Laimos Tamulytės-Stončės atostogos Egipte: karalių slėnis, maudynės su delfinais ir neturistinė Hurgados pusė

Laima Tamulytė-Stončė savaitgalį grįžo iš Egipto – drauge su vyru Gediminu čia viešėjo jau trečiąkart. Namo humoristė parsivežė gausybę įspūdžių, kuriais dalinasi ir su Žmonės.lt skaitytojais.
Laimos Tamulytės-Stončės atostogų akimirka
Laimos Tamulytės-Stončės atostogų akimirka / Asmeninio albumo nuotr.

Šioms pavasario atostogoms L.Tamulytė-Stončė su vyru pasirinko lietuvių pamėgtą Hurgados kurortą – čia jiedu jau yra lankęsi, tačiau skrydžiai į kitus kurortus buvo atšauti. „Kadangi jau buvome suplanavę savaitę atostogoms, neturėjome kito pasirinkimo“, – sakė humoristė.

Egipte šeima viešėjo jau trečią kartą – sako, priežasčių sugrįžti nestinga: „Dauguma sako, kad į Egiptą galima važiuoti nors ir šimtą kartų. Ir iš tiesų, retas sutiktas bendrakeleivis Egiptą aplankė pirmąkart. Nors šalyje matomas skurdas ir nešvara, žmonės čia sugrįžta dėl jūros. Lietuvaičiams vis dar svarbiausia yra saulė, šiluma ir mėlynas vanduo.“

Nors Hurgadą jiedu aplankė anksčiau, šįkart išvydo, ko nematę – vyko į ekskursijas. „Pirmąkart apsilankėme Luksore. Ilgą laiką svajojau aplankyti šį karalių miestą. Jis labai įspūdingas, gražus, žavintis. Mums labai pasisekė dėl gido – jis taip pat buvo labai šaunus: visko daug pripasakojo, buvo labai įdomu jo klausytis. Jo dėka kelionė tapo ne tik pavaikščiojimu po akmenis ir menes“, – įspūdžiais dalinosi L.Tamulytė-Stončė.

Tiesa, gidas pasitaikė rusakalbis, taigi pačiai komikei teko paplušėti verčiant jo pasakojimus: „Nors mano vyras supranta rusiškai, tačiau kartais nori tiesiog atsijungti – man teko pabūti vertėja.“

Didelį įspūdį šeimynai paliko kelionė laivu į El Gouną. „Šią ekskursiją pasirinkome todėl, kad jos metu siūlyta viskas, ką norėjome išbandyti – plaukiojome kanalais, nardėme, žvejojome. Ačiū dievui, pasimaudėme su delfinais – jų buvo tiek daug. Džiaugėmės ir žvejodami, tačiau mums davė tokį valą, su kuriuo būtų galima ryklius gaudyti. Buvo tokių, kurie pagavo žuvų“, – prisimena L.Tamulytė-Stončė.

Išgąsdino nešvara

Vis dėlto įspūdingiausia Laimai ir Gediminui pasirodė pati Hurgada. Vietinio gyventojo dėka jiedu susipažino su neturistine miesto puse. „Susipažinome su vietiniu fotografu, dirbančiu viešbutyje. Nors darbuotojams neleidžiama vaikštinėti su svečiais, mes nebūtumėm mes, jei neprikalbintumėm. Drauge pasivaikščiojome po kitokią Hurgadą – pamatėme miestą tokį, kokio nemato eiliniai turistai. Kiti klausė, kaip nebijojome eiti su nepažįstamu taip bet kur. Tačiau juo mes labai pasitikėjome“, – tikino komikė.

Drauge su šiuo egiptiečiu šeimyna apsilankė vietinėse kavinėse, parduotuvėse: „Man labai patiko, kad jis mus palydėjo į parduotuves ir iš anksto įspėjo, kad nesiderės su prekeiviais: juk čia dirba, gyvena, rodosi kasdien, todėl negali tapti jų priešu.“

Pora pamatė iki šiol neregėtą Hurgados pusę – skurdžią, purviną, liūdinančią: „Grįžę namo vakare galvojome, kaip pasielgti – gal litrą degtinės išgerti, gal su kokiu spiritu praustis: taip mus pribloškė Hurgados nešvara. Tie, kurie sako, kad Lietuvoje gyventi yra bloga, galėtų pamąstyti iš naujo. Pavyzdžiui, matėme, kaip vienas žmogus gyvena tiesiog statybvietėje, pasikabinęs užuolaidą ir pasidėjęs ant žemės puodą. Ir jam daugiau nieko nereikia – net tualeto. Matėme ir kaip kokie aštuoni vaikai duodasi po dulkes, vartosi, šalia asilai vaikšto. Ir jie smagūs, laimingi, neįsivaizduoja, kad kažkas negerai.“

Asmeninio albumo nuotr./Laimos Tamulytės-Stončės atostogų akimirka

L.Tamulytė-Stončė domėjosi, kodėl miestas – toks neprižiūrėtas. „Klausėme to vietinio žmogaus, kodėl Hurgadoje tiek nešvaros, kai miestas sulaukia tiek turistų. Mums paaiškino, kad tai – ugdymo problema. Sakė, kad jam gaila girdėti tokias kalbas, nes vis daugiau žmonių tai pabrėžia“, – apgailestavo ji.

Paklausta, ar nebijojo tykančių pavojų – antai Makaliui Egipte vos pavyko išvengti apiplėšimo – humoristė sakė visai nesibaiminusi: „Ten vaikščiodami nejautėme jokios baimės. Tačiau taip, tose gatvelėse mes vieni buvome baltieji, o vietinių prekeivių aplink – dešimtys. Jei tik būtų norėję, greitai būtų galėję mus „užprakošinti“. Tačiau jei nekreipi į juos dėmesio, tai nieko tau ir nesiūlys, nelįs. Tačiau, manau, reiktų visus perspėti, kad egiptiečiai moka labai daug kalbų, ir jei kuria nors iš jų žmogų siųsi „ant trijų raidžių“, ties kažkelinta raide gali ir gauti į galvą.“

Lietuviai nustebino nemaloniai

Pasakodama savo kelionės įspūdžius L.Tamulytė-Stončė vardina, kokiais skanėstais – tradiciniais ir nevisai – vaišinosi. „Rytais jie siūlydavo paragauti didžiųjų pupų košės su įvairiomis daržovėmis ir prieskoniais. Nerealu! Vis kažkas naujo – ne kiaušinis ir dešrelės, kaip įprasta. Vaišino ir jogurtais, vaisiais, košėmis – pusryčiai tapdavo malonia dienos pradžia, nors ir ne valgyti važiavome“, – negali atsidžiaugti.

Asmeninio albumo nuotr./Laimos Tamulytės-Stončės atostogų akimirka

Atostogų metu ją ir vyrą lepino ir itin palankūs orai. Dienomis lauke oro temperatūra svyravo nuo +31 iki +34 laipsnių, vandens Raudonojoje jūroje temperatūra – iki +24 laipsnių. „Kelios dienos buvo vėjuotos, tačiau jokių problemų dėl to nebuvo – juk pas mus kai +14 būna visi su bikiniais ir trumpom rankovėm vaikšto“, – juokėsi L.Tamulytė-Stončė.

Tiesa, su Žmonės.lt žinoma moteris pasidalino ir neigiamais atsiliepimais apie drauge keliavusius lietuvius. „Vos išskridus iš Vilniaus oro uosto negalėjome atsistebėti lėktuve susėdusiais lietuviais – atrodo, visą laiką taupė tai kelionei ir galų gale nusprendė kažką parodyti – prisipirko mažyčių alkoholio buteliukų, prisigėrė... Nejau sunku ištverti tas tris skrydžio valandas, nueiti į viešbutį ir ten atsipalaiduoti? Atskira istorija, kaip jie išsilaipino iš lėktuvo... Būtinai reikėjo parodyti, kiek gali nusipirkti“, – pasipiktinusi šių elgesiu pasakojo ji.

Namo šeimyna parsivežė daug suvenyrų: „Parsivežėme egiptietiškos arbatos – ji labai skani, o vasarą puikiai gaivina. Kaip tikra moteris, prisipirkau rūbelių – jų medvilnė labai neprasta. Taip pat įprastų dalykų – skambaliukų, magnetukų. Namuose tokių varpelių turime jau 17 – juos visad parsivežam iš kelionių. Kam kam, bet skambalėliui pinigų niekad negaila“

Sugrįžti į Egiptą L.Tamulytė-Stončė norėtų ir ketvirtąkart: „Dar neaplankyta labai daug vietų. Tai yra nebrangi šalis, į kurią visad įdomu nuvažiuoti vien dėl gero oro ir maudynių.“