15min be reklamos
2022 10 03, 19:55

Mobilizuojamų rusų dilema: parduoti automobilį ar paruošti jį „dalinei mobilizacijai“

Vadinamoji dalinė V.Putino paskelbta mobilizacija tampa ir dideliu Rusijos vairuotojų galvos skausmu. Arba rakštimi jautrioje vietoje.
Modernizuotas UAZ „Hunter“
Modernizuotas UAZ „Hunter“ / UAZ nuotr.

„Dalinė mobilizacija“ palietė daugybę vyrų, turinčių nuosavus automobilius. Rusijos žiniasklaida kelia klausimą: o ką dabar su tais automobiliais daryti? Kiek laiko jie stovės be šeimininkų?

Pardavinėti – nėra laiko. Ypač, jei norisi gauti gerą kainą tegul ir atpigusiais rubliais. O gal palikti parkavimo aikštelėje? Jei mokamoje, tai bus bereikalingos išlaidos ir pinigų švaistymas. O rasti saugią nemokamą vietą sunku.

Be to, ir žiema artėja. Jei paliksi automobilį bet kur, gali paskui neberasti. Jis juk gali trukdyti kelių prižiūrėtojams, gali užkliūti chuliganams ar kristi į akį vagims.

„Avtovzgliad“ pastebi, kad mobilizuojami Rusijos piliečiai turi pačių įvairiausių automobilių. Nuo rusiškų, iki vokiškų ar japoniškų. Nuo sedanų, iki visureigių. Kainuojančių nuo kelių tūkstančių eurų iki 100 tūkstančių ir daugiau.

„Žinoma, automobiliu gali važinėti pašaukto į karą asmens žmona, ar vaikai. Gal tuomet pavyktų apsaugoti automobilio veidrodėlius, multimediją ar padangas nuo vagių, pastebėjusių, kad automobiliu ilgą laiką nesinaudoja šeimininkas“, – svarsto leidinys.

Tačiau čia pat prieina prie išvados: krosoverį, mikroautobusą ar sedaną reikia paruošti ilgam mobilizacijos laikotarpiui. Netgi jei labai trūksta laiko.

Tačiau ir vėl klausimas be atsakymo: neaišku, kiek truks ta „dalinė mobilizacija“. Ir dar labiau neaišku, ar „dalinai mobilizuotas“ grįš namo sveikas ir ar apskritai grįš.

„Karas jau trunka daugiau nei pusmetį. Tikėtina, dar tiek pat tikrai tęsis. Todėl, išsipildžius optimistiniam scenarijui, automobilio savininkas namo grįš, kai žemę dengs sniegas. Tad pakeisti padangas reikėtų jau dabar“, – dėsto leidinio ekspertai.

Dar daugiau galvosopių laukia tų automobilių savininkų, kurie žiemines padangas saugo ratų servisų „viešbučiuose“. Juk gali baigtis saugojimo sutartis, o tuomet servisas jau nebeatsakys už padangas. Arba, pasinaudojęs suirute, apmokestins „iš lempos“. Arba uždės baudą. Taigi reikia numatyti ir tokį atvejį ir būtinai pratęsti sutartį.

O techninis aptarnavimas? Ypač naujesnių automobilių? Juk reikia keisti alyvą, dirželius, grandines ir pan. Tačiau eilės automobilių servisuose – kilometrinės. Todėl „Avtovzgliad“ pataria bent jau alyvą, oro filtus ar (senesniems automobiliams) uždegimo žvakes pasikeisti patiems savininkams.

Kita vertus, Rusijos žiniasklaida nuolat perša mintį, kad karas tuoj baigsis, nes V.Putinas pasieks savo tikslus. Tokiems lengvatikiams ekspertai sako: per tris mėnesius nieko nenutiks, galite nekeisti tos alyvos...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką