Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Grikiai iš Lietuvos – į keturis žemynus

Daugiau nei penkiolika metų veikianti lietuviška bendrovė užaugo iki pasaulyje vertinamos įmonės, kurios gaminiai sėkmingai eksportuojami net į keturis žemynus. Viena pagrindinių kruopų gamintojų Baltijos šalyse UAB „Ekofrisa“ savo produkciją tiekia į Japoniją, Australiją, Izraelį, o ateityje tikisi plėsti verslą į dar daugiau užsienio valstybių.
Ekofrisa produktai
Ekofrisa produktai / Projekto partnerio nuotr.

Eksportuoja 80 proc. produkcijos

2003 m. įsikūrusi „Ekofrisa“ superka grūdus bei perdirba juos į kruopas, dribsnius ir miltus. Pasitelkusi pažangias gamybos technologijas įmonė gamina platų maisto produktų asortimentą, iš kurio apie 80 proc. eksportuoja į įvairias pasaulio šalis. Tarp paklausiausių į užsienio valstybes tiekiamų gaminių – termiškai apdoroti bei ekologiški lukštenti grikiai. Šios nekepintos kruopos yra tinkamos daiginimui ir yra ypač populiarios žaliavalgių mityboje.

Projekto partnerio nuotr./Ekofrisa direktorė Lina Padvaiskienė
Projekto partnerio nuotr./Ekofrisa direktorė Lina Padvaiskienė

„Ekofrisa“ direktorės Linos Padvaiskienės teigimu įmonei rinkoje įsivirtinti padėjo aukšti kokybės standartai, kuriuos bendrovei užtikrina iš Lietuvos ūkininkų perkamos žaliavos. Įmonės tiekiamos ekologiškos kruopos yra be pesticidų ir cheminių priedų.

Įmonei sėkmingai eksportuoti taip pat padeda pasaulyje pripažinti, kokybę užtikrinantys sertifikatai. Vienas iš jų – „Halal“ – užtikrina, jog įmonės gaminama produkcija atitinka islamo religijos taisykles. Kaip rodo pasaulinė praktika, apie 80 proc. „Halal“ maisto produktų gaminama ne islamo šalyse, o apie trečdalį produktų suvartoja ne musulmonai, o tie, kurie „Halal“ sertifikatą laiko produkto kokybės, ekologiškumo, švarumo, sveikumo ir etiškumo garantija. Nors „Halal“ gaminiai sudaro didžiausią pasaulinę rinką Lietuvoje šį sertifikatą turi vos keletas įmonių.

Sėkmę pasiekti padėjo lankstumas

Įmonės vadovės teigimu ieškant eksporto rinkų daugiausiai dėmesio buvo skirta šalims, kuriose gyvena lietuviai ar emigrantai iš Rytų Europos valstybių: „Pripratę prie kruopų produkcijos gausos tautiečiai užsienyje dažniausiai neturi tokio plataus asortimento, kokį galime pasiūlyti čia, Lietuvoje“.

Suradus plėtrai tinkamas rinkas, svarbu didelį dėmesį skirti profesionaliam aptarnavimui: „Užsakovai palankiau žiūri į gamintojus, kurie gali užtikrinti patikimą, tačiau lankstų bendradarbiavimą. Prieš daugiau nei dešimt metų į rinką žengėme siūlydami užsienio įmonėms lankstumą – iškraudavome prekes ir po darbo valandų, trumpinome užsakymų pagaminimo terminus. Pasilikdami manevro laisvę įmonėms galėjome tiekti produkciją ir nedideliais kiekiais, ir šimtais tonų“.

„Ekofrisa“ direktorė įsitikinusi – norint išsilaikyti tarptautinėje rinkoje privalu užtikrinti produktų kokybę. Išsiųstas prekės pavyzdys turi būti tiekėjo kokybės garantas, taikomas visoms produkcijos partijoms. Nuoseklus darbas siekiant išlaikyti aukštus standartus padės pelnyti kliento pagarbą ir pasitikėjimą ilgalaikėje perspektyvoje.

„Be abejo, tik pradėjus eksportuoti produkciją teko susidurti su praktiniais iššūkiais, pavyzdžiui, kaip saugiai supakuoti produktą, kad klientą užsakymas pasiektų nepažeistas. Siekiant suprasti rinkos poreikius reikėjo nemažai laiko, tačiau pamokas išmokome, o apie tai byloja augančios eksporto apimtys“.

Kasmet didėjantys produktų pardavimai rodo, jog įmonė turi tvirtas pirmaujančias pozicijas kruopų produktų rinkoje ir yra pajėgi jas nuosekliai stiprinti. „Ekofrisa“ vadovės teigimu įmonė netolimoje ateityje planuoja dar labiau išplėsti tarptautinių užsakovų sąrašą ir didinti eksporto pajėgumus: „Tieksime pasauliui kokybiškus ir ekologiškus, pilnavertišką mitybą ir sveiką gyvenimo būdą skatinančius kruopų produktus“, – džiaugiasi L.Padvaiskienė.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!

Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse).

Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius