Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Batų parduotuvę atvėręs A.Bružas: apie idėją, klientus, džinsus ir, aišku, batus

Aktorių, laidų vedėją ir teatro „Kitas kampas“ vieną iš įkūrėjų Audrių Bružą (41) dažnai išvysime komedijos žanre. Vis dėlto savo vaidybinius įgūdžius jis neseniai pritaikė visiškai priešingoje srityje – versle. 15min apsilankius Audriaus įkurtoje batų parduotuvėje Užupyje „Oxford“, aktorius papasakojo, kaip ji atsirado, kaip jis visko išmoko ir koks yra paties požiūris į stilių.
Audriaus Bružo batų parduotuvė Užupyje
Audriaus Bružo batų parduotuvė Užupyje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Karantino metu ėmė dirbti savo įkurtoje „Oxford“ batų parduotuvėje

Turbūt svarstote, kaip aktorius, kurį dažnai matome komedijose tiek teatre, tiek kine, ėmė ir įkūrė savo batų parduotuvę. Galima būtų drąsiai teigti, kad viskas prasidėjo dar jaunystėje, kai aktorių batus valyti išmokė jo senelis. Nuo tada Audriui labai svarbu būdavo batų kokybė, švara ir stilius. O dabar bohemiškoje Užupio gatvėje tai virto klasikinių ir laisvalaikio batų parduotuve „Oxford“.

Galbūt kažkam tai primins žymųjį serialą „Birmingamo gauja“, kur Anglijos gatvėmis žingsniavo nors ir nuožmūs, bet stilingi vyrai. Panašiai galima jaustis ir Audriaus parduotuvėje, kurioje 15min jį ir kalbino. Čia ir buvo sužinota, kaip idėja gimė, kiek širdies į tai įdeda aktorius ir ko jis dar tikisi iš ateities.

Profesionalus aktorius, gavęs magistro diplomą, o Kultūros ministerijoje raštą apie suteiktą menininko statusą, teatro „Kitas kampas“ vadovas – iš tiesų Andrius nuveikė daug, tačiau prisipažįsta, kad visada norisi dar daugiau. Todėl taip nutiko ir per šį karantiną, kai sustojus teatrui, o aktoriaus galvoje prisikaupus idėjų, jis prieš pusantrų metų sugalvojo įkurti savo verslą.

„Man patinka gauti apkrovų, reikia adrenalino. Ir tada aš sąmoningai sugalvoju, kas man galėtų būti įdomu. Norėjau sukurti verslą, todėl po truputį pradėjau apie tai mąstyti ir priėjau prie tokių dalykų kaip patalpos, UAB įkūrimas, kaip turi ateiti pajamos ir t.t.

Aišku, galima prekiauti ir radiatoriais, ir vamzdžiais, bet aš aktorius, tai man svarbia dalimi tapo stilius. Juk būna, kad pagal batus, kvapą, išvaizdą, kalbą galima atpažinti žmogų. Ne veltui sakoma, kad pasitinka pagal išvaizdą, o išlydi pagal protą“, – apie mintį įkurti batų parduotuvę pasakoja A.Bružas.

Iš senelio išmokęs kruopščiai nuvalyti batus, šio įpročio aktorius laikosi ir šiandien, tik apie batus dabar jis žino žymiai daugiau. Anksčiau dažnai tekdavo batus perimti iš vyresniojo brolio, todėl dabar Audrius mieliau renkasi į teatro sceną lipti su prie savo stiliaus priderintais batais.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

„Radau nišą, kurioje įvaizdis persipina su dinamika. Man patinka būti to dalimi. Tuo pat metu būti aktoriumi ir kurti savo verslą, kuris žinau, kad yra tam tikras stiliaus standartas. O informacijos pasaulyje daug, ji šiais laikais pasiekiama.

Esminiu dalyku tampa tai, kaip norėtume ugdyti savo stilių. Namo gi nepradedame statyti nuo tapetų klijavimo. Turime išmanyti, koks turi būti pamatas“, – paaiškina jis.

Tiesa, prieš pradedant verslą, Audrių aplankė abejonės, kiek jam pačiam reikėtų jame rodytis. Ir viskas – dėl jo profesijos. Pamąstymai kilo iš to, kad žiūrovai, kurie A.Bružą įpratę matyti kaip komedijų aktorių, pasirodantį šmaikščiuose filmuose ar spektakliuose, gali nerimtai žiūrėti į jo vykdomą veiklą. Bet, kaip pats aktorius sako, dėl to labai klydo.

„Maniau, kad žmonės susipainios tarp mano kvailiojimų filmuose, teatre ir tarp batų verslo. Nereikia galvoti, kad komedija nėra rimta. Ją sukonstruoti reikia tvirtų profesinių įgūdžių ir didelio profesionalumo. Todėl gerą komediją sukonstruoti sunkiau nei dramą. Dėl to ir maniau, kad žmonės į mano verslą nežiūrės rimtai.

Galvojau, kaip reikėtų pristatyti, parodyti, kalbėti apie „Oxford“ verslo išskirtinumą. Teatre, kine, renginių metu įrodžiau, kad kokybė svarbiausia, tai visada buvo mano palydovas. Dėl to su komanda nusprendėme, kad reikia drąsiai iškomunikuoti, jog tai yra mano verslas, gyvenimo, stiliaus ir įvaizdžio dalis“, – apie drąsą žengti į rinką pasakojo A.Bružas, džiaugdamasis, kad kartu surinko ir „žiauriai kietą“ komandą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

Audrius prisipažįsta, kad jei ko nors imasi, tam skiria daug laiko, kad suprastų ir įsigilintų į patį produktą. Jis mano, kad svarbu asmeniškai dalyvauti veikloje, sužinoti, kaip ji veikia, ar patogu.

„Viskas tam, kad pats patikėčiau veikla ar produktu, mokėčiau tinkamai kitiems perduoti informaciją bei ją pristatyti. Aš pats vaikštau tik su „Oxford“ parduotuvėje parduodamais batais.

Visada stengiuosi kuo daugiau sužinoti, pavyzdžiui, kodėl tokiomis kojinėmis prekiaujame, kokia to garantija, kaip vyksta gamyba, kokios sudedamosios medžiagos. Į kiekvieną darbą įdedu visas pastangas“, – 15min tvirtino aktorius.

Įgavus daugiau drąsos ir pasitikėjimo savimi, prasidėjo linksmoji dalis – medžiagų paieška. Su tuo susijusių studijų nebaigęs Audrius informacijos ieškojo internete. Iš pradžių domėjosi, kokius batus klientui verta pirkti, iš ko jie gaminami ir kokios medžiagos jiems reikia.

„Išsiaiškinau, kodėl svarbu pėdai kvėpuoti, kaip dėvisi batas, kaip apskritai gimsta stiliaus suvokimas. Perskaitęs literatūrą, aprašus, pats dėvėdamas ir patirdamas, praktiškai pradedi suprasti skirtumus.

Tačiau taip su visais prekiniais ženklais – tai amatas, kurį reikia išmokti. Todėl dauguma žmonių, kurie atpažįsta šiuos skirtumus, renkasi specializuotą parduotuvę. Privalai viską išdegustuoti“, – kalbėjo jis.

Audriaus Bružo batų parduotuvė – galerijoje:

Kirilo Glušajevo įvežti legendiniai suomiški Karhu sportbačiai

Tad šiandien A.Bružo parduotuvėje galima rasti įvairių klasikinių, laisvalaikio batų bei sportbačių, kurių ir pavadinimai rodo išskirtinę klasę – nuo 100 metų gaminamų Karhu sportbačių, Brougsų, Chelsea, Derbių, Monk modelių iki formaliausio klasikinio stiliaus Oksfordų.

„Mes formuojame savo identitetą ir charakterį, nes pradėjome nuo klasikinių batų, bet šiuolaikiškam vyrui reikalingas platus asortimentas. Todėl turime pačių įvairiausių stilių avalynę ir, beje, ne tik vyrams, o ir moterims. Turime rimtą klasikinių batų pasirinkimą, kuris reikalingas netgi prie formalios aprangos, kostiumų, smokingų. Lygiai taip pat turime laisvalaikio liniją.

Žmonės gyvena pagal aprangos kodus, kurie susiję su tam tikromis šventėmis, vestuvėmis ar panašiomis progomis, ar turi tiesiog suformavę savo individualų stilių. Visgi klasika tęsiasi šimtmečius. Neabejoju, kad ji amžina“, – įsitikinęs aktorius.

Per dvejus metus aktorius atkreipė dėmesį, kad žmonės dažnai prie avalynės ieško ir kitų prekių. Pavyzdžiui, jiems norisi prie stilingų batų priderinti rankines, kojines, diržus. Todėl jo batų parduotuvėje galima rasti tai, kas palengvina kliento pasirinkimą ir galimybę suderinti visą įvaizdį vienoje vietoje.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

„Neseniai pradėjau kurti su „Unlabel“ moteriškų rūbų prekės ženklo kūrėja ir dizainere Ina Saladžinskaite. Kartu išleisime „Unlabel“ pirmąją vyrišką kolekciją, tarp kurios bus megztukai, liemenės, kelnės“, – atskleidžia aktorius.

Klasika dvelkiantis naujas verslas pritraukė ir artimiausius Audriaus bičiulius. Štai parduotuvėje dažnai sutinkamas ir aktorius Kirilas Glušajevas, kuris čia jau nebe svečias, o lyg batų ekspertas. Ir, beje, jis vienas iš klientų, kuris greitai apsisprendžia, nes turi gerą skonį derinant rūbus.

„Kirilas dažnai užsuka. Jis – kaip mūsų ambasadorius. Yra net pasiūlęs tam tikrus prekės ženklus, kuriuos atsivežėme į parduotuvę. Jis pats turi gal 20 ar 30 porų sportbačių.

Yra tokio tipo žmonės, kurie ne šiaip sau perka, o jiems patinka prekės ženklo istorija, stilius, spalvinė gama, medžiagiškumas“, – apie draugo ir kolegos Kirilo aistrą batams kalbėjo Audrius.

Iš to galima spręsti, kad A.Bružas turi nemažą užnugarį. Tačiau ką jis mano apie žmones, kuriems jo idėja galbūt nepatiko? Audrius tvirtai sako, kad negalvoja apie tai, kas jam nepadeda sustiprinti kompetencijų ir išmanymo apie batus.

„Aš gilinuosi į produkto kokybę ir į kliento poreikius, o ir šiaip žmonės į tai teigiamai reaguoja. Štai per 15min vedame laidą „Kitas kampas: su asmenybėmis“, kurioje su savo srities profesionalais kalbame apie įvaizdžius, stiliaus detales.

Todėl žmonės pasitiki „Oxford“ parduotuve, galiausiai į ją sugrįžta, nes yra patenkinti visuma. Jie džiaugiasi, kad yra tokia vieta, kur gali rasti platų pasirinkimą“, – sakė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

Ir pats aktorius bet kokiame renginyje, teatre ar kitoje vietoje reprezentuoja tik savo parduotuvės prekes. Nors kukliai sako, kad batų kolekcijos didelės neturi, tačiau netrukus pradėjo vardinti ir Oksfordo, ir Derby, ir Monk stiliaus batus bei keletą sportbačių modelių. Kaip pats Audrius sako, jis tikrai nėra batsiuvys be batų.

„Jei vyras kiekvieną dieną ir nedėvi kostiumo, esant atitinkamoms progoms daugelis jį apsivelka. Galima įvairiais stiliais apsirengus atrodyti labai stilingai. Tiek su sportiniu ar laisvalaikio treningu, tiek su klasikiniu kostiumu, džinsais ar pačiais įvairiausiais deriniais.

Manau, vyras turi turėti bent tris ar keturis skirtingus įvaizdžius skirtingoms progoms: kiekvienos dienos, šventėms, aktyviam laisvalaikiui, kelionėms, vasarai, žiemai ir t.t.“ – tikino A.Bružas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Aktorė A.Šataitė: ilgai lauktas teatras, „Dviračio žinių“ parodijos ir motinystė

TAIP PAT SKAITYKITE: Aktorės G.Malinauskaitės metai: gelbėjusi televizija, muzikos grupė ir nėštumas

Šalia batų – ir džinsai

Ir jei galvojate, kad A.Bružo parduotuvėje rasite tik batus, tai labai klystate. Joje nuo rudens atsiras ir specialiai pagal aktoriaus medžiagas atrinkti ir pasiūti džinsai, kurių idėja kilo tuomet, kai buvo sumanyta praplėsti asortimentą.

„Sunkiausia pradėti nieko neišmanant, tada užkaista smegenys ir nebesupranti, ar gerai darai, ar ne. O kai pradedi suprasti, tada analizuoji, perki medžiagas, pradedi domėtis sudėtimi, stiliais ir t.t. Sužinai, kaip siuvykloje pasiūti tavo vizijos džinsus.

Dėvi, nešioji, žiūri, ar jie patogūs. O jei viskas tinka, supranti, kad turi sukurtą tikrą savo produktą ir žinai jo medžiagiškumą, kokybę ir vertę. Ir svarbiausia, kad išgauni džinsų stilių pagal savo skonį. Žiūri, kad gal ne taip pasiuvo, medžiaga per minkšta ar per lengva. Iš tiesų tai – visas kūrybinis procesas. Džinsai visada buvo artima tema, o pradėjęs gilintis supranti, kad tai turi daug niuansų“, – sako jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

Džinsai Audriaus gyvenime atsirado dar paauglystėje. Jais užsimovęs jis žygiuodavo Laisvės alėjoje. Visgi tada dar neįtarė, kad jo išlavintas skonis kada nors pasitarnaus realiame versle.

„Man tada buvo gal 15 metų, turėjau ilgus plaukus ir visą laiką sulaukdavau visokių replikų. Vilniuje tam tikruose rajonuose galėdavai gauti ir į dūdą. Paskui ir pats į džinsus įsiuvau grupės „Queen“ pavadinimą. Buvo toks laikmetis, kai džinsus gauti buvo kažkoks stebuklas. Traukdavo iš po prekystalio“, – jaunystės dienas prisiminė A.Bružas.

Įsiklausymas į klientą

Audrius 15min leido pažvelgti ne tik į prekių ženklų, medžiagų subtilybes, bet ir į patį „Oxfordo“ klientą. O jis būna įvairus – nuo klasikinį stilių mėgstančio iki laisvalaikio mėgėjo.

Bet nepaisant to, kad kiekvienas iš jų ateina su skirtingais norais, tiek Audrius, tiek kiti parduotuvės darbuotojai sako visada besistengiantys atsižvelgti į jų pageidavimus. Kaip teigia aktorius, gamta taip surėdyta, kad mes visada norime parodyti save reprezentuojančią išvaizdą.

„Civilizuotoje visuomenėje yra žodis, estetika, stiliaus įvairovė, pustoniai ir kiti niuansai. Visi šie dalykai žmones veikia. Galų gale aš pats nežinau, kiek metų ne dėl kitų, o dėl savęs rengiausi tokiu stiliumi, ar būčiau su sportiniais batais, avalyne, ar su džinsais, treningais, ar su klasikiniais oksfordais. Man pačiam gera šventėje atrodyti šventiškai, laisvalaikiu taip pat susikurti tokį vaizdą, kuris pirmiausia man pačiam patiktų“, – mintimis dalijosi Audrius.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

Aktorius pasakoja, kad nemažai klientų vyrų ateina gana tiksliai žinodami, ko nori, bet pasitaiko impulsyvių, kurie renkasi nebūdami tikri, ko iš tiesų nori. Audrius prisimena atvejų, kai žmogus atėjo penkis kartus, bet galiausiai šeštąjį nusipirko. Anot aktoriaus, nėra nei blogų, nei gerų žiūrovų ar klientų. Yra tokių, kurie arba atranda tai, kas jam atpažįstama ir artima teatre ar batuose, arba ne, ir nuo to priklauso, ar jis grįš, ar ne.

„Neretai pasitaiko klientų, kurie ateina su prašymu, patarimais, kaip derinti batus, su kokiais rūbais. Todėl mūsų kompetentingi darbuotojai visada pataria. Kartais žmonės gali įsivaizduoti, kad kokybiškai rankomis pasiūti batai Užupyje esančioje parduotuvėje gali būti ne jiems dėl aukštos kainos, bet tai visiškai netiesa.

Nors išorė atrodo stilingai ir iš tiesų dvelkia prabanga, tačiau kainos yra tokios, kad batus galima įsigyti už puikų kainos ir kokybės santykį. Trumpai tariant, jos nėra tokios didelės, kaip dauguma mėgsta įsivaizduoti. Mūsų tikslas – kad batų kokybė būtų prieinama“, – užtikrino A.Bružas.

Jaunas verslas ir ateities ambicijos

Beje, be Audriaus, parduotuvėje dar dirba kiti du darbuotojai – batų bei stiliaus konsultantas Tomas ir parduotuvės vadovas Tomas. Aktorius juokiasi, kad čia beveik kaip literatūroje – pirmasis ir antrasis Tomas. Visgi darbuojasi ne tik jie, bet ir pats Audrius. Kai jis būna parduotuvėje, pats mielai žmonėms atneša batus, pasiūlo juos apsiauti ir ieško tinkamo varianto.

„Visada pasiūlome kavos, arbatos, vandens, nes „Oxford“ – išskirtinė vieta. Pas mus klientai ateina kaip į svečius, o mūsų namai yra svetingi ir mes mėgstame bei mokame savo svečiais pasirūpinti“, – sakė jis.

Aktorius pagrindiniu savo verslo tikslu įvardija kelis dalykus – klientų pasitikėjimą, geras emocijas, kurias jie patiria aptarnavimo metu, asmenišką individualų dėmesį, stiliaus suderinamumą ir komfortą. Jis tai lygina su geru brendžiu ir šeimos tradicijomis.

„Mes ir patys dar visko labai daug mokomės. Vieni turi vienas duotybes, o kiti – kitas. Aš galiu mokytis iš komandos narių, o jie – iš manęs“, – apie bendravimą su kolegomis kalbėjo A.Bružas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audrius Bružas

Atrodo, kad naujame Audriaus versle viskas einasi kaip sviestu patepta. Bet ar taip yra iš tiesų? Aktorius nenori nuskambėti arogantiškai, bet tvirtai teigia, kad jau seniai klaidų nebedaro. Jo manymu, improvizacinės pasaulėžiūros žodyne šio žodžio net neturėtų būti.

„Mano pasaulėžiūroje nėra klaidų, yra tik variantai. Vienas iš jų padeda, o kitas – trukdo. Vis tiek turi daryti tai, ko nežinai, ir turi leisti sau tai daryti, jei nori kurti“, – mano aktorius.

Išbandęs pardavėjo profesiją, o kartu gilindamas žinias aktorystėje, A.Bružas sako, kad galėtų būti lankstus ir kitose srityse.

„Lankstumas, įvairiapusiškumas, empatija, lengva žaisminga komunikacija yra improvizacijos aktoriaus sudedamosios dalys. Todėl man patinka dirbti „Oxford“, taip pat patiktų dirbti ir kitus darbus, kuriuose vyksta komunikacija su žmonėmis: barmenu, nekilnojamojo turto agentu ir t.t. Esu dinamiškas žmogus, man patinka įvairiapusiškumas“, – 15min kalbėjo A.Bružas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Iš naujo save atradęs E.Bechteris – apie iširusią santuoką, tėvystę, drąsą įsimylėti ir kino mokyklą

TAIP PAT SKAITYKITE: Aktorius D.Breivė paveikslus ir filmų plakatus kuria iš sapnų: pradėjo pardavinėti, svajoja apie parodą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius