Smuikininkės Rasos Žukauskaitės dienoraštis (II): „Nors Indija ir purvina šalis, jos gyventojai – draugiški atlapaširdžiai“

Kaip portalas Žmonės.lt jau rašė, Vokietijoje gyvenanti smuikininkė Rasa Žukauskaitė mėnesiui išsiruošė į Indiją. Pirmoje dienoraščio dalyje moteris pasakojo apie ją supančius kvapus, spalvas ir talentus, kurių šioje šalyje gausu. O šioje dalyje R.Žukauskaitė kalba apie nuotykius, netikėtumus, muziką ir savo aplankytas vietas.
Rasa Žukauskaitė
Rasa Žukauskaitė / Asmenionio albumo nuotr,

Jūsų dėmesiui – išskirtinė, antroji smuikininkės dienoraščio dalis.

Šią savaitę pabaigėme intensyvius kursus ir surengėme paskutinę generalinę perklausę prieš penktadienio baigiamąjį koncertą. Studentai per šias 6 dienas tikrai patobulėjo. Turiu pripažinti, kad seniai tokiu rezultatų nesu mačiusi. Tiesa, tai nėra nuostabu: Indijoje gyvena galybė žmonių, tad ir gabių vaikų, paauglių yra daugiau. Aš pati labai laukiu šio koncerto vienoje iš svarbiausių ir didžiausių pietvakarių Indijos mokymo institucijų – Kala akademijoje.

Nepaisant intensyvaus darbo, repeticijų, karščio, nuovargio, aš kasdien ką nors aplankau – paplūdimį, galeriją ar koncertą. Be abejo, jau teko susipažinti su daugybe nuoširdžių žmonių. Visi man nori parodyti bent dalelę Goa, pavaišinti naminiu maistu, pakviesti į savo koncertus...

Asmeninio albumo nuotr./Rasos Žukauskaitės kelionės į Indiją akimirka

Kaip tik vakar važiavau motoroleriu į vieną galeriją repetuoti (vairavimo įgūdžiai, pasivažinėjus kairiąja kelio puse Indijos chaose, neapsakomai pagerėjo – aut. past.), man pasiekus tikslą šalimais sustojo mašina, iš kurios išlipo nuoširdus 85-erių metų senučiukas. Pasirodo, jis mane sekė pusę kelio vien tam, kad paklaustų, ar aš ta smuikininke, kuri kitą penktadienį ir šeštadienį koncertuos Goa? Jis mane atpažino iš laikraščio nuotraukos! Buvau nustebinta. Pasikalbėjome keletą minučių ir jis mane pakvietė į džiazo improvizacijų sesiją, kurioje galėčiau kartu su vietiniais muzikantais padžiazuoti.

Nebuvau tikra, ar eisiu, nes buvau peršalusi, kosėjau. Oras drėgnas ir labai karštas, o dar ir lietaus sulaukėme.. Patalpose oras šaldomas kondicionieriais, o gatvėse karšta, tad oro temperatūrų skirtumas truputėlį mane ir mano smuiką (dvi stygos jau nutrūko, atsirado pašalinių garsų – aut. past.) susargdino. Tačiau, kaip minėjau, atvykau dirbti ir pamatyti šalį, o ne sirgti ar miegoti.

Atvykusi į džiazo klubą dar kartą nustebau – muzikantai labai profesionalūs. Nepaisant to, kad jie – tiesiog mėgėjai, groja puikiai. Visi vieni kitus gerai pažįsta ir mane šiltai priėmė į savo ratą. Kartkartėmis improvizuoju, tačiau visuomet orientuojuosi į klasikinę muziką, taigi groti su nuostabiais muzikantais man buvo tarsi iššūkis. Publikos šiluma ir emocijos buvo tiesiog neapsakomos. Maža to, aš buvau vienintelė baltaodė... Dabar galiu drąsiai sakyti, kad pasaulis vis tik – labai mažas, nes su ten buvusiais indais atradome bendrų pažįstamų net Vokietijoje. Kai kurie jų net žinojo, kur yra Lietuva. Fantastika!

Asmenionio albumo nuotr,/Rasos Žukauskaitės kelionės į Indiją akimirka
Rasos Žukauskaitės kelionės į Indiją akimirka

Sekmadienį, prieš išlydint vieną europietį draugą, nukeliavome į Mapusos turgų. Daugiau nei pusės jame parduodamų daržovių pavadinimų net nežinojau, juo labiau tikrai nežinočiau, ką iš jų pasigaminti. Tiesa, einant turgaus link reikėjo peršokti keletą šiukšlių kupetų – visos atliekos ir supuvusios daržovės tiesiog metamos ant gatvės. Šiukšlės yra didžiulė visos Indijos problema. Tačiau prieskonių galybė, jų kvapai ir spalvos, iš karto užgožė aplink esantį purvą ir smarvę. Šios ekskursijos metu prie mūsų prisijungė ir dvi indės. Jos norėjo aprodyti ten esančias „parduotuves“ ir padėti išsirinkti tinkamus prieskonius, šilko šalikus ar papuošalus.

Manau, Indija yra viena iš tų šalių, kurioje ne visi gali jaustis jaukiai. Ne kiekvienas galėtų apsikęsti su tiek dulkių, tiek purvo ir tokiu skurdu. Tačiau man jų švytinčios akys, nuostabus maistas ir draugiškumas užgožė pilkąją šalies pusę.

Šiandien, vieno koncerto metu, teko susipažinti su Goa miesto meru, kuris yra labai susidomėjęs mano projektu Indijoje ir ketina apsilankyti kaip garbės svečias mūsų koncerte šį penktadienį.

Teko duoti trumpą interviu vietinei televizijai, o šiomis dienomis turėčiau susitikt su vienu režisieriumi, kuris nori, kad jo filmui sukurčiau garso takelį. Trumpai tariant – veiklos yra daugiau nei tikėjausi, tik reikia, kad pasveikčiau.

Pirmąją smuikininkės Rasos Žukauskaitės dienoraščio dalį apie Indija rasite spustelėję čia.

O interviu su Rasa apie kelionės į Indiją tikslą gali paskaityti paspaudę čia.

Štai kokį šokį Rasai pavyko užfiksuoti gatvėje:

VIDEO: Rasos Žukauskaitės įspūdžiai iš Indijos
Asmenionio albumo nuotr./Rasa Žukauskaitė su klase