„Beveik viskas, ką aš padariau, yra nukopijuota nuo kitų“, – rašo S.Waltonas.
Vienas iš S.Waltono pirmųjų darbų buvo vadovavimas išparduotuvių „Ben Franklin“ tinklo franšizei penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Kol vadovavo parduotuvei, jis atidžiai stebėjo savo konkurentus.
„Samą užvesdavo konkurenciją gatvėje, pavyzdžiui, Johno Dunhamo „Sterling Store“ parduotuvėje. Jis visada tikrindavo Johną – stebėdavo jo kainas, žiūrėdavo vitrinas, viską, kas vyksta“, – pasakojo S.Waltono žmona Helena Walton.
Vėliau jis pastatė „Walt-Mart“ pirmtaką Arkanzase. Toje parduotuvėje viskas buvo nukopijuota nuo „Ben Franklin“ – nuo apskaitos sistemos iki lentynų.
S.Waltonas sakė, kad jis buvo apsėstas – jam reikėjo būtinai įgyvendinti visas šviežiausias idėjas mažmeninėje prekyboje.
„Aš perskaičiau, kad dvi „Ben Franklin“ parduotuvės Minesotoje pradėjo siūlyti savitarną. Visą naktį važiavau autobusu iki tų parduotuvių. (…) Idėja man taip patiko, kad ją įgyvendinau ir aš“, – rašo S.Waltonas. Savitarnos kasos nuo metu buvo visiškai nauja paslauga.
Po septynių dešimtmečių „Wal-Mart“ yra didžiausias pasaulio mažmeninės prekybos tinklas, turintis daugiau nei 11 tūkst. parduotuvių. Jo pardavimai pernai pasiekė 486 mlrd. dolerių.
„Wal-Mart Stores“ generalinis direktorius Dougas McMillonas sakė, kad konkurentų kopijavimas vis dar yra kompanijos strategijos dalis.
„Mes kopijuojame geras idėjas“, – sakė jis.
D.McMillono teigimu, vienas iš pagrindinių įmonės konkurentų šiuo metu yra „Amazon“.
„Mes tikime mokymusi iš kitų žmonių. „Amazon“ rodo mums ir pasauliui, ką įmanoma padaryti“, – sakė jis.
„Wal-Mart“ vadovas pabrėžė, kad jį žavi „Amazon“ susitelkimas į klientus, greitas idėjų įgyvendinimas.