  MAPHRE manevrą. Šiuo metu jachtas teskiria 2 jūrmylių atstumas. Tuo tarpu DONGFENG įgula turi daugiau  laisvės ir padidino atstumą nuo 4 jūrmylių iki 6 jūrmylių.

Dieną turėtų išsilaikyti 5 m/s pietinis vėjas, tačiau į vakarą jis dar labiau rims, tad kova pasidarys dar įnirtingesnė“.

Jachtų kovą gyvai galite stebėti čia.

Šeštadienis, 21.51 val. Rokas Milevičius ir „Team Brunel“ pasivijo ir aplenkė ispanus „Mapfre“, kuriuos bendroje įskaitoje lenkia 4 tšk. Nuostabu! Belieka pavyti kinus „Dongfeng“, ir antroji vieta garantuota. Jachtų judėjimą galite stebėti čia.

 

Tarpinis sustojimas Hagoje

Visą šeštadienio popietę, septynios „Volvo Ocean Race“ jachtos palieka Hagos (Olandija) uostą viena nuo kitos tokiu laiko atstumu, kokiu pasiekė šį devintojo etapo tarpinį sustojimą. Į galutinę finišo tiesiąją Geteborge (Švedija) olandų komanda „Team Brunel“, su kuria buriuoja ir lietuvis Rokas Milevičius, startavo 15 val. 37 min. 46 sek. Lietuvos laiku.

Taip pat skaitykite: viskas, ką turite žinoti apie „Volvo Ocean Race“.

Pagrindinis komandos tikslas — neatsilikti nuo pagrindinių savo konkurentų kinų „Dongfeng Race Team“ daugiau nei per vieną poziciją ir tokiu būdu užsitikrinti antrąjį apdovanojimų pakylos laiptelį.

Team Brunel nuotr./„Volvo Ocean Race“, tarpinio starto Hagoje infografikas
Team Brunel nuotr./„Volvo Ocean Race“, tarpinio starto Hagoje infografikas

Nors pirmąją vietą bendrojoje įskaitoje jau užsitikrino „Abu Dhabi Ocean Race“ įgula, įtampa tarp likusių komandų tik auga — iki finišo likus dviem paroms, dėl likusių dviejų prizinių vietų jos pasiruošusios kovoti iki paskutinių regatos sekundžių.

Pagal regatos taisykles jachtos Hagos tarpinį sustojimą privalo palikti viena nuo kitos atitrūkusios tokiu laiko atstumu, kokiu finišavo šiame tarpiniame sustojime. Tai reiškia, kad komandos, „užsidirbusios“ ankstesnį starto laiką, esant stipriam vėjui turėtų žymiai palankesnes sąlygas dar labiau atitrūkti nuo konkurentų.

Geras šansas vytis konkurentus

Vis dėlto, orų prognozės rodo, kad šiandien vėjo kryptis ir stiprumas įguloms bus visai nepalankūs. Siekdamos išvengti laivų eismo zonų, startavusios jos privalės daugiau nei 50 jūrmylių (daugiau nei 92 km) buriuoti priešinga kryptimi nei finišas — vietoj šiaurės vakaruose esančio Geteborgo, jos suks į šiaurės rytus. Tai reiškia, kad visos vėliau startuojančios įgulos turės gerą šansą pasivyti konkurentus, mat šie nespės pernelyg daug atsiplėšti.

Sudėtinga matematika

Startavusi ketvirta, „Team Brunel“ komanda privalo pasivyti ir aplenkti 17,5 minutės ją jau starto metu lenkiančią ispanų MAPFRE komandą tam, kad užsitikrintų antrąją vietą galutinėje varžybų įskaitoje. Pagrindinius konkurentus „Dongfeng“ olandų komanda bendrojoje įskaitoje šiuo metu lenkia dviem taškais, tad jų tikslas — neleisti šiam atotrūkiui sumažėti iki lygiųjų. Šio, galutinio, etapo kontekste tai reiškia viena iš dviejų — aplenkti „Dongfeng“ arba neatsilikti nuo jų daugiau nei viena pozicija.

Tikslas: aplenkti „Dongfeng“ arba neatsilikti nuo jų daugiau nei viena pozicija.

Jei „Team Brunel“ Geteborge finišuotų taip, kaip Hagoje — per dvi pozicijas nuo „Dongfeng“ komandos — bendrosios įskaitos rezultatai šioms dviem komandoms išsilygintų ir galutinis mūšis persikeltų į Geteborgo „In-Port Race“ uosto varžybas.

Tiesa, meteorologinės prognozės komandoms žada netikėtumus. Artėjant link Geteborgo jos visos turėtų įplaukti į besiformuojančią bevėję zoną, kur visų šansai vėl išsiveržti į priekį vėlgi išauga. Bevėjės sritys buriuotojams tampa jų sėkmės ir profesionalumo išbandymu — kas pirmieji sugebės rasti ir išnaudoti stipresnio vėjo ruožą?

VIDEO: Buriuotojas Rokas Milevičius: interviu 15min

Bendrosios įskaitos rezultatai prieš 9 etapą:

•    „Abu Dhabi Ocean Racing“ – 19
•    „Team Brunel“ – 27
•    „Dongfeng Race Team“ – 29
•    „Mapfre“ – 31
•    „Team Alvimedica“ – 33
•    „Team SCA“ – 44
•    „Team Vestas Wind“ – 54

Galutinis regatos finišas Geteborge planuojamas birželio 22 dienos (pirmadienio) popietę. Visą šį etapą nuolatinį jachtų pozicijų pokytį galima sekti gyvai ir tiesiogiai www.volooceanrace.com

 „Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje Ispanijoje startavusi regata finišuos jau birželio 22 d. Geteborge (Švedija). Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekėsi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius