Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija

Ar žmogų, kuris priešais jūsų akis sugeba atlikti neįtikėtinus magijos pasirodymus ir taip priverčia patikėti sunkiai paaiškinamais dalykais, galima išmokyti naujų triukų? Vienas geriausių Lietuvos iliuzionistų ir dviejų Guinnesso pasaulio rekordų savininkas Rokas Bernatonis sutiko atlikti eksperimentą, kurio tikslas – pasinaudojus keliais ekonomiško vairavimo patarimais sumažinti vidutines degalų sąnaudas. Prisiekiame, magijos triukai, eksperimento metu, panaudoti nebuvo.
Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija / „Nissan“ nuotr.

Važiuoja ramiai, bet apie ekonomiją negalvoja

Nors Rokas gali atlikti tokius pasirodymus, po kurių galvose sukasi vienintelis klausimas „Kaip?“, tačiau gyvenime jis – paprastas žmogus, kuriam tenka keliauti ir praktiškai kasdien vairuoti automobilį. Kiek kilometrų nuvažiuoja per metus, mėnesį ar savaitę, jis neskaičiuoja, tačiau tikrai žino – daug ir su laibai įvairiais automobiliais visuose pasaulio kampeliuose. Nepaisant to, kad dėl intensyvaus grafiko neretai reikia skubėti, bet prie vairo jis išlieka ramus.

„Aš vairuoju labai ramiai, tolygiai. Tikrai nesu iš tų, kurie nardo tarp juostų, stengiasi kuo greičiau kažkur nuvažiuoti. Prioritetą skiriu saugumui, stengiuosi kiekvieną kelionės tikslą pasiekti laiku, bet atsargiai. Tačiau turiu pripažinti, kad apie degalų ekonomiją negalvoju. Kai buvau studentas tikrai atkreipdavau dėmesį, sustojęs prie šviesoforo net gesindavau variklį, bet dabar tiesiog važiuoju ir ekonomija nėra prioritetas, todėl šis eksperimentas intriguoja. Įdomu ar pavyks sumažinti sąnaudas, ar išmoksiu kažko naujo“.

VIDEO: Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija

Rokas pasiūlėme išbandyti naująjį „Nissan Qashqai E-Power“ turintį unikalią pavarą. Šis miesto SUV turi kitokią, netradicinę hibridinę sistemą – nors po variklio dangčiu sumontuotas benzininis vidaus degimo variklis, tačiau jis nesuka nė vieno automobilio rato. Benzininis variklis šiame automobilyje veikia kaip generatorius ir gamina elektrą. Tuo metu priekinius ratus suka elektrinis variklis. Tokia sistema leidžia mėgautis elektromobiliams būdinga dinamika ir tyla, bet leidžia negaišti laiko įkrovimo stotelėse ir prireikus nuvažiuoti kur kas didesnį atstumą nei tradicinis elektromobilis.

Vairuodamas šį „Nissan Qashqai“, Rokas du kartus įveiks tą patį maršrutą skersai visą Vilnių, tik vieną kartą jis važiuos taip, kaip tai daro įprastai, o kitą – naudodamas kelis paprastus patarimus, kurie leidžia sumažinti vidutines degalų sąnaudas. Nors jis magas, bet šį kartą teks daryti nenaudojant jokių slaptų triukų – visą magiją atliks automobilis.

Ekonomiškai, net ir nesistengiant

Įsitaisęs prie automobilio vairo, Rokas tiesiog spusteli akseleratorių ir pradeda pirmąjį važiavimą išvažiuodamas iš stovėjimo aikštelės Vilniaus pakraštyje. Jau pirmieji keli šimtai nuvažiuotų metrų rodo, kad jis nemelavo sakydamas, jog vairuoja ramiai ir atsakingai. Pasiekus maksimalaus leistino greičio ribą akseleratorius atleidžiamas – jokio perdėto skubėjimo. Taip pat Rokas demonstruoja, kad yra ne tik atsakingas, bet draugiškas bei supratingas kitų vairuotojų atžvilgiu.

„Visada, net jei gatvėje nėra kitų eismo dalyvių, rodau posūkius. Tai įprotis. Tikrai negalvoju apie tai, kad jei aplink nieko nėra, tai kam jį rodyti. Viskas vyksta natūraliai – suki vairą, įjungi posūkį. Stengiuosi įleisti ir praleisti kitus vairuotojus ir pačiam labai patinka, kai mane įleidžia. Jei ne, tada kiek susierzinu, bet nepykstu.

„Nissan“ nuotr./Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
„Nissan“ nuotr./Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija

Visgi turiu vieną ydą. Kartais pražiopsau žalią šviesoforo signalą ir sulaukiu pyptelėjimo iš kitų vairuotojų. Truputį nesmagu būna, nes pagalvoju, kad to visiškai nebūtų reikėję, jei būčiau dėmesingesnis“.

Mago profesija Rokui leidžia daug keliauti po visą pasaulį. Pusantrų metų jis gyveno ir dirbo Jungtinėse Amerikos Valstijose, pramogų sostinėje Las Vegase – ten jis daug keliavo ir turėjo galimybę išbandyti daugybę skirtingų automobilių.

„Turėjau tokią auksinę kortelę, su kuria galėjau išsinuomoti bet kokį automobilį tuo metu esantį nuomos punkte. Taip pavyko pasivažinėti su labai daug skirtingų automobilių. Pavyzdžiui, „Dodge Challenger“, „Chevrolet Camaro“ ir t.t. Kartais pasiimdavau kažką paprastesnio, tiesiog, dėl to, kad išbandyti. Taip pat turėjau ir du asmeninius automobilius, vienas jų buvo 1993-ųjų „Camaro“. Jis man labai patiko, iki šiol jo ilgiuosi.“

Net ir pasakodamas įvairias istorijas, Rokas išlieka dėmesingas ir be jokių problemų pasiekia kelionės tikslą – Vilniaus oro uosto apžvalgos aikštelę. Kadangi buvo važiuojama ne pačiu trumpiausiu ar greičiausiu maršrutu, bet kertant Vilniaus miesto centrą, pačiam Rokui įdomu, kokius duomenis rodo „Nissan Qashqai“ borto kompiuteris.

"Nissan" nuotr./Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
"Nissan" nuotr./Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija

„Vidutinės degalų sąnaudos šimtui kilometrų yra 6.4 litro. Sakyčiau visai neblogai, ar ne? Tikėjausi, bus apie septynis litrus. Maršrutą įveikiau per kiek daugiau nei 35 minutes. Ar tikrai įmanoma pasiekti geresnį rezultatą?“

Kiek efektyvi ekonomiško važiavimo magija?

Grįžus prie starto linijos ir besiruošiant antrajam važiavimui, Rokas išklauso pirmąją ekonomiško vairavimo pamoką. Prieš pradedant važiuoti, optimizuojamas klimato kontrolės veikimas, kad automobilyje nebūtų per šilta, o ventiliatorius neveiktų per stipriai. Taip pat parenkamas „Eco“ važiavimo režimas, apie kurį Rokas nepagalvojo pirmojo važiavimo metu.

Išvažiavus į gatvę naudojami kiti ekonomiško važiavimo triukai – iš vietos pajudama ne taip energingai, kaip pirmojo važiavimo metu, stengiamasi pasiekti ne maksimalų leistiną greitį, bet važiuoti taip, kaip leidžia aplinkos ir eismo sąlygos.

Įsiliejus į didesnio intensyvumo gatves „iš rankovės“ traukiamas dar vienas triukas – priekyje matant raudoną šviesoforo signalą, akseleratorius atleidžiamas anksčiau, kad automobilis iš anksto lėtėtų tolygiai, o stabdžiai būtų naudojami minimaliai, arba nenaudojami visai. Pagrindinis tikslas, kad nereikėtų sustoti prie šviesoforo ir vėl pajudėti iš vietos, nes tai reikalauja didelių momentinių energijos sąnaudų. Taip pat stengiamasi išlaikyti kiek didesnį atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio, nes tai leidžia dinamiškiau reaguoti į jo veiksmus, mažiau naudoti stabdžių pedalą. Keletą kartų sėkmingai atlikus šiuos triukus, Rokas pripažįsta, kad anksčiau šiems dalykams didelio dėmesio neskirdavo.

"Nissan" nuotr./Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
"Nissan" nuotr./Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija

„Atrodo, kad nėra didelio skirtumo ar tu stovi prie šviesoforo ar taip pririedi. Tačiau panašu, kad tai tikrai veikia. Anksčiau važiuodamas tikrai negalvodavau apie tai, bet šį patarimą ateityje naudosiu“, – sako R.Bernatonis.

Kadangi „Nissan Qashqai E-Power“ važiavimui naudoja elektros energiją, jos kaupimas bei regeneravimas taip pat prisideda prie mažesnių degalų sąnaudų, nes tai leidžia mažiau naudoti benzininį variklį. Čia jau automobilis demonstruoja savo magiją – „e-Pedal“ sistemą, kuri leidžia akseleracijai ir stabdymui naudoti vieną pedalą bei suaktyvina regeneracijos sistemos veikimą.

Rokui išbandžius tiek automobilio ekonomines sistemas, tiek pasinaudojus patarimais, dar kartą atvykstame į maršruto finišą. Laikas pažvelgti, ar pavyko sumažinti vidutines sąnaudas.

„Nors pirmas važiavimas, manau, buvo tikrai ekonomiškas, bet dabar matau, kad vidutinės sąnaudos sumažėjo kone dešimtadaliu – iki lygiai 6 litrų benzino šimtui kilometrų, ir svarbiausia, kad tam pasiekti nereikėjo kažkokių ypatingų pastangų. Įdomus, bei taip pat svarbus ir dar vienas dalykas – važiuojant ekonomiškai, tą patį maršrutą įveikiau per lygiai tiek pat laiko, kaip ir pirmą kartą – 35 minutes. Nors susidarė toks įspūdis, kad važiavau lėčiau ir užtrukau dešimt minučių ilgiau, todėl esu maloniai nustebęs. Iš to galima padaryti išvadą, kad miesto eismas turi savo ritmą, tiesiog reikia prie jo prisitaikyti, o tas skubėjimas nuo vieno šviesoforo prie kito, neduoda didelės naudos“.

Rokas įvertino ir „Nissan Qashqai E-Power“, su kuriuo jam teko važiuoti pirmą kartą, kaip ir išbandyti tokią hibridinę pavarą, kokią turi šis automobilis.

„Iš pradžių atrodė, kad viskas bus labai sudėtinga ir iš esmės reikės keisti savo vairavimo įpročius, tačiau nieko panašaus. Tiesiog sėdi ir važiuoji. Pats automobilis smagus, dinamiškas, tikrai geras ir patogus važinėti mieste. Man patiko. Gal galiu pasilikti jį sau?“ – po eksperimento visai nenorėdamas atiduoti automobilio raktelių juokavo Rokas Bernatonis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius