Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Baltik vairo“ naujasis vadovas Peteris Jensby: „Europos rinka – perspektyvesnė už Kinijos“

„Mano durys visada atviros“, – sako naujasis bendrovės „Baltik vairas“ generalinis direktorius Peteris Jensby. Tai ne šiaip sau skambus posakis – tarp įmonės vadovo ir bet kurio darbuotojo negali būti jokių sienų. Vadybininkas iš Danijos yra gerai žinomas verslo planavimo ir vystymo strategas.
„Baltik vairo“ vadovas Peteris Jensby
„Baltik vairo“ vadovas Peteris Jensby

O kuris kabinetas yra direktoriaus? Toks pirmasis įspūdis, apsilankius pas „Baltik vairo“ direktorių P.Jensby. Dirbančių sekretorių nereikia klausti, ar vadovas yra – ir taip pro atviras duris matosi, kad ne. Dar vyksta rytinis vadovų pasitarimas.

Netrukus pasirodo ir guvus šviesių akių vyras. Tiesia ranką ir sveikinasi lietuviškai „labas rytas“. Naujasis vadovas kalba angliškai ir daniškai, tačiau kasdien mokosi svarbiausių lietuviškų žodžių. „Gal kavos? Su pienu?“, – klausia lietuviškai bendrovės vadovas.

„Baltik vairo“ vadovas Peteris Jensby
„Baltik vairo“ vadovas Peteris Jensby

Vėl neįprastas momentas. Vadovas pagamino kavos ir pats atnešė – nėra jokių „tarnaičių“. P.Jensby 15min.lt papasakojo ne tik apie savo vadovavimo stilių, bet ir prognozavo puikią ateitį „Baltik vairui“ ir Europos pramonei.

Po metų darbo abi bendrovės pradėjo duoti pelną.

– Koks yra skandinaviškas vadovavimo stilius – kuo jis ypatingas?

– Mano durys visada atviros. Skandinaviškas valdymo būdas yra labai atviras ir betarpiškas. Kiekvienas įmonės žmogus gali pas mane užeiti. Tokia verslo kultūra ir stilius susideda iš kelių dalių. Pirmiausia auklėjimas nuo vaikystės namuose. To paties mokoma ir verslo mokyklose. Taip pat esu dirbęs įvairiose šalyse. Prisideda ir patirtis.

– Kur dirbote iki šiol?

– Dirbau daugelyje sričių. Tarp savo pasiekimų galėčiau paminėti informacinių technologijų ir mėsos pramonės įrenginių kompaniją. Abi šios bendrovės dirbo pasauliniu lygmeniu. IT bendrovė turėjo dviejų milijonų, o mėsos pramonės įrenginių bendrovė – šešių milijonų eurų nuostolį. Po metų darbo abi bendrovės pradėjo duoti pelną.

Greitis – tai reiškia, kad viską, ką nusprendei, reikia daryti greitai.

– Ar galėtumėte ką nors patarti kitiems vadovams iš savo patirties?

– Niekada nesakau, ką kiti turėtų daryti. Tiesiog stengiuosi savo darbą padaryti kiek įmanoma geriau.

– Koks yra geras vadovas? Kokia sėkmės formulė?

– Vadovaujant yra du svarbiausi dalykai – vadybinė kompetencija, gebėjimai ir greitis. Žinoti, ką darai, ir veikti greitai. Sugebėjimai – tai menas pastebėti ir suprasti, kur slypi problemos ir ką reikėtų daryti. Greitis – tai reiškia, kad viską, ką nusprendei, reikia daryti greitai. Nekalbu apie lenktynes su konkurentais. Kalbu apie greitą įvykdymą to, kas nuspręsta. Tai geriausiai apibūdintų „Nike“ šūkis „Just do it“.

– Ar direktoriui svarbu, ką pardavinėti?

– Produktas esmės nekeičia. Svarbiausia vadovo užduotis – koučingas ir motyvacija. Koučingas – sugebėjimas surasti pavaldinių stipriąsias vietas ir jas paskatinti. Motyvacija – padaryti taip, kad žmonės norėtų dirbti ir siekti.

Kinija turi didelių problemų su užterštumu, o Europoje pavyksta neteršti gamtos. 

– Ar pinigai nėra labiausiai darbuotojus skatinantis dalykas?

– Niekada. Daug svarbiau yra pastebėti, ką žmogus gero nuveikė, ir jį pagirti.

– Ką būtų galima pasakyti apie dviračių rinką, jei kalbėtume ne tik apie „Baltik vairą“?

– Mes galime pagaminti dviratį geriau nei kinai, rumunai ar bulgarai. Jie gali pagaminti pigiau, tačiau, kiek žinau, Kinija turi didelių problemų su užterštumu, o Europoje pavyksta neteršti gamtos. Ateityje šis aplinkosaugos faktorius rinkoje bus labai svarbus. Žvelgiant iš ekologijos taško, Europa turi didesnę perspektyvą už Kiniją.

– Ekologiškas verslas turi ateitį? Ar ne viską lemia pelnas?

– Taip, be abejonės. Be to, Kinijoje pastaraisiais metais kilo atlyginimai. Skirtumai tarp Kinijos ir Europos mažėja. Visai gali būti, kad Kinijoje atlyginimai taps didesni, nei Europoje. Tai reiškia, kad nebus ekonominio skirtumo, kur gaminti. O čia bus didelis pliusas – ekologija.

Šiauliuose nėra labai daug gerų dviračių takų. 

– Ar pats važinėjate dviračiu? O gal visur tik automobiliu?

– Turiu labai gerą plento dviratį, o dabar jau užsisakiau „Baltik vairo“ miesto dviratį su puikia komplektacija.

Tiesa, Šiauliuose nėra labai daug gerų dviračių takų. Mačiau tokį Kryžių kalno link, tačiau mieste važinėti dviračiu nėra labai patogu. Tai reikėtų keisti.

Iškart po šio pokalbio susitinku su miesto savivaldybės atstovu kalbėti apie dviračių takų situaciją mieste. O dėl automobilio – planuoju dabar turimą didelį ir neekonomišką vadovo automobilį pakeisti į ekonomiškesnį.

– „Baltik vairas“ savo gaminius daugiausia eksportuoja. Ar rūpi bendrovei miesto takai?

– Bendrovė nėra užsidariusi nuo miesto. Esame didžiausia tokia bendrovė šiaurinėje Europoje. Pažadu, kad kitais metais čia bus daug naujienų, apie kurias turės sužinoti šiauliečiai, Lietuva ir visa Europa.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius