Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip nugalėti meilės ilgesį ir suvaldyti širdies nerimą

Jausmai
T. Urbelionio BFL nuotr. / Jausmai
Šaltinis: 15min
0
A A

Ši būsena, kai kirminas širdį graužia – kiekvienam žmogui natūrali. Nebent akmenį krūtinėje turėtumėte. Nė vienas jos neišvengs, tik pajus skirtingai. Svarbu tik suvokti, kodėl mus aplanko tokios rūšies skausmas ir pamąstyti, kaip lengviau suvaldyti širdies nerimą. Ir nedaryti neapgalvotų sprendimų, nors valdytis tokiu atveju labai sunku.

Daugiau 15min Vardai naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Visi norime būti mylimi, įvertinti, laukiami, šalia jausti draugo petį ar švelnią ranką, glostančią plaukus. Deja, gyvenimas nėra vien meilės šventė. Tenka ilgam, amžinai ar tik laikinai išsiskirti su mylimiausiais, kurių buvimo šalia taip trokštame. Nusivylimų netrūksta. Kita vertus, tos pačios rankos kartais švelnumą dalija ir kitiems. Dar blogiau – išdavystė ar išsiskyrimas. Ką daryti, kaip išgyventi tokį skausmingą jausmų pragarą?

Susipažinkite su patarimais ir bandykite juos taikyti gyvenime. Jei pasiseks, nusiraminsite per dvi savaites. Tačiau mano praktikoje yra buvę atvejų, kai pacientas kankinosi gerus dvejus metus. Ir nepraėjo.

1. Nepasiduokite greitoms emocijoms. Jeigu galite mąstyti nors truputėlį logiškai, pabandykite suvokti, kad mylimas žmogus niekad nepriklausys jums vienai. Jis visad turės žavių bendradarbių, kurioms šypsosis ar dovanos gėlių galbūt visai nesiekdamas artumo. Galimas daiktas, kad artimų draugysčių saitai jį (arba ją) sies ir su praeitimi, studijų laikais.

Tad nieko nuostabaus, jei pastebėjote, kad jis simpatizuoja kitai. Tai – dar ne tragedija. Ar juos sieja tik bendri interesai, ar šis tas daugiau? Sunerimote?

Nors tai ir skaudu, matydama mylimojo rodomą dėmesį kitoms moterims (ar mylimosios – kitiems vyrams) nepulkite į paniką. Dar ne viskas prarasta. Juk nenorite mylėti paukštelio auksiniame narvelyje. Žmogui būtinos ne tik priesaikos, bet ir laisvės pojūtis. Protingos laisvės. Ar jūsų artimas žmogus peržengė tas ribas, ar ne – galite nuspręsti tik jūs pati. Palaukite, kol atlėgs skausmas ir pasikalbėkite. Tik nesibarkite, emocijos nepadės. Kartais meilės voratinklius padeda išlavinti matematinė logika. Susėskite abu ir susirašykite ant lapo esminius dalykus, kurie jus sieja ir skiria. Tuomet bus lengviau nuspręsti, ar yra pagrindo nerimauti ir ar jūsų satykiai apskritai turi prasmę.

Galima palaukti ir ilgiau, jei turite kantrybės. Nes greitas susižavėjimas greitai ir praeina. Todėl pokalbis su artimu žmogum tada, kai jis jau „nusivylęs“ kita paukštyte, bus efektyvesnis ir lengvesnis. Jis supras, kad jus skaudino dėl tos, kuri tikrai neverta jūsų.

2. Tave tikrai paliko? Pasikalbėk internete, bet ne su juo. Žinoma, pirmasis punktas - labai optimistinis. Pakentėjote savaitėlę, paskui jis grįžo, ir vėl viskas gerai. Bet tai – retas atvejis. Dažniausiai širdies nerimą jaučiame ilgą laiką, nes nežinome tiesos. Arba dar blogiau – žinome, kad meilės rūmai sugriuvo kaip degtukų bokštas.

Nežinia ir išdavystė yra baisiausi dalykai meilėje (kaip ir visiškas aiškumas, kurio negali būti). Nežinome, ar jam rūpime, nežinome, kur jis dabar, ką galvoja ir su kuo bendrauja. Todėl ir kabome visą naktį interneto pokalbių svetainėse, bandydami susikurti iliuziją, kad su kažkuo bendraujame. Deja, kaip yra sakęs vienas mano draugas, internetas vis tiek neatstos „gilaus akių žvilgsnio mėnesienoje ar šokio po žvaigždėmis“. Bet „nuleisti garą“ viešinant savo jausmus „Facebooke“, one.lt ar kitose pokalbių svetainėse – nėra blogas dalykas. Tik savo būsenos aprašymu stenkitės nežeminti nei savęs, nei kitų. Mintis reikškite taip, kad kiti, jau patyrę širdies nerimą, galėtų tau pritarti ir palaikyti.

Ir, labai svarbu, nelįskite bendrauti su jus palikusiu vaikinu. Likite išdidi. Jei dėjo į kojas, tegul pats sugrįžta. Parodykite jam, kad ir palikta išlikote įdomi, gyvybinga, komunikabili, dominanti kitus.

3. Kino filmas, knyga. Tad dabar pasikalbėkime apie pačias paprasčiausias, banaliausias buitines priemones, kurios gali padėti bent truputėlį nuslopinti ilgesį to, kas idealia meile ir žmogišku artumu vadinama. Suprask, kad raustis savyje – ne pati geriausia išeitis. Nukreipk dėmesį kitur arba išgyvenk tas pačias emocijas kitų herojų akimis!

Tik, šiukštu, nežiūrėk perdėm romatiškų arba depresiją varančių filmų apie gyvenimo prasmę (A.Tarkovskio „Aukojimo“, tarkime). Jie tave pražudys ir nugramzdins į dar gilesnę prarają. Nebent nori gyva sudegti ir perdegti.

Geriausiai tiktų arba filmai, kurie iš dalies atkartoja tavo istoriją, arba tokie, kurie nukreipia mintis kitur: apie ugnikalnio išsiveržimą, pasaulio pabaigą, badą Afrikoje ir pan. Jie tau padės pajusti, kad kitiems žmonėms yra dar blogiau ir jei jau nieko nebegali pakeisti. O tu? Tu gali! Viskas tavo rankose.

4. Sunkus fizinis darbas. Bet koks darbas padeda nukreipti mintis nuo asmeninių išgyvenimų. Stok mokytis į universitetą ir gauk dar vieną diplomą, imkis naujo ambicingo projekto darbe, kuris sudegintų visą tavo energijos perteklių ir nepaliktų laiko mintims. Moteriškas pastebėjimas – labai raminančiai veikia mezgimas virbalais. Bene pusė mano pažįstamų vienišų ar laikinai be poros likusių moterų mezga!

Ką šiuo atveju patarčiau vyrams? Jei matėte filmą „Užsispyrėlio sutramdymas“ su nuostabiu aktorium A.Čelentano, tai jis savo neįgyvendintą geismą slopino tiesiog skaldydamas malkas. Labai stereotipinė istorija, kurią dažnai prisimena psichologai. Vyrai, jei jūsų širdies žaizdos kraujuoja, nevenkite savęs pakankinti fiziškai. Tai tikrai palengvins gyvenimą. O už suskaldytas malkas kaimynai liks dėkingi visą žiemą.

Kitas variantas, tinkantis ir vyrams, ir moterims – tiesiog imkite aktyviau gyventi: eikite į sporto klubą, baseiną, stadioną. Sveikame kūne ir sužeistai sielai bus ramiau. O nuovargis padės naktį ramiai miegoti. Taip pat nevenkite rudenį išvažiuoti į mišką pagrybauti, žiemą dalyvauti „Snaigės“ žygyje. Visa tai – tik į gera.

5. Kitos iškrovos formos. Tik nepripraskite prie alkoholio. Tai gali tapti jūsų bėda. Atvirkščiai – nenuolaidžiaukite savo silpnumui, būkite sau griežta. Mintis nukreipti gali ir tokie iššūkiai, apie kuriuos anksčiau negalvojote. Užsirašykite į šokių klubą, pradėkite mokytis vairuoti automobilį, lankykite nardymo kursus.

Psichologai dar dažnai mini ir kitus būdus: išsiverkite, nusipirkite naminį gyvūną ar paukštį. Bet tai labai individualu. Vieniems ašaros padeda, kitus dar giliau įgramzdina ir verčia gailėti savęs.

6. Kelionė. Niekas negali geriau „permušti“ minčių apie mylimą, kurio nėra šalia (arba dar blogiau, jis amžiams prarastas), negu kelionė. Ir visai nesvarbu, ar į Palangą, Nidą, ar į Paryžių, Londoną, Kopenhagą. Atostogų įspūdžiai – tai ir malonūs rūpesčiai, nauji kvapai, veidai, nepažįstama kalba, gal net pavojai. Visa tai padeda bent laikinai užmiršti tikrąją širdies nerimo priežastį.

Epilogas. Meilės kančios – labai individualus dalykas. Ir vyrams, ir moterims. Kaip ir būdai dvasiniam skausmui sugerti. Todėl aišku tik viena: geriausias būdas nugalėti meilės ilgesį, turėti žmogų, kuris stengiasi tave suprasti, pateisinti ir šilčiausius savo jausmus skiria tau vienai. Ar taip būna? Aš esu tokį sutikusi. Ne idealas, bet nuoširdus.

Jei tokio žmogaus jums vis nepavyksta sutikti, dažniau būkite su tais žmonėmis, kuriais galite pasitikėti, išsipasakokite jiems.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką