Pirmą kartą Stambule viešėjusi stilistė Agnė Gilytė: „Šio miesto kontrastai – nerealūs“

Stilistė Agnė Gilytė neseniai grįžo iš didžiausio Turkijos miesto – Stambulo. Keturias dienas kelionei skyrusi moteris tikino, kad mielai ten sugrįžtų dar kartą, o Stambulas paliko neišdildomą įspūdį.
Agnės Gilytės atostogos Stambule
Agnės Gilytės atostogos Stambule / Asmeninio albumo nuotr.

„Mano draugai buvo ne kartą lankęsis Stambule, todėl patarė ten nuvykti. Neapsirikau paklausiusi jų rekomendacijų, nes miestas paliko neišdildomą įspūdį ir labai patiko. Stambulas – didžiulis, labai skirtingas miestas, bet būtent tai ir padarė man įspūdį“, – sakė pirmą kartą ten pabuvojusi Agnė.

„Esu nemažai keliavusi, bet turbūt pirmą kartą buvau musulmoniškame krašte. Žinau ir esu mačiusi, kaip atrodo musulmoniškas gyvenimo būdas, kaip atrodo moterys tuose kraštuose, bet kai viską pamatai gyvai – tave ištinka šokas gerąja prasme, atsiranda kažkoks smalsumas. Kai pamačiau gatvėje moteris su visais galvos apdangalais, darbužiais, čadromis, o ten yra milijonai jų dėvėjimo variantų, man iš karto kilo daugybė klausimų, kodėl vienos su juodom, o kitos su margom“, – pasakojo stilistė.

Asmeninio albumo nuotr./Agnės Gilytės atostogų akimirka

Daugiau nei 14 milijonų gyventojų turinčiame mieste Agnę maloniai stebino Stambulo kontrastai.

„Išėjus į miestą, jei eisi, kur akys veda ir pasikliausi sėkme, tai gali pataikyti į kokį nors europietišką rajoną, kuris primena Vilniaus Užupį. Tose gatvelėse niekas nesikabinėja, tau nesiūlo pirkti įvairiausių nesąmonių, ten tave kviečia pavalgyti, pasivaišinti. Man tose gatvelėse patiko vaikščioti, stebėti architektūrą, eiti į galerijas. O kai eini į Taksim aikštę, ten jau kontrastai: turgus, kuriame bardakas, visur nešvaru, visi bėga, lekia, karšta. Ten visi lenda ir perša visokius niekniekius. Tai štai tie kontrastai man yra labai nerealūs“, – portalui Žmonės.lt pasakojo A.Gilytė.

Agnė atviravo, galbūt daugeliui tas šurmulys turguje galėtų pasirodyti atgrasus, tačiau jis jai patiko. Didžiajame Stambulo turguje, kuris veikia nuo XV amžiaus, kaip pasakojo A.Gilytė, galima rasti visko: nuo saldumynų, prieskonių iki paprasčiausių varžtų. „Turguje be proto daug žmonių, labai įdomu, lengva derėtis. Iš pradžių buvo nedrąsu, vos tik porą lyrų paprašiau nuleisti, o paskui jau ir per pusę bandžiau skelti kainą“, – juokėsi stilistė.

Asmeninio albumo nuotr./Agnės Gilytės atostogų akimirka

Moterį taip pat sužavėjo miesto architektūra. „Lankėme mečetes. Gido neturėjome, tačiau patys paskaitėme daug prieš važiuodami, pasidomėjome, taip pat ir vietinių klausėme, kas mums buvo neaišku, todėl įspūdžiai labai įdomūs“, – pasakojo Agnė.

Agnė ir kartu su ja keliavęs sutuoktinis buvo apsistoję ne viešbutyje, o išsinuomoję apartamentus.

„Savininkas sako, kad mums labai pasisekė su oru, o aš klausiu, kodėl. Pasirodo, kad prieš mums atvykstant buvo tokios liūtys, kad viskas plaukė. Aišku, kuomet mes viešėjome, buvo karšta, didelė oro drėgmė: atsikeli išsimaudai, išeini ir vėl šlapias. Ir vis kildavo klausimas, o ką rengtis. Nes negali vakare, nors ir be proto karšta, eiti su suknele ar šortais, visgi vietiniai vyrai kitaip į moteris žiūri. Tad aš kokius nors plonus maršinius, kelnes dėvėdavau“, – pasakojo stilistė.

Asmeninio albumo nuotr./Agnė Gilytė

Paklausta apie maistą, kurį teko paragauti svečioje šalyje, Agnė prisipažino esanti didelė smaližė. Jai net akys raibo nuo visų skanumynų, kuriuos matė ten.

„Ragavome daug skirtingo maisto, tačiau mums kažkaip pasisekė, nes buvo paprasta, bet skanu. Aišku, niekada nežinojome, kur pataikysime, nes kartais gali pasisekti su maistu, kartais – ne. Mums sekėsi. Dienomis atsigaivindavau ledais, mėgavausi saldumynais. Nuo visų tų „Turkish delights“ man akyse raibo. Pastebėjom, kad labai skiriasi turkiškų saldumynų kainos, nors atrodo visi panašiai. Man paaiškino, kad pigesniuose yra naudojamas cukrus, o brangesniuose – medus, kuris niekada nesukietėja. Ir iš tikro, skonis skiriasi. O kaina kartais yra trigubai didesnė“, – pasakojo Agnė.

Asmeninio albumo nuotr./Agnės Gilytės atostogų akimirka

A.Gilytė sako, kad kainos Stambule kaip Vilniuje: nei pigu, nei brangu, todėl nereikėjo aikčioti kaip kokiame Prancūzijos kurorte.

„Parsivežėme šilkinius išsiuvinėtus pagalvių užvalkalus ant sofos, saldumynų, kavos, kuri man ten labai patiko. Mūsų lagaminuose daugiausiai vietos užėmė prieskoniai, arbata, saldumynai“, - paklausta apie lauktuves, ką parsivežė, vardijo stilistė.

„Labai patiko kelionė, todėl sakiau, kad dar kartą važiuosiu į Stambulą. Noriu tik akcentuoti, kad Stambulas nėra Turkija, o Turkija nėra Stambulas. Tai du skirtingi dalykai. Tu šiame mieste nesijauti pigiame marmalyne. Miestas man išties labai patiko. Aišku, kitiems gali ir nepatikti, nes daug žmonių, sąmyšis, triukšmas, bet jei esi atsipalaidavęs, ten viskas labai šaunu, pasiėmei vandens daug ir vaikštai sau, gėriesi aplinka, žmonėmis“, – portalui Žmonės.lt pasakojo Agnė.