Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gatvės stilius: 100-asis rubrikos straipsnis dedikuojamas vyrų mados renesansui

Su dideliu džiaugsmu ir maloniu jauduliu pristatau 100-ąjį rubrikos „Gatvės stiliaus“ straipsnį. Mažiau nei per metus nuo gatvės mados aptarimo idėjos ši rubrika išaugo iki straipsnių rinkinio, kurio tikslas – atskleisti mados fenomeno ryškiausius bruožus ir naujausias tendencijas, lyginimo keliu supažindinti su įvairių kultūrų mados mylėtojais, žmonėmis, kurie pasitelkdami madą nebijo pabrėžti individualaus savitumo.
Gatvės stilius
Gatvės stilius / Marijos Palaikytės nuotr.

Tad kam dabar priklauso mados kūrėjų dėmesys? Įdomu tai, kad būtent vyrų mada dabar išgyvena patį tikriausią renesansą! Madų sostinėmis tituluojamų miestų prekybos centruose visų pirma eksponuojama vyriškoji produkcija, atsiranda vis daugiau ateljė, puoselėjančių klasikinės, pagal individualų užsakymą kuriamos vyriškosios mados tradicijas. Be to, novatoriškieji, ateities vizijas siūlantys mados kūrėjai nepaliaujamai eksperimentuoja su vyrų įvaizdžiu, būtent dabar išsilaisvinusiu nuo visų stereotipų.

Mada yra išskirtinė meno sritis: ji geba balansuoti tarp kūrybinio, performanso tipo idėjų vaizdavimo ir gyvenimiškos dėvimosios aprangos. Taip tarsi nebyliai paliečia kiekvieną: tiek aistringus individualistus, trokštančius savo išvaizda perteikti savitas idėjas, tiek tuos, kurie save laiko skeptikais, bet norom nenorom vis tiek dalyvauja tendencijų atsiradimo ir vystymosi procese.

Kadangi mada jau seniai nėra vien tik turtingų išrinktųjų malonumas, išaugo ne tik vartotojų mastas, bet ir mados fenomeno ambicijos. Noras išjudinti tariamai pamatines grožio sampratos taisykles, ilgus dešimtmečius vyravusias normas ir atkreipti vis didesnės auditorijos dėmesį tampa lyg ir nebesuvaldomu procesu.

Taip, pavyzdžiui, naujausios vyriškos mados tendencijos kartais atrodo labiau orientuotos į aplinkinių šokiravimą, o ne į vizualinį tikrųjų mados vartotojų išorės gerinimą.

Šį kartą apie unisex sijonus ar sukneles primenančius apdarus nekalbėsime – vyras gali atrodyti įspūdingai ir vis tiek išlikti vyriškas! Šiandienos nuotraukos herojai puikiausiai įprasmina šią taisyklę: jie tiesiog hipnotizuoja savo energija, išpuoselėtu stiliaus pojūčiu ir tuo pačiu iliustruoja itin aktualią kosmopolitiško solidumo nuotaiką.

Įdomu tai, kad vyro vaizdinys moderniojoje kultūroje keičiasi neregėtais tempais: dabar vyras, iki tol buvęs tarsi neliečiamu stipriosios lyties atstovu, vis dažniau patiria iki tol išskirtinai moterims adresuotą aplinkos spaudimą dėl nepriekaištingos išvaizdos. Tačiau džiugu tai, kad tas pats modernusis vyras pagaliau yra išlaisvintas iš regis nepajudinamai įsišaknijusių itin ribotų stereotipų.

Prieš keletą metų netikėtai atsiradusi barzdų puoselėjimo tendencija dabar jau išsivystė į tam tikrą globaliai paplitusią subkultūrą. Nors tenka pripažinti, kad mūsuose konservatoriškas genas yra itin gajus, visgi tautiečiai po truputį įsileidžia barzdų auginimo bei prižiūrėjimo kultūrą.

Dar vienas vyriškosios mados kultūrinis lūžis įvyko pasirodžius žinutėms apie trumpintų kelnių ir basų kojų batuose tendenciją. Manau, kad ši, itin kontroversiškomis nuotaikomis pasitikta stiliaus naujiena pralauš ledus artimos ateities vyriškos mados idėjoms.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Marija Palaikytė
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Marija Palaikytė

Natūralu, kad naujienos stebina, bet kalbėdami apie madą visų pirma turime suprasti, kad kalbame apie kūrybą – drabužių ir aksesuarų autoriaus kūrybą bei savitas mados vartotojo interpretacijas. Tad svarbiausia yra laisvas požiūris.
     
Vyrų mados tema yra tiesiog neišsemiama – nebėra nei nevyriškų spalvų, nei nevyriško noro atrodyti gerai!

Šilčiausi linkėjimai,
Marija Palaikytė

Šimtas rubrikos „Gatvės stilius“ herojų – šioje galerijoje:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius