Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žmonės iš reklamos

Žiūrėdami mėgstamus filmus ar laidas, kas keliolika minučių susiduriame su įkyriomis reklamomis. Kai kuriuos reklaminius klipus žiūrime iki galo ir kaskart laukiame, kas naujo nutiks pamėgtiems personažams. Kas gi slepiasi už tų iki skausmo pažįstamų veidų?
Reklamos personažas - Braškė
Reklamos personažas - Braškė / Asm. archyvo nuotr.
Asm. archyvo nuotr./Iveta Nadzeikienė
Asm. archyvo nuotr./Iveta Nadzeikienė

Iveta Nadzeikienė: „Gatvėje mane vadina Maxima Mama“

Prekybos tinklo „Maxima“ reklamoje ji – tobula namų šeimininkė, pavyzdinga mama ir gera žmona, be šių gerųjų savybių, stebinanti ir intelekto koeficientu. Mama, žinanti, ne tik kur ir kada vyksta akcijos ir išpardavimai, bet ir gebanti žaisti šachmatais bei puikiai spręsti kryžiažodžius. Netgi nuspėti, ką jos atžalos slepia už nugaros... Šią nepriekaištingą tobulos namų šeimininkės viziją įgyvendino aktorė Iveta Nadzeikienė, „Maximos“ reklamoje atsidūrusi visai atsitiktinai. Juk, kaip sakoma, geriausių dalykų nutinka nelaukiant ir neplanuojant.

„Prieš keletą metų teko filmuotis, todėl mano nuotrauka buvo užsilikusi Aktorių agentūros duomenų bazėje. Ten mane kažkas ir surado, – šypsosi. – Labai apsidžiaugiau sužinojusi, kokiam vaidmeniui teks rengtis ir ką reprezentuoti. Juk būti mama yra pagrindinis mano užsiėmimas ir gyvenime.“

Paklausta, kodėl, jos nuomone, lietuviams personažų turinčios reklamos patraukliausios, aktorė nelinkusi atsakyti suniveliuodama visas reklamas. „Negaliu kalbėti apie kitus reklaminius klipus ar juose vaizduojamus personažus. Galiu pasakyti tik tiek, kad „Maximos“ reklama patraukli tuo, jog primena šeimyninio gyvenimo kasdienius mielus rūpesčius: apsipirkimu, maisto ruošimu, televizoriaus žiūrėjimu, vakaro pramogomis drauge su namiškiais ir pan., – savo nuomonę dėsto I. Nedzeikienė, gatvėje vadinama tiesiog Maxima Mama.  – Iš tiesų labai dažnai papuolu į situacijas, kai žmonės mane atpažįsta, kalbina, sveikinasi ar šypsosi. Tai malonus „šalutinis“ buvimo reklamos veidu poveikis.“

Asm. archyvo nuotr./Sakalas Uždavinys
Asm. archyvo nuotr./Sakalas Uždavinys

Sakalas Uždavinys: „Esu aktorius, reklamuojantis prekę“

Sakalas Uždavinys kuria komiškojo ir visų labai pamėgto „Omnitel“ reklamos brolio personažą. Pasak aktoriaus, jam nepriklauso liaupsės už talentingai ir patraukliai sumanytą reklamos idėją. „Mes, personažai, esame tik lėlytės lėlininkų – reklamos kūrėjų – rankose. Be abejo, džiugu, kai sukurtas vaidmuo sulaukia sėkmės ir dėmesio, bet tapatinti manęs su „broliu“ nereikėtų, – šypsosi. – Aš net negaliu rankos prie širdies pridėjęs pasakyti, kad naudojuosi būtent „Omnitel“ paslaugomis... Esu paprasčiausias aktorius, reklamuojantis prekę tautai priimtinu būdu. Daugiau prie to niekaip nesu prisidėjęs.

Pamenu, kai man padavė perskaityti scenarijų ir informaciją apie mane, suprask, „brolį“. Nepatikėsite, ten buvo bene du lapai duomenų, koks aš turiu būti ir kodėl. Ten buvo surašyti tokie „faktai“ kaip mėgstamas maistas, krepšinio komanda, aukštas, kuriame gyvenu, ir net mano („brolio“) tariamos merginos bruožai! Štai kaip dirba tikri reklamos profesionalai, kurie kuria visą šalį užburiančius personažus.“

Pasak aktoriaus, kad Lietuvoje jau atsirado savotiškas „brolių“ kultas, jam teko ne kartą įsitikinti bandant ramiai kirsti gatvę. „Sykį, kai ėjau per perėją, sustojo automobilis, iš jo iššoko vaikinas ir ėmė mojuoti rankomis bei visa gerkle šaukti: „Broli, broli!“ Kas man beliko? Mojuoti ir šypsotis. Kelioms minutėms sutrukdėme eismą ir išsiskirstėme, – juokiasi. – Nesakau, kad sulaukti tokio dėmesio yra nemalonu. Aktoriui nėra nieko smagesnio kaip žinoti, kad jis puikiai atliko vaidmenį. Paprastų žmonių dėmesys man, reklamos personažui, yra komplimentas. O kad jie mus tapatina su personažais, taip pat nieko bloga. Svarbu, kad pats nesusipainiočiau ir laiku „išeičiau“ iš vaidmens...“

Paslaptingoji Braškė: „Asmeninis gyvenimas telieka man“

Tikriausiai šio „Tele2“ mini reklaminio serialo personažai jau visiems pažįstami iki skausmo. Bene ryškiausia persona iš jų yra gražuolė Braškė. Beje, kiek mergina graži, tiek ir paslaptinga. Mat iš jos nepavyksta išpešti nei tikrojo vardo, nei asmeninių fotografijų. Pasak „studentės“, ji norinti pasilikti nors mažą dalelę savęs pačios. Ko gero, tokia reklaminė politika, kad reklaminiai personažai būtų tikri tik ekrane.

O koks gi gyvenimas kitapus žydrųjų ekranų? „Iš pradžių tai buvo tarsi iššūkis sau. Bet, pasirodo, kartą paragavęs TV ekrano jau nebegali sustoti. Būtent tai labiausiai ir traukė, norėjosi išbandyti save. Ir dar norėjau rasti naujų draugų – dabar turiu jų gausybę! Tiek tų, su kuriais drauge filmuojamės, tiek mūsų gerbėjų, – džiaugiasi Braškė. – Pasakysiu atvirai, kurti personažo man beveik nereikia. Stengiuosi būti savimi. Ir manau, kad Braškė – pati šauniausia mergina pasaulyje!“

Visai nenuostabu, kad TV žiūrovams ranka nekyla perjungti kanalo, kai ekrane šmėžuoja tokia kompanija kaip „Pildyk“ studentai. „Manau, visiems mums patinka juoktis. Man patinka, mano draugams patinka. Kodėl neturėtų patikti ir visiems kitiems? Dėl to ir nusijuokti verčianti reklama labiau įsimena, – mintija mergina. – O drauge su reklama įsimenami ir mes. Net neįsivaizdavau, kad gyvenimas gali taip apsiversti aukštyn kojomis – mane atpažįsta gatvėje, klubuose, apskritai sulaukiu tiek šypsenų ir dėmesio! O dar tos malonios smulkmenos, kurių anksčiau net negalėjau tikėtis – kažkada vienas gerbėjas ėmė ir padovanojo gėlę. Tiesiog vidury gatvės pavijo ir padovanojo.  Nesitikėjau, kad tokios, regis, nereikšmingos smulkmenos yra malonios. Be to, būti Braške dar yra ir mano darbas, už kurį gaunu atlygį!“

Asm. archyvo nuotr./Lauris Dzelzītis
Asm. archyvo nuotr./Lauris Dzelzītis

Lauris Dzelzītis: „Mudu su Sidu labai skirtingi“

Tikriausiai pažįstame juokingą kvailelį Sidą iš kito „Tele2“ reklaminio serialo. Tačiau tikrai toli gražu ne kiekvienas įtaria, kad drauge su aktoriais lietuviais laužyta anglų klaba juokingas frazes dėstantis vyrukas yra vienas populiariausių kaimyninės Latvijos aktorių Lauris Dzelzītis. Šimtuose spektaklių ir daugybėje kino filmų nusifilmavęs latvis lietuviškoje reklamoje atsidūrė atsitiktinai.
„Į Latvijos „Dailės“ teatrą, kur dirbu, stebėti spektaklio atvyko vienas asmuo iš kūrybinės „Tele2“ grupės. Pasirodo, jis buvo reklaminių klipų režisierius. Po spektaklio draugiškai pasišnekučiavome, ir jis nusprendė, kad aš esu būtent tas tipažas, kurio jam reikia naujai reklamai, – pasakoja Lauris, mums visiems pažįstamas kaip Sidas. – Perskaičiau scenarijų, man labai patiko būsimasis personažas, nors mudu su Sidu esame labai skirtingi. Beje, filmuojantis šioje reklamoje, buvo galimybė užsiauginti ūsus, to tikriausiai niekada nebūčiau išdrįsęs padaryti šiaip sau, be jokios priežasties.“

Lauris Dzelzītis įsitikinęs, kad reklaminiam serialui „Ir turtuoliai taupo“ lemta gyvuoti ilgai ir labai sėkmingai. „Juk teigiamos energijos niekada nebūna per daug. Niūrioje kasdienybėje visada trūksta žmogaus ar reiškinio, kuris paskatintų nuoširdžiai nusišypsoti. Džiaugiuosi, kad prie to prisidedu. Be to, ir pats gerai leidžiu laiką filmavimo aikštelėje“, – šypsosi broliukas latvis.

Specialisto komentaras
Psichologas Olegas Lapinas

„Visos reklamos mus vienaip ar kitaip veikia. Tačiau personažai, ypač juokingi, sukurti ne mums pralinksminti ar prajuokinti, bet užliūliuoti potencialių pirkėjų budrumą, – perspėja O. Lapinas. – Kai reklamoje pristatoma prekė ir išvardijamos jos savybės, įsigijimo sąlygos bei kaina, mes tuoj pat pradedame filtruoti faktus, ieškoti priekabių ir abejoti pateikta informacija. O kai ekrane pasirodo juokingi personažai, mums sujaukiamas budrus protas, per daug atsipalaiduojame ir nekreipiame dėmesio į jokius faktus, priimame tik geras emocijas, kurias ilgainiui susiejame ne su reklama, bet jos siūlomu produktu, ir skubame jo įsigyti.“
Pasak specialisto, linksmi herojai tam tikra prasme mus apakina, nes kai pabaigoje juokingo reklamos klipo pagaliau paaiškėja, kas buvo reklamuota, mes dar gyvename teigiamomis emocijomis, kurias norisi pratęsti įsigyjant prekę, ir faktai mums atrodo kur kas geresni nei yra iš tikrųjų. „Reklaminiai personažai – dar vienas įrodymas, kad reklama yra veiksminga. Mes nuolat pakliūvame ant jos kabliuko“, – šypsosi O. Lapinas.

Kokiomis reklamomis žavimasi užsienyje?

• Kuriose gyvena personažai

Lara Kroft – legendinė kapų plėšikė, kurią kino juostoje įkūnijo Angelina Jolie, dezodoranto reklamoje tampa tikru įkvėpimu namų šeimininkėms. Graži, kvepianti bei galinga, ji laksto po miesto džiungles, kartkartėmis krinta į glėbį dailiam džentelmenui. Ir visai nesvarbu, kad vaidina niekam nežinoma aktorė, tokios nepriklausomos ir patrauklios nori būti visos moterys...

• Kuriose gaminamas maistas

Bene paveikiausiomis reklamomis užsienio šalyse išlieka „TV Shop“ prekių demonstraciniai filmai. Filmukais ar klipais jų nepavadinsi, nes vienas virtuvės prietaisas reklamuojamas mažiausiai pusvalandį. Pagrindinis tokių reklamų bruožas – kalnai reklamuojamu prietaisu lengvai ir greitai paruošto maisto.

• Kuriose filmuojasi žvaigždės

Nors lietuviai dažniausiai tokias reklamas ne itin mėgsta, užsienyje megažvaigždės galėtų parduoti bet ką. Tuo ir naudojasi reklamų agentūros, kurios garsenybėms moka milijonus net neabejodamos, kad Beyonce ar D. Beckhamo šypsena prie jų produkto garantuos milijoninį pelną.

 Kuriose „vaidina“ animaciniai personažai

Ši reklamų rūšis populiariausia Azijos kraštuose. Čia piešti personažai gali parduoti viską pradedant vaikų spalvinimo reikmenimis ir baigiant pažangiausiomis technologijomis. Animacinėmis reklamomis vienu šūviu nušaunami du zuikiai. Klipas kainuoja labai nedaug, o fantazijoms ir įgyvendinimo galimybėms nėra jokių ribų.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius