Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką rodo socialinių tinklų trečiojo ketvirčio rezultatai?

Neseniai ketvirčio pasiekimus pranešę socialinių tinklų valdytojai leido geriau suprasti šios rinkos tendencijas.
Akyje atspindintis „Twitter“ logotipas
Akyje atspindintis „Twitter“ logotipas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Remiantis alexa.com skelbiamais tinklapių populiarumo duomenimis, lankomiausiais socialiniais tinklais išlieka „Facebook“ (FB), „Twitter“ (TWTR) bei „LinkedIn“ (LNKD). Pastaraisiais metais socialinių tinklų valdytojai sulaukė ne tik pagyrų, bet ir perspėjimų dėl gresiančio susidomėjimo piko, nepastovių vartotojų, o pačios bendrovės vis labiau pabrėžia mobiliųjų prietaisų svarbą ir vykdo prieštaringai vertinamus kitų bendrovių pirkimus. Dėl to nuo metų pradžios minėtų bendrovių akcijų kainos kito atitinkamai 36 proc., -36 proc. ir 4 proc. 

Augantis socialinių tinklų vartotojų skaičius yra svarbus, tačiau dar svarbiau yra tai, ar vartotojai išlieka susidomėję socialiniu tinklapiu ir dažnai jame lankosi, kadangi didžiausia dalis pajamų yra gaunama iš tinklapyje pateikiamos reklamos.

Remiantis naujausiais ketvirtinių rezultatų duomenimis, „Facebook“ iš reklamos gauna 92 proc. visų pajamų, „Twitter“ – 89 proc., kai „LinkedIn“ iš reklamos gauna tik apie 19 proc. visų pajamų (daugiausia iš darbuotojų paieškos paslaugų).

Dėl to vienas svarbiausių rodiklių, parodančių socialinių tinklų valdytojų augimą, yra bent vieną kartą per mėnesį prisijungiančių vartotojų skaičius (angl. monthly active users, MAU). Šio skaičiaus augimo pokyčius galima rasti žemiau esančiame grafike. Matoma, jog pastaraisiais metais MAU augimas lėtėjo – nuo 20-50 proc. (met./met.) augimo tempų, vyravusių 2013 m., nusirito iki 15-25 proc. (met./met.). Šie duomenys didina investuotojų baimes, jog žinomiausių socialinių tinklų populiarumas pamažu pasiekia piką.

MAU
MAU

Socialiniai tinklai ir kitos su reklama internete susijusios bendrovės pastaruoju metu vis labiau pabrėžia mobiliųjų prietaisų svarbą, kadangi reklamą pateikti mobiliuosiuose prietaisuose yra gerokai sunkiau nei kompiuteriuose, turinčiuose didelius ekranus. Dėl to verta pažvelgti į rodiklius, susijusius su vartotojais, kurie bent kartą per mėnesį prie socialinių tinklų prisijungia pasinaudodami mobiliaisiais prietaisais (mobile monthly users, MMU). „Facebook“ MMU vartotojai sudaro apie 83 proc. visų MAU vartotojų, „Twitter“ tokie vartotojai sudaro apie 80 proc. MAU, o „LinkedIn“ – apie 47 proc. Sparčiausias MMU augimo tempas trečią šių metų ketvirtį buvo matomas „LinkedIn“ ir siekė 10,5 proc. (ket./ket.). Visa tai parodo, jog mobilieji prietaisai tampa neatsiejama vartotojų gyvenimo dalimi ir socialiniai tinklai turės surasti būdų, kaip tuo pasinaudoti.

Taip pat svarbu apžvelgti ir bendrovių pajamų augimą, kurį galima palyginti žemiau esančiame grafike. Jame matoma, jog pardavimų augimo tempas vis dar išlieka labai spartus – „Twitter“ ir „Facebook“ jis yra apie 50 proc. (met./met.), o „LinkedIn“ jis yra didesnis nei 100 proc. (met./met.). Prie pardavimų augimo prisideda ir kartais prieštaringai vertinami socialinių tinklų valdytojų įsigijimai. Pavyzdžiui, „Facebook“ (FB) per pastaruosius metus už 19 mlrd. USD įsigijo susirašinėjimo programos kūrėją „WhatsApp“. Taip pat už 2 mlrd. USD „Facebook“ perėmė virtualios realybės akinių kūrėją „Oculus VR“, kuris iki šiol nepristatė masinei rinkai skirto produkto.

Socialinių tinklų pajamos
Socialinių tinklų pajamos

Socialinių tinklų valdytojams vis dar yra sunku veikti pelningai. Iš trijų nagrinėjamų socialinių tinklų pelningai vykdo veiklą tik „Facebook“ (FB), o bendrovės grynasis pelningumas siekia 2 proc. LinkedIn ketvirtiniai rezultatai jau keletą metų išlieka nepastovūs, įmonei pranešant tiek pelningus, tiek nuostolingus ketvirčius. Iš trijų nagrinėjamų bendrovių dėl aukštų reklamos išlaidų ir investicijų, susijusių su plėtra bei vystymusi, Twitter veikla yra nuostolingiausia. 

Verta pabrėžti, jog „Facebook“ naujausių ketvirtinių rezultatų pristatymo metu pranešė, jog dėl kitais metais planuojamų investicijų „Facebook“ išlaidos išaugs 50-70 proc., kas turėtų neigiamai paveikti būsimų ketvirčių bendrovės pelningumo rodiklius. Taip pat svarbu, jog „Facebook“ bankų sąskaitose turi daug laisvų lėšų, kurias gali panaudoti investicijoms ir kitoms bendrovėms įsigyti. Turimomis laisvomis lėšomis įmonė įsipareigojimus galėtų padengti beveik keturis kartus. Tiek „Twitter“, tiek „LinkedIn“ finansinė padėtis taip pat yra pagirtina, nors įmonės ir neturi tokių didelių pinigų „maišų“ kaip „Facebook“.

 „Facebook“ žinia, jog kitais ketvirčiais išaugs išlaidos, buvo sutikta skeptiškai ir nuo rezultatų paskelbimo FB akcijų kaina sumažėjo apie 7 proc.

Iš trijų nagrinėjamų bendrovių naujausi „LinkedIn“ ketvirtiniai rezultatai buvo pasitikti optimistiškiausiai ir LNKD akcijų kaina nuo rezultatų paskelbimo yra pakilusi apie 11 proc. Tuo tarpu „Facebook“ žinia, jog kitais ketvirčiais išaugs išlaidos, buvo sutikta skeptiškai ir nuo rezultatų paskelbimo FB akcijų kaina sumažėjo apie 7 proc. Tuo tarpu didžiausią kritimą po ketvirtinių rezultatų paskelbimo fiksavo „Twitter“ akcijos, kurios sumenko apie 16 proc. Per pastaruosius metus sparčiausiai augo „Facebook“ (FB) akcijų kaina, kuri pakilo daugiau nei 58 proc., kai socialinių tinklų bendroves apimančio ETF fondo „Global X Social Media Index“ (SOCL) akcijų kaina kilo apie 2 proc. Ši situacija parodo, jog investuotojai atidžiai renkasi bendroves ne tik pagal jų potencialą, bet ir pagal įmonių sugebėjimą uždirbti pelno trumpuoju laikotarpiu.

„Facebook“ visų 2014 m. metų pelno forward P/E rodiklis šiuo metu siekia 45, „Twitter“ jis siekia 431, o „LinkedIn“ jis yra ties 123. Visa tai parodo, jog vyrauja dideli lūkesčiai, susiję su šių bendrovių augimo ir pelningumo potencialu. Tačiau tai taip pat parodo, jog išlieka didelė akcijų korekcijos rizika, jei ir toliau bus matomas socialinių tinklų augimo lėtėjimas arba sumažės lūkesčiai dėl bendrovių sugebėjimo uždirbti pelno. 

Remiantis yahoo.com pateikiamais duomenimis, vidutinė 41 analitikų „Facebook“ tikslinė akcijų kaina yra apie 87,4 USD, kai šiuo metu įmonės akcijos svyruoja ties 75,8 USD (laukiama 15 proc. prieaugio). „Twitter“ tikslinė 33 analitikų kaina yra apie 51,2 USD, kai biržoje bendrovės akcijų kaina yra apie 41 USD (laukiama 25% prieaugio). Tuo tarpu LinkedIn (LNKD) tokia kaina yra apie 246,6 USD ir yra arčiausiai rinkos kainos (~238,4 USD). Visa tai parodo, jog dauguma rinkos dalyvių vis dar yra optimistiškai nusiteikę dėl socialinių tinklų augimo perspektyvų.

Naujieji rezultatai parodė, jog socialiniai tinklai vis dar ieško pelno generavimo būdų ir yra ženkliai investuojama, kad būtų pasiektas šis tikslas. Be to, matome, jog vis labiau susiduriama su reklamos pateikimo mobiliuosiuose prietaisuose problema. Taip pat lėtėjantis pardavimų augimas lemia prognozes, jog socialinių tinklų populiarumo pikas gali būti pasiektas greičiau nei iki šiol tikėtasi.

Parengta LHV banko, remiantis investor.fb.com, investor.twitterinc.com, investors.linkedin.com, sec.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius