Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Milda Govedaitė: Mano didelės, lietuviškos, instagraminės vestuvės. Kur dingo padorumas?

Prasidėjus šildymo sezonui ir belaukiant išsiilgtos lapkričio šlapdribos, manyčiau, pats tas metas aptarti praėjusį vestuvinį sezoną Lietuvoje. Tačiau šįkart ne apie madas ar tendencijas, o apie primirštą vestuvinį etiketą.
Milda Govedaitė
Milda Govedaitė / Simonos Kuzminskaitės nuotr.

Vestuvių dieną svarbiausi – jaunieji, leiskime jiems spindėti

Gavę kvietimą į vestuves, nejučia pradedame galvoti apie tos dienos įvaizdį ir, neslėpkime, kartais norisi „driokstelėti“. Neretai merginos (ypač šiais soc.medijų laikais) investuoja laiką, finansus ir atsakingai ruošiasi šventei. Gražios nuotraukos soc.paskyrose reikalauja pastangų. Dizainerių suknelės, vakariniai makiažai, šukuosenos, bateliai, rankinės, aksesuarai, net ir antrosios pusės įvaizdis – viskas būna apgalvota ir suderinta. Kartais tas atsakingas puošimasis išauga į savotišką persistengimą ir užsimiršimą, kad, visgi, šventė tai ne mano.

Prieš porą metų viena žymiausių moterų Lietuvoje į savo artimos draugės vestuves bažnyčioje atvyko vilkėdama seksualią ir Kanų raudono kilimo vertą vakarinę suknią. Tikras femme fatale įvaizdis. Niekas negalėtų paneigti – atrodė fantastiškai ir traukė visų dėmesį. Buitiškai sakant – be konkurencijos.

Tačiau, ar tikrai tai buvo būtina? Ar taktiška ir mandagu tokiu būdu atiminėti iš jaunosios tos dienos dėmesį?

Juk ne veltui, viena labiausiai fotografuojamų moterų pasaulyje kunigaikštienė Kate Middleton į Princo Harry ir Meghan Markle vestuvės atvyko jau keliskart vilkėtu kostiumėliu. Gi ne dėl to, jog nespėjo nusipirkti naujos suknios.

„Scanpix“ nuotr./Kate Middleton karališkose vestuvėse 2018 m.
„Scanpix“ nuotr./Kate Middleton karališkose vestuvėse 2018 m.

Palikime telefonus ramybėje ceremonijų metu

Šią vasarą vienos plačiai žiniasklaidoje nušviestos vestuvės galėjo suerzinti ne vieną. Tarp mūsų šnekant, buvo ganėtinai nejauku stebėti tai, kas vyko bažnytinės ceremonijos metu. Pulkas geriausių draugių bažnyčioje elgėsi kaip penktadienio vakarą Vilniaus gatvėje.

Daug skardaus juoko, kikenimo, tiesioginių transliacijų internetu, selfinimosi ir maivymosi. Sakysite man – jų šventė, jų svečiai, jų ir reikalas.

Tačiau kas yra koketiškai žavinga vakarėlyje, nelabai brandu ir tinkama maldos namuose. Vertėtų nepamiršti, kad bažnyčia yra ta vieta, kurioje derėtų laikytis rimties ir telefonus palikti rankinukuose.

Jei vestuvėse dirba fotografai, palikime šventės fiksavimą jiems.

Palikite šventės kaltininkams pirmumo teisę savo vestuvinę istoriją paviešinti patiems.

Įsivaizduokite, vyksta jūsų vestuvės: tėvai pasitinka jus su duona ir druska ar vyksta simbolinio šeimos židinio perdavimas. Jautri ir itin asmeniška patirtis.

Tačiau šventės dalyviai viską filmuoja telefonais ir kelia į socialinę erdvę tik su jiems suprantamais komentarais.

Ne faina, tiesa?

Palikite šventės kaltininkams pirmumo teisę savo vestuvinę istoriją paviešinti patiems. Neatsiklausę neviešinkite asmeninių emocijų, kurios nepriklauso jums ar nėra susijusios su jumis.

Nuotaka ir telefonas

Šią vasarą vienose Lietuvoje vykusiose vestuvėse galėjo dalyvauti visi. Užteko turėti instagramą. Nuo pat pasiruošimo momento iki kelių dienų po šventės – viskas buvo atsakingai transliuojama tūkstančiams gerbėjų tiesioginiu tiltu.

Jaunoji kaip vaikas per Kalėdas viešai džiaugėsi jai skiriamu žiniasklaidos dėmesiu. Be abejo, dėmesys nuotakai jos vestuvių dieną tikrai nėra blogai. Tačiau ar tikrai verta savo šventinę dieną praleisti internete ir visą vakarą nepaleisti telefono iš rankų? Ir lyg pijaristei gaudyti visus pranešimus, kuriuose esi minima?

Sakykit ką norit, bet aš netikiu, kad tai gerų ir smagių vestuvių ženklas. Kai tau linksma, mažiausiai norisi laiką leisti su telefonu rankose.

Po kiek reklama vestuvių dieną?

Pernai vasarą socialinėje žiniasklaidoje nuvilnijo povestuvinė mada šviežiai iškeptiems sutuoktiniams rašyti ilgas padėkas prisidėjusiems prie jų šventės.

Jaunieji dėkojo ne tik fotografams, dekoratoriams ar vestuvių organizatoriams, bet ir avalynės parduotuvėms, manikiūro specialistams, dėkojo net ir valykloms už išvalytas staltieses po šventinio vakarėlio. Niekas tiksliai taip ir nesužinodavo, kurios iš tų padėkų buvo nuoširdžios, o kurios – reklaminės. Ar dar blogiau – parodomosios.

Tais momentais pagalvodavau, kaip smagu būtų išsikelti vestuves, po kurių nereikėtų niekam dėkoti už paslaugas, o tik už meilę savo antrai pusei. Tokia savotiška laisvė ir prabanga.

Šią kovidinę vasarą ši padėkų mada kiek pritilo, tačiau teisiškai mutavo ir įgavo kitą formą – padėkos tapo reklama be jokių subtilių apžaidimų.

Susitarimai ir sutartys su partneriais negali būti tokie griežti, kad net tokią ypatingą dieną reikėtų jiems atidirbinėti.

Vasaros viduryje vyko viešoje erdvėje atpažįstamos poros vestuvės, kurios vėlgi buvo plačiai apžvelgtos spaudoje. Šventė buvo išties graži ir miela – jaunieji spindėjo ir atrodė laimingi. Tačiau, su šia švente mes visi žengėme žingsnį į priekį su reklama vestuvėse.

Jaukios ir šiltos vestuvės kažkuriuo momentu tapo „vieta jūsų reklamai“ ir pabiro padėkos bei barteriniai mainai.

Po bažnytinės ceremonijos praėjus vos kelioms valandoms nuotakos paskyroje pasirodė vieša padėka ledus šventei tiekusiai įmonei.

Nuoširdžiai manau, kad tai nebuvo būtina šventės metu ir paminėjimas kuo puikiausiai būtų tikęs ir kitą dieną. Susitarimai ir sutartys su partneriais negali būti tokie griežti, kad net tokią ypatingą dieną reikėtų jiems atidirbinėti.

Vestuvės ne veltui vadinamos viena gražiausių gyvenimo švenčių, todėl linkėčiau tiek jauniesiems, tiek svečiams – nepaverskim jų eiliniu vakarėliu ar, dar blogiau, B2B renginiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius