15min be reklamos
2022 12 05, 09:50

Patarimai: kaip sumažinti spūstis net ir vežėjų streiko metu

Pirmadienį, Vilniuje prasidėjus bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vairuotojų streikui, į gatves išvažiavo mažiau nei pusė autobusų ir didžioji dalis troleibusų. Tai turėjo įtakos dar didesnių spūsčių susiformavimui – miesto centrą sunkiau pasiekti tų rajonų gyventojams, kuriuose nėra troleibusų linijų.
Sniegas sunkina eismo sąlygas Vilniuje
Eismo sąlygos Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Google Maps“ nuo ryto informuoja apie spūstis pagrindinėse Vilniaus miesto arterijose ir perspėja, kad jos yra didesnės, nei įprastai. Tiesa, vairavimo pedagogas A.Pakėnas pastebėjo, kad, bent jau 9.30 val. jam važiuojant su mokiniu, atrodė, kad eismo intensyvumas ne padidėjęs, o sumažėjęs.

Patys VVT astovai, sumažėjus viešojo transporto reisų dažnumui, siūlo keliones planuoti su laiko atsarga bei sekti eismo srautus „Google Maps“ ir „Waze“ programėlėse. Esant galimybei, rinktis darbą nuotoliniu būdu ir vengti kelionių piko metu.

Skirtingai nei vasaros mėnesiais, dabar labai sumažėjo galimybių rinktis alternatyvų transportą, todėl daugybei vilniečių teko į darbą važiuoti automobiliais.

Eismo ekspertai pateikia keletą patarimų, kurie, net ir padidėjus spūstims, padės sutaupyti laiko.

Eismo juostų keitimas ir „Fantominės spūstys“

Jei eismas vyksta dviem ar daugiau eismo juostų viena kryptimi, tokioje gatvėje susidariusią spūstį kai kurie vairuotojai mėgina įveikti nuolat persirikiuodami iš vienos eismo juostos į kitą, nes mano, kad taip bus greičiau. Tačiau, vairavimo mokytojo Artūro Pakėno teigimu tai situaciją tik dar labiau pablogina.

Tokie veiksmai verčia pristabdyti kitus eismo dalyvius, griauna bendrą judėjimo ritmą. „Jei stabtelėjo vienas, o kitas šiek tiek išsigando, važiuojantys iš paskos pamatę degančius stop žibintus taip pat pradės reaguoti į situaciją ir stabdys“, – taip anksčiau tokias situacijas komentavo vairavimo pedagogė Olga Židovlenkova.

Vairuotojas, kuris persirikiuoja į greičiau judančią eismo juostą, dažniausiai puikiai žino, kad vėliau jam teks vėl sugrįžti į tą pačią lėtąją, kur visi kiti kantriai laukia. Tas užlendantis vairuotojas savo manevrais neparodo savo gudrumo ar vairavimo technikos, bet tik neišmanymą ir nepagarbą kitiems. Svarbiausia, kad taip laimėtas laikas (jam vienam) būna labai minimalus.

„Esmė – tolygus greitis ir vengti bereikalingo manevravimo. Ir jei jau reikia manevruoti, tai daryti tai būtina iš anksto, o ne paskutinę akimirką“, – apibendrino A.Pakėnas, vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas.

Tolygus važiavimas ir susitelkimas

„Reikia stengtis išlaikyti tokį atstumą, kad privažiavus prie kito automobilio, kuris ką tik stovėjo ir iškart pajudėjo, tau sustoti nereikėtų. Žinoma, tas atstumas turi būti saugus. Jei važiuosime vadovaudamiesi šiuo principu, tai bus ir ekonomiškesnis vairavimas, nes kiekvienas stabtelėjimas ir pajudėjimas yra keli centai iš mūsų kišenės ir daugiau išmetamųjų dujų iš variklio“, – pataria O.Židovlenkova.

Norint išvengti eismo įvykių automobilių spūstyse svarbiausia yra susitelkti tik į vairavimą ir neužsiimti pašalinėmis veiklomis, teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė.

„Suprantama, kad vairuotojai kamščiuose dažnai pradeda kiek nuobodžiauti. Tuomet jie pradeda naudotis telefonais ar mėgina kitaip išnaudoti laiką: valgyti, rašyti ar užsiimti kitomis pašalinėmis veiklomis. Tai nulemia ne tik didesnį įvairių KET pažeidimų skaičių, tai lėtina vairuotojų reakciją ir leidžia susidaryti dar didesnėms spūstims“, – sako Lietuvos kelių policijos vyriausioji specialistė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką