Tranzitinė linija Kena–Vilnius–Kaunas–Kybartai yra itin specifiška – šiame ruože daug sustojimų, tiltų, viadukų, kurie priverčia mažinti šia linija vykstančio traukinio greitį. O kai lėtėja greitis, didėja galimybės pažeidėjams. Pareigūnams buvo itin sudėtinga operatyviai reaguoti į tokio tipo tranzito tvarkos pažeidimus.
Pareigūnai į pagalbą pasitelkia modernią įrangą
Situacija pasikeitė įgyvendinus Išorės sienų fondo 2010 metų programos projektą „Įdiegti vaizdo stebėjimo sistemą tranzitinės linijos Kena–Vilnius–Kaunas–Kybartai ruože Kaunas–Kybartai“. Dabar pažeidėjams pasprukti nepastebėtiems – tikras iššūkis. Šio ruožo objektuose įdiegus vaizdo stebėjimo sistemas nustatyti ir užkardyti pažeidimus tapo paprasčiau, o pareigūnų darbas tapo efektyvesnis.
2012 metų vasarą sėkmingai įdiegtos vaizdo stebėjimo sistemos keturiuose geležinkelio objektuose: Panerių bei Kazlų Rūdos geležinkelio stotyse, ant geležinkelio tilto per Šešupės upę bei trijų geležinkelio tiltų komplekso per Jiesios upę. Minėtuose objektuose įgyvendinant projektą buvo įrengtos vaizdo stebėjimo sistemos, perimetro apsaugos sistema, pastatyti bokštai vaizdo stebėjimo kameroms montuoti, apsauginė tvora.
Be to, naujieji objektai integruoti į esamą geležinkelio tranzito ruožo vaizdo stebėjimo ir apsaugos sistemą. Taigi, dabar pareigūnai gali stebėti daug didesnį tranzitinės geležinkelio linijos perimetrą, užfiksuoti bei operatyviai reaguoti į pažeidimus. Taip pat atsirado galimybė realiu laiku dalintis gaunama informacija su kitomis institucijomis, kaupti duomenis ir juos analizuoti.
Efektyviausios – vaizdo stebėjimo sistemos
Kaip parodė praktika, efektyviausia priemonė stebėti ir užkirsti kelią tranzito tvarkos pažeidimams yra būtent vaizdo stebėjimo sistemos. Pagal Specialiąją Kaliningrado tranzito 2006 metų programą vaizdo stebėjimo sistemos buvo įdiegtos penkiuose linijos objektuose – Vilniaus, Kauno, Palemono, Kybartų ir Lentvario geležinkelio stotyse bei ant Vokės upės tilto. Iš karto po stebėjimo sistemų įrengimo šiuose ruožuose buvo operatyviau užfiksuojama ir reaguojama į pažeidimus, o ilgainiui blogų kėslų turintys keliautojai iš viso atsisakė savo planų.
Be to, vaizdo stebėjimo sistemos prisideda ir prie saugumo problemų sprendimo – greičiau reaguojama į geležinkelių eismo įvykius, pastebimi neleistinose vietose vaikščiojantys pašaliniai asmenys, ant geležinkelių bėgių atsiradę daiktai, taip pat užfiksuojamos geležinkelių įrangos vagystės.
Projektas „Įdiegti vaizdo stebėjimo sistemą tranzitinės linijos Kena–Vilnius–Kaunas–Kybartai ruože Kaunas–Kybartai“ finansuojamas Išorės sienų fondo 2010 metų metinės programos lėšomis. Jo įgyvendinimui panaudota daugiau kaip 2 mln. litų Europos Sąjungos lėšų.
Daugiau informacijos apie Išorės sienų fondą rasite paspaudę čia.