Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Patarimai, kaip atgaivinti organizmą po švenčių

Šventinis stalas
Photos.com nuotr. / Šventinis stalas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šventės praeina, lūžtantys stalai ištuštėja, tačiau priaugti kilogramai ir bloga savijauta lieka. Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė Justina Kapočiūnienė pataria, kaip atgaivinti organizmą po švenčių.

Daugiau 15min Vardai naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Besaikis valgymas, ir ne tik per šventes, dažnai vartojamas keptas ir riebus maistas, saldumynai, miltiniai patiekalai, nepakankamas vandens kiekis, maitinimasis vėlyvu paros metu sutrikdo virškinimą. Visa tai gali lemti ne itin gerą savijautą: pykinimas, pilvo pūtimas, viduriavimas, apetito stoka, dažnas tuštinimasis, karščiavimas, pilvo skausmas, vėmimas.

Pasak J.Kapočiūnienės, viena sutrikusio virškinimo priežastis gali būti blogai sukramtytas maistas. Dažniausiai blogai kramtoma, kai skubama valgyti. Kramtymas yra labai svarbi viso virškinimo proceso dalis. Ryjant maistą dideliais, blogai sukramtytais kąsniais gali sutrikti virškinimas.

Prasta savijauta būna ir persivalgius. Visada būtina prisiminti, kad per tam tikrą laiką virškinimo sistema gali perdirbti tam tikrą kiekį maisto. Kuo daugiau vienu metu suvalgoma maisto, tuo blogiau virškinimo sistemai.

Ne ką geriau jaučiasi ir tie, kurie valgydami daug geria įvairių skysčių. Daug geriant valgymo metu skysčiai per smarkiai atskiedžia virškinamajame trakte išsiskiriančias sultys (sumažina skrandžio rūgščių, virškinimo fermentų ir tulžies koncentraciją) ir dėl to sutrinka virškinimo procesas.

Dar viena prastos savijautos po švenčių priežastis – vėlyvas valgymas. Baigiantis dienai virškinimo sistema „atsipalaiduoja“, todėl įpratus valgyti vėlai dažniausiai prasideda virškinimo sutrikimai.

Ką daryti, kad savijauta pagerėtų?

Po gausaus maisto vartojimo rekomenduojama pasidaryti iškrovos dieną. Dieta po švenčių labai svarbi ne tik žmonėms, sergantiems virškinimo trakto ar kepenų ligomis, bet ir sveikiesiems. Po persivalgymo kitą dieną rekomenduojama pusdienį nieko nevalgyti, o tik gerti negazuotą mineralinį vandenį. Taip pat reikėtų atsisakyti gausesnio sunkiai virškinamo maisto. Rekomenduojama valgyti košes, vaisius, daržoves. Taip pat gerti daug skysčių – vandens, arbatų, sulčių, kurios nedirgina virškinamosios sistemos. Tokia iškrovos diena sureguliuoja medžiagų apykaitą ir svorį.

Norint numesti svorio ir sugrįžti prie įprasto valgymo režimo būtina laikytis sveikos mitybos principų. Svarbu pasirinkti ir tinkamą maisto ruošimo būdą – vengti kaloringo, sunkiau virškinamo kepto maisto. Dažniau produktus virti, troškinti ar kepti orkaitėje be papildomų riebalų. Reikia į kasdienybę sugrąžinti sveikos mitybos taisykles:

  • valgykite įvairų maistą;

  • kelis kartus per dieną valgykite grūdinių patiekalų;

  • valgykite įvairių šviežių vietinių daržovių ir vaisių kelis kartus per dieną;

  • rinkitės maisto produktus, turinčius mažai cukraus, rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus;

  • valgykite nesūrų maistą, nes gausus druskos vartojimas skatina hipertenzijos atsiradimą;

  • valgykite reguliariai. Nereguliarus valgymas kartą ar du kartus per parą kenkia sveikatai;

  • gerkite pakankamai vandens;

  • judėkite kasdien arba beveik kasdien bent po 30 min., kad pagreitėtų kvėpavimas ir žmogus suprakaituotų.

Komentarai
Temos Sveikata
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką