15min be reklamos
2022 12 08, 18:29

„Renault Fuego“ – pamirštas kupė, kurį gamintojas vadino greičiausiu

Devintojo dešimtmečio pradžioje „Renault Fuego“ buvo neblogai žinomas automobilis. Liepsnos vardą gavęs modelis pirkėjus viliojo inovacijomis ir stilingu dizainu. Ir reklamomis, kurios rėkė „Greičiausias dviejų durelių automobilis pasaulyje“. Bet juk tai negalėjo būti tiesa – negi „Renault“ atvirai melavo?
Renault Fuego Turbo. Geltoni žibintai tuo metu Prancūzijoje buvo privalomi. (Furtivoman, Wikimedia (CC BY-SA 4.0) Tik prenumeratoriams
Renault Fuego Turbo. Geltoni žibintai tuo metu Prancūzijoje buvo privalomi. (Furtivoman, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

„Renault Fuego“ buvo sugalvotas kaip pamaina senstantiems „Renault 15“ ir 17 kupė modeliams. Tuo metu „Renault Sport“ divizija dar neegzistavo – ji buvo sukurta tik gerokai vėliau kartu su „Renault Sport Spider“ automobiliu. Tačiau Renault svajojo pakelti savo markės įvaizdį į aukštesnį lygį, o tam reikėjo stilingo kupė, kuris galėtų stovėti šalia „Volkswagen Scirocco“ ir galbūt net „Ford Capri“.

„Fuego“ projektui, pradėtam dar 1976 metais, vadovavo garsus prancūzų automobilių kūrėjas Robertas Opronas, kurį „Renault“ prisiviliojo iš bankrutavusio „Citroën“ (ten jis kūrė tokius automobilius kaip SM). Tiesa, „Fuego“ nupiešė ne pats „Opronas“, o jo vadovaujamas Michelio Jardino ir Francois Lampreia duetas – pirmajam teko sukurti kėbulo dizainą, antrajam – saloną.

Mechaniškai „Fuego“ buvo kuriamas ant „Renault 18“ platformos, kurią tas sedanas didžiaja dalimi paveldėjo iš „Renault 12“. „Fuego“ gamyba prasidėjo 1980 metais ir jis labai greitai tapo vienu populiariausių kupė automobiliu Europoje. Tiesa, tik trumpam.

„Renault Fuego“ – gražus, erdvus, aptakus

„Renault Fuego“ – tai beveik 4,4 metrų ilgio ir 1,7 m pločio dviduris keturvietis hečbekas. Jis pasižymi santykinai aukšta stogo linija, padidinančią erdvės pojūtį salone. „Renault“ gyrėsi, kad „Fuego“ buvo pirmasis masinės gamybos sportinis keturvietis automobilis, ištobulintas vėjo tunelyje – jo aerodinaminis koeficientas yra vos 0,32-0,35 (priklauso nuo modifikacijos). Tiesa, tuo sunku patikėti, o „Fuego“ vis tiek nebuvo labai sportiškas.

Po „Renault Fuego“ kapotu buvo montuojami net šeši skirtingi varikliai – nuo 1,4 iki 2,2 litrų (nuo 47 iki 97 kW). Siūlyti ir mechaninių, ir automatinių transmisijų variantai. Nors „Fuego“ sveria vos daugiau nei 1,1 t, priekiniais ratais varomas automobilis vis tiek nėra sportiškas. Sena platforma ir silpni maži varikliai pavertė „Fuego“ paprastu kasdienišku automobiliu, o ne vingiuotų kelių atletu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Peugeot“ atvertė kortas: per dvejus metus pristatys penkis naujus elektromobilius

„Peugeot“ atvertė kortas: per dvejus metus pristatys penkis naujus elektromobilius

Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
Reklama

Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija

Rusijos automobilių gamintojai isterijoje: vien plaktuku elektromobilio nepagaminsi

Rusijos automobilių gamintojai isterijoje: vien plaktuku elektromobilio nepagaminsi

„Volkswagen“ ir „Audi“ importuotojas „Moller Baltic Import“ apžvelgė 2022-uosius ir žadėjo naujovių

„Volkswagen“ ir „Audi“ importuotojas „Moller Baltic Import“ apžvelgė 2022-uosius ir žadėjo naujovių

Lietuvoje daugėja išregistruojamų ir sunaikinamų automobilių: kokių problemų gali kilti?

Lietuvoje daugėja išregistruojamų ir sunaikinamų automobilių: kokių problemų gali kilti?

Sunku patikėti. Dujų įranga Lietuvoje montuojama net į dyzelinius automobilius

Sunku patikėti. Dujų įranga Lietuvoje montuojama net į dyzelinius automobilius

Pirmą kartą Lietuvoje bus renkamas „Metų motociklas“

Pirmą kartą Lietuvoje bus renkamas „Metų motociklas“

Naują elektrinį „Volvo“ vilkiką Lietuvoje testuoja stiklo paketų gamykla „Glass LT“

Naują elektrinį „Volvo“ vilkiką Lietuvoje testuoja stiklo paketų gamykla „Glass LT“

Aukcione parduotas vienintelis Lietuvai skirtas „Porsche 911 Dakar“: kokia parama keliaus Ukrainai?

Aukcione parduotas vienintelis Lietuvai skirtas „Porsche 911 Dakar“: kokia parama keliaus Ukrainai?

Lietuvos automobilių rinka priduso: kas lėmė pardavimų smukimą 2023 m. sausį?

Lietuvos automobilių rinka priduso: kas lėmė pardavimų smukimą 2023 m. sausį?

Galingesnių jau nebus: paskutinis „Aston Martin DBS 770 Ultimate“

Galingesnių jau nebus: paskutinis „Aston Martin DBS 770 Ultimate“

„Jaguar Land Rover“ netikėtoje aplinkoje padės ugdyti verslo lyderystės įgūdžius

„Jaguar Land Rover“ netikėtoje aplinkoje padės ugdyti verslo lyderystės įgūdžius

Kodėl vieni mažina variklių darbinį tūrį, o kiti kuria naujus šešių cilindrų dyzelius?

Kodėl vieni mažina variklių darbinį tūrį, o kiti kuria naujus šešių cilindrų dyzelius?

Atgal į ateitį: Rusija toliau gamins pavojingus gyvybei automobilius

Atgal į ateitį: Rusija toliau gamins pavojingus gyvybei automobilius

Kodėl „Audi 50“ istorija visai nepanaši į „Audi 100“?

Kodėl „Audi 50“ istorija visai nepanaši į „Audi 100“?

Naudotas elektromobilis – „katė maiše“: nauji testai, kurie padės sumažinti riziką

Naudotas elektromobilis – „katė maiše“: nauji testai, kurie padės sumažinti riziką

Lietuvos regionuose daugės elektrinių autobusų: trys savivaldybės papildomai gavo 4,9 mln. eurų

Lietuvos regionuose daugės elektrinių autobusų: trys savivaldybės papildomai gavo 4,9 mln. eurų

„Inbalance grid“ ketina įrengti dar 600 elektromobilių įkrovos taškų

„Inbalance grid“ ketina įrengti dar 600 elektromobilių įkrovos taškų

Reklama
Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką