TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Gintaras Bendžius: „M.A.M.A. neatspindėjo tikrosios Lietuvos muzikos situacijos“

Gintaras Bendžius
BFL/Algirdo Kubaičio nuotr. / Gintaras Bendžius
Šaltinis: 15min
0
A A

Vienas žymiausių Lietuvos populiariosios muzikos prodiuserių Gintaras Bendžius, kartu su broliu Mindaugu įkūręs muzikinės produkcijos kompaniją „Cactus Pro“ ir į Lietuvos popsceną išleidęs tokias grupes kaip „Mango“, „Junior“, „Pikaso“, po pirmųjų Kaune surengtų „Muzikos asociacijos metų apdovanojimų“ (M.A.M.A.) turėjo ne vieną pastabą jų organizatoriams.

Daugiau 15min Vardai naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

M.A.M.A. per televizorių stebėjęs G.Bendžius 15min.lt sakė, kad didžiausia apdovanojimų bėda ta, jog jie neatspindėjo tikrosios Lietuvos muzikos scenos.

„Kaip juokėsi vienas prodiuseris – „žiūri televiziją, o gyveni paraleliniame pasaulyje“. Didžioji dalis koncertavusių daugumai žiūrovų buvo matomi pirmąkart, realybė yra šiek tiek kitokia. Man tai labiau priminė alternatyvius apdovanojimus nei apdovanojimus, kurie atspindi tikrąją Lietuvos muzikos situaciją“, – sakė patyręs prodiuseris.

Anot jo, net tokios atlikėjos, kaip merginos iš grupės „ŠarkA“, Natalija Bunkė, „69 Danguje“ ar „Studentės“, tebuvo prieskoniai, greičiausiai pareikalauti televizijos ir reikalingi renginio žiūrimumui.

Turėjo apsidrausti nuo netikėtumų

„Kritikavau ir toliau kritikuosiu – tas incidentas, kuris atsitiko apdovanojimų metu su Egidijumi Dragūnu įvyko dėl to, kad organizatoriai nepasirūpino sutartimis. Kiekvienas lipdamas į sceną turėtų pasirašyti sutartį, kuria garantuotų, kad nevartos necenzūrinių žodžių, įsipareigotų būti blaivas ir nieko nevartojęs“, – teigė G.Bendžius.

Jo teigimu, tokios sutartys nebūtų daug kainavusios, bet rengėjai šiandien galėtų sakyti, kad jie padarė viską, jog užtikrintų ceremonijos sklandžią eigą.

E.Dragūnas pasidarė reklamą sau, o televizijos kanalas gavo tik antireklamos, juk nuo sezono pradžios TV3 pasirinko šūkį „Čia šviesu“, o keiksmažodžiai su šviesa nedera.

„Atsakomybę turi prisiimti kiekvienas, pasisakantis scenoje. Juk laidų vedėjai taip pat turi tokias sutartis, o kai yra tiesioginis eteris, tiesiog privaloma apsidrausti nuo netikėtumų. Žmogus yra žmogus ir jis gali įvairiai pasielgti koncerto metu. E.Dragūnas pasidarė reklamą sau, o televizijos kanalas gavo tik antireklamos, juk nuo sezono pradžios TV3 pasirinko šūkį „Čia šviesu“, o keiksmažodžiai su šviesa nedera“, – kalbėjo prodiuseris.

Realybė neatitiko viešų kalbų

Pasak G.Bendžiaus, nei jam, nei jo broliui nebuvo pasiūlyta dalyvauti komisijos veikloje ar visame M.A.M.A. apdovanojimų rengimo procese. Tačiau kolegos prodiuseriui papasakojo, kad komisijos nariams buvo pasiūlyti atlikėjų šešetukai, kurie buvo išrinkti Muzikos asociacijos tarybos, ir jau iš pateiktų atlikėjų komisija turėjo rinkti žmones, kurie turėtų patekti į nominantų trejetukus.

„Kai kuriems komisijos nariams teko patiems ieškoti informacijos internete apie pasiūlytus atlikėjus, nes jiems nebuvo pateikta jokios informacijos apie pasiūlytus šešetukus. Manau, tai organizatorių bandymas primesti savo nuomonę, ir tai nėra teisinga, jei viešai teigiama, kad nominantus rinko komisija. Ji rinko tik iš pateiktų šešių atlikėjų, kuriuos taryba jau buvo pati išrinkusi. Tai nėra objektyvu. „Bravo“ apdovanojimuose būdavo, kad komisija rinkdavo šešetukus, o iš jų – trejetukus ir visas sprendimas buvo atiduodamas į komisijos rankas“, – dar vieną M.A.M.A. trūkumą akcentavo G.Bendžius.

Jis taip pat pabrėžė, kada prieš apdovanojimų ceremoniją žadėta, kad visi atlikėjai pasirodys be fonogramos, o kai kurie vakaro dalyviai koncertavo pagal ją. „Neįvardinsiu, kas pasirodė su fonograma, bet kas turi bent minimalią muzikinę klausą, puikiai galėjo girdėti renginyje taip grojančius artistus ir grupes. Aš suprantu sunkų organizatorių darbą, padaryti tokius apdovanojimus nėra paprasta ar lengva. Džiugu, kad žmonės stengiasi, bet kad M.A.M.A. atspindi tikrą lietuviškos muzikos padėtį – su tuo nesutinku“, – teigė prodiuseris.

G.Bendžius tikino, kad praūžusi apdovanojimų ceremonija jam priminė „Pūko“ apdovanojimus. „Bet jų niekas nekritikuoja, nes jie nepretenduoja atspindėti visuotinę Lietuvos muzikinės padangės situaciją. Ten taip pat yra subjektyvus tam tikro žmonių sambūrio vertinimas“, – sakė jis.

Idėja brendo jau seniai

Kaip pasakojo G.Bendžius, muzikinių apdovanojimų mintis kirbėjo Lietuvos muzikos prodiuserių galvose jau kurį laiką. „Muzikiniai apdovanojimai, kurie atitiktų tikrąją Lietuvos muzikos padėtį, lygiuotųsi į „Grammy“, apimtų stilius nuo džiazo iki kantri, nuo operos iki sunkiosios muzikos... O dabar atrodo, kad yra tik hiphopas, rokas ir popmuzika, kitų muzikinių stilių nėra. Pavyzdžiui, džiazo judėjimas Lietuvoje yra kur kas stipresnis nei hiphopo“, – pažymėjo muzikos prodiuseris. Jis pridūrė, kad į M.A.M.A. sceną lipę „Despotin' Fam“ jam priminė saviveiklininkus, kurie neatitinka profesionalumo kriterijų.

G.Bendžiaus teigimu, „G&G Sindikatas“ yra vieninteliai hiphopo profesionalai Lietuvoje. (Beje, ši grupė savo dainų tekstuose yra pajuokusi brolius Bendžius – 2005-aisiais ji sukūrė dainą „Pasaka apie 2 brolius“, kuri savo tekstu „Broliai šaunuoliai, viskas normaliai“ išgarsėjo visoje Lietuvoje, – aut. past.)

Jei į mane kreiptųsi pagalbos, kaip žmogus, kuris dirba lietuviškos popmuzikos srityje, sutikčiau patarti ar padėti, nes man svarbu, kokia kryptimi ši muzika vystosi. Bet nelabai mes ten reikalingi.

Siauro rato interesai

„Visada esu už idėjas ir už tai, kad jos būtų įgyvendintos kuo profesionaliau, žiniasklaidoje esu pasakęs silpnąsias vietas, buvau susitikęs su Martynu Tyla ir jam sakiau, kad apdovanojimų idėja gimė ne Muzikos asociacijos tarybos, o kur kas platesnio žmonių rato galvose, tik dalis jų vėliau buvo išmesti „už borto“. Čia jų reikalas. Jei į mane kreiptųsi pagalbos, kaip žmogus, kuris dirba lietuviškos popmuzikos srityje, sutikčiau patarti ar padėti, nes man svarbu, kokia kryptimi ši muzika vystosi. Bet nelabai mes ten reikalingi“, – sakė G.Bendžius.

Prodiuseris pabrėžė, kad dauguma koncertavusių M.A.M.A. apdovanojimuose yra Muzikos asociacijos tarybos narių Gyčio Jagmino („Promostar“: Marijus Mikutavičius, Mantas Jankavičius, Justas Lapatinskas, Ieva Narkutė) arba Martyno Tylos (Sasha Song, Donatas Montvydas-Donny Montell, „Pinup Girls“) globotiniai.

„Dėl to, kad jie pristatė daugiausia savo atlikėjus, irgi neskanu. Mes buvome visiškai ignoruojami. Bet šiuo atveju sutikčiau su Gyčiu Paškevičiumi – atėjo tas laikas, kai apdovanojimai ne taip svarbu. Svarbiau tai, ką tu padarai, kiek į tavo koncertus ateina publikos. Apdovanojimai laikini ir po savaitės juos pamirš“, – sakė G.Bendžius.

Jis nusistebėjo, kad M.A.M.A. organizatoriai apskritai akcentavo G.Paškevičiaus vardą, nors muzikantas viešai pasisakė renginyje nedalyvausiąs. Žinomas prodiuseris išreiškė viltį, kad nuogirdos, esą būsimiems apdovanojimams bus pradėta ruoštis nuo pavasario, pasiteisins, o rengėjai nebekartos šiųmečių klaidų.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Dakaras 2018

Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką