Dabar populiaru
Publikuota: 2019 sausio 16d. 20:01

Apsigavo: alytiškė lėktuvo bilietus pirko iš ne kartą baustos įmonės ir susidūrė su bėdomis

„Ryanair“ ir „WizzAir“ avialinijos
„Ryanair“ ir „WizzAir“ avialinijos

Alytiškė Laura skrydžio bilietą į Angliją pirko tinklapyje wizzairbilietai.lt manydama, kad šis yra oficialus aviakompanijos puslapis, tačiau ji apsigavo. Atgalinį bilietą pirko iš ryanairbilietai.lt. Ir vėl nepataikė. Bilietų pardavimo svetainės priklauso ne oro vežėjams, o įmonei „Skruzdėliuko kelionės“. Nors už bilietą Laura sumokėjo, jo negavo iki pat skrydžio, patyrė papildomų nuostolių. Vartotojų teisių gynėjai perspėja, kad dėl klientų klaidinimo įmonė jau ne kartą gavusi baudą.

Panašus dizainas, tos pačios vyraujančios spalvos, ir pavadinimas – iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tinklalapiai wizzairbilietai.lt ir ryanairbilietai.com yra oficialūs oro bendrovių „Wizzair“ ir „Ryanair“ internetiniai puslapiai, tačiau taip nėra. Jie priklauso tarpininkei, skrydžių bilietais prekiaujančiai įmonei „Skruzdėliuko kelionės“.

Alytiškė Laura (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomas, – red. past.) nėra vienintelė, kuri manė pirkusi bilietą iš oficialaus „Wizzair“ puslapio.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) yra gavusi daugiau nei 20 vartotojų prašymų dėl „Skruzdėliuko kelionės“ veiklos.

Buvusi minėtos įmonės klientė 15min pasakojo savo istoriją, kaip apsigavo pirkdama bilietus minėtose svetainėse.

Įmonei „Skruzdėliuko kelionės“ priklausantis tinklapis „wizzairbilietai.lt“
Įmonei „Skruzdėliuko kelionės“ priklausantis tinklapis „wizzairbilietai.lt“

Manė, kad svetainės oficialios

„Sausio viduryje trejų metų mergaitė su močiute skrido į Angliją. Dukrai bilietą pirkau atskirai, tikėdamasi, kad perku tiesiogiai per oficialių „Wizzair“ kompanijos internetinį puslapį. O pasirodo, bilietą nupirkau tinklapyje wizzairbilietai.lt, kuris priklauso ne oficialiems oro vežėjams, o tarpininkavimo įmonei „Skruzdėliuko kelionės“, – pasakojimą pradėjo pašnekovė.

Kai ji sumokėjo už bilietą apie 80 eurų, iš jos buvo paprašyta papildomų pinigų, o galiausiai nupirktas bilietas taip ir nebuvo atsiųstas.

Buvo žadėta, kad bilietą atsiųs likus 48 val. iki skrydžio, tačiau aš jo taip ir negavau, – tikino Laura.

„Nusipirkau bilietą, viskas buvo gerai. Dėl to, kad nepilnametė mergaitė galėtų skristi kartu su močiute, manęs paprašė sumokėti sujungimo mokestį – viso 60 eurų (už skrydį į priekį ir atgal). Sumokėjau. Buvo žadėta, kad bilietą atsiųs likus 48 val. iki skrydžio, tačiau aš jo taip ir negavau“, – kalbėjo Laura.

Išsigandusi moteris kreipėsi į įmonę, jai buvo sakoma, kad mokėjimas gautas, o mergaitės bilietas bus prisegtas prie močiutės. Tačiau atvykus į oro uostą nemalonumai nesibaigė.

„Nuvykusi į oro uostą močiutė man pranešė, kad niekas nesutvarkyta, nesujungta, nors tai turėjo padaryti įmonė, kuriai mokėjau papildomai. Dabar oro uoste vėl reikėjo mokėti, šįkart 35 eurus“, – pasakojo Laura.

Paprastai, jei perkamas vaiko bilietas atskirai, reikia susisiekti su kompanijos atstovais, kurie bilietą „prikabina“ prie suaugusiojo.

123RF.com nuotr./Skrydžio bilietai
123RF.com nuotr./Skrydžio bilietai

Dėl kilusių nesklandumų moteris vėl kreipėsi į įmonę, tačiau pradžioje esą niekas net nenorėjo bendrauti – neatsakė į skambučius, neatrašė į žinutes. Pranešus, kad dėl tokio elgesio bus kreipiamasi į atsakingas institucijas, alytiškė pagaliau gavo laišką, kuriame buvo apgailestaujama, kad įmonė pati nesupranta, kodėl taip atsitiko.

Tačiau čia problemos nesibaigia. Bilietą iš Anglijos į Lietuvą Laura pirko iš kito įmonės valdomo tinklapio.

„Bilietą atgal pirkau irgi jų valdomame puslapyje ryanairbilietai.com, todėl dabar suku galvą, išgyvenu ir stresuoju, kaip močiutė, nemokanti anglų kalbos, paaiškins visą situaciją grįždama į Lietuvą Anglijos oro uoste. Manau, kad man pačiai, mamai, reikės skristi pasiimti mergaitės“, – kalbėjo pašnekovė.

Įmonei „Skruzdėliuko kelionės“ priklausantis tinklapis „ryanairbilietai.com“
Įmonei „Skruzdėliuko kelionės“ priklausantis tinklapis „ryanairbilietai.com“

Įmonė: įvyko klaida

Įmonės „Skruzdėliuko kelionės“15min atsiųstame laiške aiškinama, kodėl buvo paimtas papildomas 60 eurų mokestis.

„Klientė pirko atskirus bilietus į skirtingų skrydžių bendrovių skrydžius net keliose agentūrose. Kada bilietai yra perkami atskirai, t.y. pirmiausia nuperkama suaugusiam, o vėliau nutariama skraidinti kartu ir nepilnametį, pagal skrydžių bendrovių taisykles, tokius bilietus būtina sujungti. (...) Natūralu, kad įmonės už savo teikiamas paslaugas taip pat taiko mokesčius, todėl klientė turėjo sumokėti 60 eurų ne už vienos, o kelių rezervacijų, įsigytų iš skirtingų agentūrų į du skirtingų bendrovių („Wizzair“ ir „Ryanair“) skrydžius“, – aiškinama komentare.

Nepaisant to, kad šį mokestį klientė buvo sumokėjusi, esą įvyko klaida, dėl to oro uoste teko mokėti vėl.

Dėl įvykusios klaidos klientei nebuvo pritaikyta nemokamos registracijos paslauga ir jai teko sumokėti 35 eurų mokestį už registraciją oro uoste, – teigė įmonės atstovai.

„Kalbant apie bilietus ir jų atsiuntimą, reikia žinoti, kad ne visos skrydžių bendrovės po rezervacijų sujungimo pateikia standartinį bilietą. Priklausomai nuo skrydžių bendrovės ir oro uosto, neretai būna atvejų, kada sujungus rezervacijas keleiviai privalo vykti į oro uostą ir atlikti papildomą nemokamą registraciją į skrydį. Taip turėjo būti ir šį kartą, tačiau dėl įvykusios klaidos klientei nebuvo pritaikyta nemokamos registracijos paslauga ir jai teko sumokėti 35 eurų mokestį už registraciją oro uoste“, – dėstoma laiške.

Įmonės atstovai komentare tikino, kad Lauros patirti nuostoliai bus kompensuoti, kai tik ji pateiks mokėjimo faktą liudijantį dokumentą.

VVTAT: įmonė bausta ne kartą

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič informavo, kad tarnyba yra gavusi apie 20 vartotojų prašymų dėl įmonės veiklos. Ji vardijo dažniausias nusiskundimų priežastis.

„Dažniausiai vartotojai kreipėsi dėl atšauktų skrydžių ir negrąžinamų už lėktuvo bilietus sumokėtų pinigų, nesuteiktos informacijos apie atšauktą skrydį ir dėl to patirtos žalos, bendrovės tinklalapio panašumo į oficialų oro vežėjo tinklalapį ir taip klaidinamų vartotojų, taip pat netinkamai suteiktos informacijos apie papildomą administracinį mokestį“, – aiškino ji.

Įmonei skirta sankcija už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą, – teigė VVTAT atstovė.

VVTAT teigimu, dėl klientų klaidinimo įmonė „Skruzdėliuko kelionės“ yra gavusi dvi baudas.

„Pernai liepą „Skruzdėliuko kelionės“ skirta sankcija už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą – bendrovė interneto tinklalapiuose
www.ryanairbilietai.com, www.wizzairbilietai.lt bei www.norwegianas.lt, naudojo į oficialių oro vežėjų „Ryanair“ (www.ryanair.com), „Wizzair“ (www.wizzair.com) bei „Norwegian“ (www.norwegian.com) interneto tinklapius panašų dizainą, pavadinimus bei oro vežėjams būdingas
spalvas.

Taip pat bendrovės interneto tinklalapiuose skelbiama skrydžio bilieto kaina rezervacijos pabaigoje padidėdavo, t. y. pasipildydavo administravimo bei transakcijos mokesčiais, kurie bilieto pirkimo pradiniame etape nurodomi nebuvo. Atsižvelgiant į tai, jog skiriamos baudos dydis negali viršyti 3 procentų bendrovės metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais, „Skruzdėliuko kelionėms“ skirta 566 eurų bauda“, – teigė N.Jarmulkovič.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Bilietas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Bilietas

Antrą baudą įmonę gavo pernai lapkritį.

„Skruzdėliuko kelionėms“ skirta 398 eurų bauda už Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatų pažeidimus – bendrovė nesilaikė įstatyme numatytos pareigos pateikti vartotojams rašytinį atsakymą, taip pat viename iš bendrovės administruojamų tinklapių nebuvo pateikiama informacija apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą“, – aiškino VVTAT atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Dabar tu gali

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką