Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 gegužės 23d. 15:48

Apgaule apkaltintas BBC žurnalistas atsiprašė dėl princesės Dianos interviu

Martinas Bashiras
„Scanpix“ nuotr. / Martinas Bashiras
Britų visuomeninio transliuotojo BBC žurnalistas Martinas Bashiras, apkaltintas dėl „apgaulingo būdo“, kuriuo gavo didžiulio atgarsio sulaukusį interviu su velione princese Diana, sekmadienį atsiprašė jos sūnų princų Williamo ir Harrio, tačiau tvirtino, kad teiginiai, siejantys jo veiksmus su princesės žūtimi, „yra nepagrįsti“.

Ketvirtadienį paskelbtoje buvusio teisėjo Johno Dysono ataskaitoje rašoma, kad M.Bashiras užsakė suklastotus banko išrašus, klaidingai rodžiusius, esą kai kuriems artimiausiems Dianos padėjėjams slaptosios tarnybos mokėjo už tai, kad jie ją sektų.

58 metų M.Bashiras parodė tuos išrašus Dianos broliui Charlesui Spenceriui ir įtikino jį suorganizuoti jam susitikimą su Diana, kad pelnytų jos pasitikėjimą ir susitartų dėl interviu.

M.Bashiras leidiniui „The Sunday Times“ teigė „labai užjaučiantis“ Dianos sūnus Williamą ir Harry.

„Niekada nenorėjau kaip nors pakenkti Dianai ir nemanau, kad tai padarėme“, – laikraščiui tvirtino jis.

Tačiau Williamas sakė, kad apgaulingas būdas, kuriuo buvo gautas interviu, padarė „reikšmingos įtakos“ tam, ką jo motina pasakė eteryje, ir smarkiai prisidėjo prie jo tėvų santykių griūties.

Jis pridūrė, kad BBC nesiėmė tinkamos priežiūros, ir tai „reikšmingai prisidėjo prie jos baimių, paranojos ir izoliacijos“ paskutiniais gyvenimo metais.

Williamo jaunesnysis brolis Harry atskirame pareiškime nurodė, kad tyrimo ataskaita yra „pirmasis žingsnis teisingumo ir tiesios link“, tačiau ta atskleista apgaulinga praktika ir šiandien tebegaji, ir prisidėjo prie jo motinos mirties.

„Scanpix“ nuotr./Martinas Bashiras
„Scanpix“ nuotr./Martinas Bashiras

„Išnaudojimo kultūra ir neetiška praktika sukėlė grandininę reakciją, galiausiai atėmusią jos gyvybę“, – pridūrė princas.

Princesė žuvo per automobilio katastrofą Prancūzijos sostinėje 1997 metų rugpjūčio 31-ąją, bandydama pabėgti nuo paparacų. Dianai buvo 36 metai.

M.Bashiras užginčijo kaltinimus, sakydamas: „Nemanau, kad galiu būti laikomas atsakingu už daugelį kitų dalykų, vykusių jos gyvenime, ir sudėtingus klausimus, susijusius su tais sprendimais.“

„Manau, kad teiginys, jog aš vienas esu atsakingas, yra nepagrįstas ir nesąžiningas“, – teigė jis laikraščiui.

„Aš ją mylėjau“

Žurnalisto teigimu, 1995 metų interviu buvo duotas laikantis Dianos nustatytų sąlygų, o po šio pokalbio jie liko geri draugai.

„Mes su šeima ją mylėjome“, – pareiškė M.Bashiras ir atskleidė, kad Diana aplankė jo žmoną ir naujagimį ligoninėje ir surengė žurnalisto vyriausiajam vaikui gimtadienio šventę Kensingtono rūmuose.

M.Bashiras yra sakęs, jog gailisi parodęs Dianos broliui suklastotus dokumentus, tačiau teigė, kad tai „neturėjo jokios įtakos“ tam, ką per interviu kalbėjo princesė Diana.

Seniai buvo keliami klausimai, kaip M.Bashiras įtikino Dianą duoti interviu populiariai BBC laidai „Panorama“. Tąsyk šią laidą, pelniusią virtinę televizijos apdovanojimų, žiūrėjo rekordinis skaičius žmonių – 22,8 milijono.

Vida Press nuotr./Princesė Diana
Vida Press nuotr./Princesė Diana

Interviu metu Diana pasakė garsiąją frazę, kad jos santuokoje „buvo trys žmonės“ – ji, Charlesas ir jo ilgametė meilužė, dabartinė žmona Camilla Parker Bowles (Kamila Parker Boulz), taip pat prisipažino buvusi neištikima vyrui.

M.Bashiras tuo metu buvo menkai žinomas televizijos veidas, bet vėliau padarė sėkmingą karjerą JAV televizijose ir ėmė interviu iš tokių žvaigždžių, kaip Michaelas Jacksonas.

Popmuzikos atlikėjo šeima taip pat kaltina M.Bashirą dėl jo mirties sakydama, kad paskelbto interviu pasekmės sulėmė vis didesnę žvaigždės priklausomybę nuo vaistų.

2016 metais M.Bashiras sugrįžo dirbti į BBC religinių reikalų korespondentu. Praėjusią savaitę, likus kelioms valandoms iki J. Dysono ataskaitos pateikimo BBC vadovybei, M.Bashiras pasitraukė iš visuomeninio transliuotojo, savo sprendimą motyvuodamas sveikatos problemomis.

1996 metais būsimo BBC vadovo Tony Hallo ir kitos įtakingos figūros – Anne Sloman – atliktas vidaus tyrimas išteisino M.Bashirą.

T.Hallas, iki šeštadienio dirbęs Britanijos nacionalinės galerijos patikėtinių tarybos pirmininko poste, anksčiau šią savaitę pripažino, kad tyrimas „neatitiko reikalavimų“, ir sakė, jog „suklydo, išteisinęs M. Bashirą dėl įkalčių stokos“.

Šeštadienį T.Hallas atsistatydino iš Britanijos nacionalinės galerijos.

„Kaip sakiau prieš dvi dienas, labai apgailestauju dėl 25 metų senumo įvykių ir manau, kad būti vadovu reiškia prisiimti atsakomybę“, – sakoma visame pasaulyje žinomos Londono galerijos išplatintame pranešime.

Vyriausybės vykdoma BBC finansavimo ir valdymo peržiūra numatyta kitais metais. Vidaus reikalų sekretorė Priti Patel sekmadienį tai pavadino „labai, labai svarbia akimirka“.

„Nėra abejonių, kad pasitikėjimas buvo pakirstas, ir dabar atėjo laikas BBC visiškai apmąstyti šios ataskaitos išvadas ir atkurti pasitikėjimą“, – pareiškė ji kanalui „Sky News“.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Grožio programa 360°

Atsakingai kuriamas šeimos verslas

Esports namai

Kiekvienas gali

URBAN˙/

Tausokime maistą kartu

Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką