Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Keturios ilgo gyvenimo taisyklės

mankšta
photos.com / Mankšta.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Norint ilgai ir sveikai gyventi, svarbu laikytis 4 pagrindinių taisyklių: nuolat sportuoti, nesustorėti, sveikai maitintis ir niekada nerūkyti.

Daugiau 15min Vardai naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Prie tokios išvados prieita atlikus žmonių gyvenimo būdo tyrimą.

Nustatyta, kad sveikas gyvenimo būdas sumažina tikimybę susirgti chroniškomis ligomis 80 proc. Žmonių, kurie laikėsi minėtų keturių taisyklių, 93 proc. rečiau sirgo diabetu nei tie, kurie visų jų nesilaikė.

Be to, sveiko gyvenimo būdo propaguotojus 81 proc. rečiau ištinka širdies smūgis, 50 proc. rečiau ištinka insultas, o tikimybė susirgti vėžiu sumažėja 36 proc.

Šių „taisyklių“ svarbu laikytis visą gyvenimą, taigi svarbu išmokyti to jaunąsias kartas, – sakė tyrimo vadovas daktaras Earlas S.Fordas.Norint sveikai gyventi užtenka sportuoti bent tris su puse valandos per savaitę – t. y. maždaug pusvalandį kasdien. Kūno masės indeksas (KMI) turi būti ne didesnis nei 30, taip pat reikia valgyti kuo daugiau vaisių, daržovių, grūdinių kultūrų patiekalų ir kuo mažiau mėsos. Taip pat, norintys ilgai gyventi, neturėtų rūkyti, pranešė Telegraph.co.uk.

Svarbiausias iš šių faktorių – KMI palaikymas žemiau 30-ies ribos. Normaliu KMI yra laikomas 20-25, didesnis nei 30 reiškia, kad žmogus yra nutukęs.

„Apie 80 proc. antro tipo diabetu sergančių žmonių turėjo viršsvorio ar buvo nutukę, tai rodo aiškų šių dviejų faktorių ryšį“, – pastebėjo Didžiosios Britanijos Diabeto fondo atstovas Pavas Kalsis. 
Toliau pagal svarbą seka nerūkymas, sportas ir vegetariška dieta.

„Šių „taisyklių“ svarbu laikytis visą gyvenimą, taigi svarbu išmokyti to jaunąsias kartas“, – sakė tyrimo vadovas, JAV Atlantos miesto Ligų kontrolės ir prevencijos centro daktaras Earlas S.Fordas.

Tyrime dalyvavo 23,5 tūkst. suaugusiųjų, kurių amžius nuo 35 iki 65 metų. Respondentų buvo paprašyta atsakyti į klausimus apie savo gyvenimo būdą, taip pat nurodyti savo ūgį, svorį bei ligų istoriją. Apklausos buvo kartojamos kas 2–3 metus, tikrinant, ar respondentai radikaliai nepakeitė savo gyvenimo būdo. Sveiko gyvenimo „taisyklių“ visą tyrimo laikotarpį, 8 metus, laikėsi apie 9 proc. respondentų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką