Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mažai kam žinoma istorija: neoklasicizmo perlas „Nissan Spartan“

Prisipažinsiu. Parašyti šį straipsnį paskatino ne žurnalistinis įkvėpimas ar kažkieno prašymas, bet noras šiek tiek praskleisti uždangą ir papildyti, o galbūt patvirtinti, arba paneigti tas dviprasmybes, kurios susijusios su mums labai mažai žinomais „Nissan Spartan“ automobiliais.
Nissan Spartan II, 1985 m. Dainiaus Nagelės nuotrauka
Nissan Spartan II, 1985 m. Dainiaus Nagelės nuotrauka

Juk net ir geriausi Baltijos šalių senovinės technikos ekspertai, išgirdę „Nissan Spartan“ pavadinimą, nuleidžia kalbą negirdomis, arba nieko negali pasakyti šiuo klausimu. Taigi kas yra „Spartan“? Ar tai gamyklinis automobilis? O gal tai tik komplektuojančių detalių rinkinys „kit car – pasidaryk pats“? Kas šio automobilio gamintojas?

Dizaineris ir konstruktorius Ronaldas E. Sparksas

Naujoviškas žvilgsnis į praeitį, arba prieškarinio dizaino atspindys šiuolaikiniame automobilyje. Galbūt taip būtų galima pavadinti įdomią ir labai sėkmingą automobilinio neoklasicizmo eros išraišką, kurią savo formomis ir savo istorija įkūnijo dizainerio ir konstruktoriaus Ronaldo E. Sparkso autorinis kūrinys „Nissan Spartan“.

Bet pradėkime nuo pat pradžių. Nors, šio automobilio istorija, galima sakyti, neturi nei labai aiškios pradžios, nei aiškios pabaigos. Ir vien tik todėl, kad amžininkų užrašuose ar internetinių istorijų nuotrupose išliko labai mažai informacijos apie paties automobilio atsiradimą, apie kompaniją, kurioje jis buvo pagamintas bei sukurtas ir apie patį konstruktorių, kurį visi familiariai vadino Ronu.

Darbas „Clenet Coachworks, Inc“ kompanijoje

Taigi visas Rono Sparkso gyvenimas buvo glaudžiai susijęs su automobiliais. Pradžioje, tik su jų remontu ir aptarnavimu pietinėje Kalifornijoje, o jau paskui – su automobilių konstravimu ir dizainu. Visas Rono gyvenimas pasikeitė ir įgavo naują prasmę apie 1975 m., kai jis sutiko neeilinį automobilių kūrėją Alainą Clenetą ir įsidarbino naujai įkurtoje kompanijoje „Clenet Coachworks, Inc“.

Šią kompaniją 1975 m. įkūręs Alainas Clenetas gamino naujos kartos automobilius, kurie savo išore ir kėbulo linijomis atrodė kaip senoviniai prieškario rodsteriai, bet iš tikrųjų buvo to meto modernių technologijų kūriniai. Užbėgant už akių, reikėtų paminėti, kad „Clénet Coachworks, Inc“ kompanija gyvavo iki 1986 m. nors ir 1980 m. buvo paskelbusi bankrotą. Nepaisant to, Cleneto gaminami automobiliai spėjo susilaukti neeilinės šlovės ir išgarsėti visame pasaulyje. O prie to nemaža dalimi prisidėjo ir mūsų minėtas Ronas Sparksas.

1979 m. gamybos Clénet rodsteris (I serija). Wikipedia nuotrauka
1979 m. gamybos Clénet rodsteris (I serija). Wikipedia nuotrauka

Rono Sparkso įkurta bendrovė „Spartan Classic Motors, Inc“

Kurį laiką padirbėjęs „Clenet Coachworks“ kompanijoje ir įgavęs patirties, Ronas Sparksas 1982 m. birželio 14 d. Kalifornijos valstijoje, Leucadia miestelyje įregistravo savo nuosavą kompaniją ir pavadino ją „Spartan Classic Motors, Inc“. Įkurdamas nuosavą verslą Ronas net tik kad turėjo pakankamai žinių ir įgūdžių, bet tuo pačiu, brandino viziją, kaip sukurti išskirtinį automobilį, kuriame derėtų senovinio bolido išvaizda ir naujausios to meto technologijos.

Pirmieji savarankiški darbai tikrai neatspindėjo šios vizijos ir buvo lyg ir mankšta prieš būsimą startą. Tuo labiau, kad pats pirmas surinktas automobilis buvo niekuo neišsiskiriantis Sparks rodsteris ir žinių apie jį beveik neišliko. Antras naujosios kompanijos gaminys buvo Sparks Phaeton Dual Cowl – dvigubo salono limuzinas, kuris pasižymėjo ne įmantriais dizaino sprendimais, bet to meto technologijų gausa ir neeiline keleivių salono prabanga.

Pirmasis „Nissan Spartan“ automobilis

Na ir pagaliau, 1983 m. dienos šviesą išvydo pirmasis pagrindinis ir ateityje – serijinis kompanijos kūrinys – automobilis "Nissan Spartan". Jau turbūt visiems aišku, kodėl konstruktorius šį automobilį pavadino Spartan. Bet kodėl jis dar vadinosi ir Nissan? Reikalas tas, kad Spartan pagrindu buvo paimtas japoniškas kompaktinis sportinis automobilis Nissan (Datsun) 280ZX.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius