Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pavasarį keičiame alyvą: kas tinka prestižiniam, o kas – masinės gamybos automobiliui?

Orams šiltėjant, vis dažniau su automobiliu riedėsime į kelius. Kad pavasarėjančiais keliais automobilis riedėtų sklandžiai, verta atkreipti dėmesį į pražiemojusio automobilio būklę ir jo eksploatacinius skysčius.
Variklio alyva
Variklio alyva / 123RF.com nuotr.

Ekspertų teigimu, pirmiausia reikėtų įvertinti variklio alyvos tinkamumą naujajam sezonui – kokybiniai parametrai tampa kaip niekad svarbu. Kaip atpažinti kokybę ir žinoti, kas tinka jūsų automobiliui?

Klampumo klasė – dar ne viskas

Pasak ekspertų, pasirinkus aukštos kokybės alyvą – prašauti neįmanoma, nes tokia alyva puikiai veiks net ir karščiausiu oru. Visgi kokybę atpažinti ne visada paprasta.

„Daugelis alyvos pirkėjų vis dar mano, kad alyvos klampumo klasė yra pakankamas alyvos pasirinkimo kriterijus, o visa kita, kaip, pavyzdžiui, automobilių gamintojų patvirtinimai, yra tik papildomi rinkodaros triukai. Tačiau taip manyti yra klaidinga, kaip ir galvoti, kad alyva, patvirtinta galingam prestižinės automobilių markės varikliui, tikrų tikriausiai tiks galingam masinės gamybos automobilio varikliui. Abiems automobiliams gali prireikti labai pažangios alyvos, tačiau jos taip skirtis savo savybėmis, kad nebus tinkamos jiems abiems vienu metu“, – sako Vilniaus autoserviso vadovas Jonas Bagdanskis.

Autoserviso vadovas pataria renkantis alyvą skaityti ant jos pakuotės esančią informaciją ir atkreipti dėmesį į automobilių gamintojų patvirtinimus bei kokybės standartus: „Tai leis ne tik įsigyti jūsų automobiliui tinkančią aukštos kokybės alyvą, bet ir įsitikinti, kokios skirtingos gali būti tos pačios klampos alyvų savybės“.

Alyvos kokybė – pagal standartus

API kokybės standartai. Gerai pažįstami tiek daugumai vairuotojų, tiek ir mechanikų. Ši Amerikos naftos instituto kokybinė klasifikacija variklines alyvas skirsto į dvi grupes, žymimas raidėmis S (alyvos benzininiams varikliams) ir C (alyvos dyzeliniams varikliams). Pavyzdžiui, žymoje SJ/CD, pirmoji dalis nurodo benzininių variklių alyvų parametrus, o antroji – skirta dyzeliniams varikliams. Kuo toliau nuo abėcėlės pradžios yra antroji kiekvieno elemento raidė, tuo aukštesni kokybės reikalavimai. Tai reiškia, kad SJ/CD atitinka žemesnius reikalavimus nei, pavyzdžiui, SL/CF.

„Naujasis API:SP ir šiek tiek senesnis API:SN+ standartai reiškia, kad alyva sumažina benzininių variklių ankstyvojo degimo reiškinį (LSPI), API: SP taip pat atitinka labai griežtus reikalavimus dėl aukštos temperatūros nuosėdų susidarymo, paskirstymo grandinės susidėvėjimo, atsparumo oksidacijai ir suodžių sklaidos efektyvumo benzininiuose tiesioginio įpurškimo varikliuose“, – pasakoja „TotalEnergies“ techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

ACEA reikalavimai. Europos automobilių gamintojų asociacijos kokybės klasifikacija grindžiama raidėmis (A) – benzininiams varikliams, (B) – dyzeliniams varikliams, (C) – mažai pelenų turinčioms alyvoms, bei skaičiumi, žyminčiu alyvos kokybės savybes. Šiuo metu pažangiausias – ACEA: C6 standartas, kuris galioja nuo 2021 m. ir apjungia ACEA C5 standartą, žymintį energijos vartojimo efektyvumą, bei papildomus reikalavimus, tokius kaip reikšmingas alyvos poveikis LSPI mažinimui, paskirstymo grandinės apsauga nuo neigiamo suodžių poveikio bei nuosėdų ir priemaišų mažinimas turbokompresoriuje.

ILSAC standartai. Tarptautinis tepalų standartizacijos ir patvirtinimo komitetas remiasi API specifikacijomis, tačiau jas išplečia dar papildomais reikalavimais, klasifikuojamais nuo GL-1 iki GL-6. Jie nustato alyvos poveikį tokiems veiksniams, kaip aukštos temperatūros nuosėdų susidarymas, LSPI kontrolė, paskirstymo grandinės susidėvėjimas ir kt. Šiuo metu ILSAC GF-6 lygis suskirstytas į dvi subkategorijas: GF-6A (apima SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 ir 10W-30 klampumo klases) ir GF-6B (kai SAE 0W-16 ir mažesnis). Toks skirstymas leidžia išvengti problemų dėl 0W-16 ir mažesnės klampos alyvų atgalinio suderinamumo.

Automobilio gamintojo patvirtinimas – dar ne viskas

Pasak ekspertų, automobilių gamintojai visiškai pripažįsta pasaulines alyvų klases ir standartus, tačiau įveda ir savo ženklinimą, vadinamuosius, gamintojų patvirtinimus. Visgi tam tikro automobilio gamintojo patvirtinimas dar nereiškia, jog konkreti alyva yra tinkama visoms tos markės transporto priemonėms.

„Neįmanoma sukurti vienos alyvos, kuri atitiktų visų gamintojų reikalavimus, nes ji vienu metu turėtų pasižymėti keliomis viena kitą paneigiančiomis savybėmis. Kiekvienas variklių gamintojas akcentuoja vis kitas jų savybes, kurias turi atitikti jiems skirtos alyvos. Žinoma, yra alyvų, kurios atitinka daugybę skirtingų automobilių gamintojų reikalavimų, tačiau visų jų išpildyti vienu metu chemiškai neįmanoma. Štai kodėl „TotalEnergies“ asortimente yra tiek daug produktų, atitinkančių tą pačią klampumo klasę, tačiau besiskiriančių savo savybėmis”, – aiškina „TotalEnergies“ atstovas Andrzejus Husiatynskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius