Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

10 odai labiausiai kenkiančių įpročių

Oda
„Garnier“ nuotr. / Oda
Šaltinis: 15min
0
A A

Kuri moteris nesvajoja apie dailią, skaisčią, ilgai nesenstančią odą? Visos to trokšta. Tačiau nemaža dalis jų tik apie tai svajoja, o realių veiksmų nesiima. JAV žurnalas „Allure“, bendradarbiaudamas su geriausiais šalies dermatologais, pataria, kaip nesunkiai savo odai suteikti taip trokštamo sveiko spindesio. Tereikia atsikratyti 10 odai labiausiai nepatinkančių įpročių ir rezultatas bus stulbinantis.

Daugiau 15min Vardai naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

1. Nenaudojami apsauginiai kremai nuo saulės. Geriausias būdas apsaugoti odą nuo susiraukšlėjimo – kremas su bent 30 SPF. Veidui padengti reikėtų suvartoti kremo tiek, kiek telpa į vieną šaukštą, o visam kūnui reikėtų maždaug stiklinės kremo. Tomis dienomis, kai lauke šviečiant saulei būsite neribotą laiką, drabužiais neuždengtą odą pakartotinai tepkite kas dvi valandas. Be abejo, tai varginanti rutina, tačiau verta stengtis – pirmosios raukšlės jus užklups tikrai vėliau nei tas, kurios nesistengs odos taip kruopščiai prižiūrėti.

2. Rūkymas. Gal jau tikrai metas mesti? Rūkydamos ne tik kenkiate savo sveikatai, bet dar ir leidžiate rastis gilioms raukšlėms, pilkšvėja jūsų odos spalva. Moksliniai tyrimai rodo, kad kiekvienas dešimtmetis rūkymo jūsų odą pasendina po 2,5 metų. Negi tikrai verta aukoti savo grožį dėl cigaretės?

3. Užmirštama prižiūrėti kaklo ir krūtinės sritį. Kasdien kone kiekviena moteris pasitepa veidą kremu. Tačiau kiek iš jūsų taip palepinate kaklą ar krūtinę? Šią sritį labai dažnai pamirštama patepti tiek drėkinamuoju, tiek apsauginiu kremu nuo saulės, bet prisiminkite, kad kaklo ir krūtinės oda yra labai plona ir jautri, beje, sensta greičiau. Sprendimas labai paprastas: kitą kartą, kai lepinsite save grožio procedūromis, nepamirškite ir savo dekoltė.

4. Apgamų pražiūrėjimas. Tyrimai rodo, kad 2004 m. 15–39 metų moterų, sergančių melanoma (odos vėžiu), nuo 1980-ųjų padaugėjo net 50 proc. Netikėtai ant kūno atsiradęs arba greitai didėjantis apgamas gali būti blogio pranašas, tad rekomenduojama pas dermatologą apsilankyti kartą per metus, kad jis įvertintų bendrą jūsų odos būklę ir apžiūrėtų apgamus. Taip pat pati stenkitės kas mėnesį apžiūrėti visą savo kūną, ar neatsirado naujų apgamų. Dermatologas iš Filadelfijos (JAV) Ericas Bernsteinas pataria: „Jei suabejojai dėl apgamo, būtinai parodyk jį dermatologui.“

5. Naudojami nešvarūs kosmetiniai šepetėliai. Reta kuri moteris karts nuo karto plauna savo kosmetinius šepetėlius – kam vargintis? Pirma priežastis labai paprasta – nebeišgausite norimos spalvos, nes prieš tai tepta spalva nuolat maišysis su nauja. Taip pat jūs užkimšite savo poras ir galite jas netgi užkrėsti kokia nors bakterine infekcija. Kartą per tris savaites išplaukite savo šepetėlius šampūnu, gerai juos nuskalaukite ir palikite natūraliai išdžiūti. Visai nesudėtinga, tačiau jūsų odai tikrai patiks.

6. Per dažnai šveičiama oda. Tik ką panaudojus grūdėtą odos šveitiklį oda tampa švelnesnė, bet poveikis yra gana trumpalaikis. Per dažnai šveičiant odą galite sulaukti priešingo efekto – ji pradės arba riebaluotis, arba pleiskanoti, nes taps jautresnė. Geriausia išeitis – saikingai naudoti grūdėtą šveitiklį ir dažniau rinktis švelnesnį odai kreminės konsistencijos šveitiklį.

7. Nenuvalomas makiažas prieš miegą. Įsivaizduokite, kad užmarinuojate savo odą nakčiai riebiame kreminės pudros, šešėlių, blakstienų tušo marinate... Nelabai malonu, tiesa? Taip kankinama oda jums deramai atsilygins: užsikimš poros, atsiras pūlingų spuogų ar pan. Miegant jūsų kūno temperatūra padidėja, todėl oda sugeria kur kas daugiau to, kas yra ant jos. Taigi nepatingėkite nusivalyti makiažo – tikrai verta.

8. Valgoma daug nesveiko maisto. Tradiciškai mąstoma, kad maitinimosi įpročiai neturi įtakos odos spalvai. Tačiau įsidėmėkite – tai netiesa. Nesveikas maistas didina cukraus kiekį kraujyje, kuris sukelia insulino bangą. Insulinas skatina riebalus išskiriančius hormonus androgenus, o tai galiausiai baigiasi tuo, kad ant veido iškyla spuogų. Jei nustosite valgyti nesveiką maistą, spuogų jums sumažės jau po šešių savaičių.

9. Neprižiūrima akių sritis. Dažnai užmirštama, kad akių srityje oda yra pati ploniausia ir jautriausia, tad jai reikia ypatingos priežiūros. Pirmiausia nustokite trinti akis – tai labai patiks jūsų odai. Kiekvieną kartą trinant akis jūs rizikuojate pažeisti itin jautrias kraujagysles. Būtent dėl akių trynimo paakių oda tamsėja. Taip pat nepamirškite, kad paprastas kremas taip gerai nepasirūpina šia zona kaip specialiai jautriai paakių odai skirti kremai. 

10. Spuogų spaudymas. Sunku susitvardyti neišspaudus erzinančio spuogelio... Tačiau kitą kartą prieš spausdamos spuogą pagalvokite, kad taip jūs tik suteikiate šansą bakterijoms, esančioms ant odos paviršiaus, prasiskverbti giliau ir taip sukelti uždegimą. Taigi paprastas spuogelis, kurį galbūt pastebite tik jūs, gali virsti skaudžiu pūlingu spuogu, kurį ir užmaskuoti bus sunku. Taip pat vien dėl nelemto nesusitvardymo šalia gali atsirasti ir daugiau spuogų – juk ne to norite, taip? Nepersistenkite ir su priemonėmis nuo spuogų – užsitepusios per daug ar dažniau, negu rašoma ant pakuotės, galite dar labiau suerzinti odą.

Komentarai
Temos Grožis, Sveikata
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką