SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ BNS patvirtino, kad keičia terminalo naudojimosi taisykles ir jų projektą antradienį pateikė Kainų komisijai.
„Dokumentas atnaujintas, siekiant laiku reaguoti į rinkos poreikį ir užtikrinti terminalo lankstumą bei maksimalų terminalo pajėgumų panaudojimą – atsižvelgiant į naujai besivystančios SGD mažos apimties veiklos perspektyvas Baltijos regione ir rinkos dalyvių išreikštą paslaugų poreikį,“ – BNS teigė „Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška.
Prekiauti nedideliais dujų kiekiais iš Klaipėdos terminalo siekia dujų prekybos bendrovė „Litgas“ kartu su Norvegijos „Statoil“. Tokia veikla ketina užsiimti ir Vokietijos „Bomin Linde“, kuri su „Klaipėdos nafta“ steigia bendrą įmonę, kuri tieks SGD kitiems Baltijos jūros regiono uostams ar atskiriems klientams.
Atnaujintose taisyklėse numatyta, jog SGD terminalo operatorė sudarys galimybes rinkos dalyviams laikinai saugoti dujas ilgesnį laikotarpį – iki vienerių metų vietoj dabar numatytų 2 mėnesių. Taip pat pakoreguotos terminalo naudotojų šalių atsakomybės, detalizuota terminalo naudojimosi tvarka, atlikti techniniai pakeitimai.
Anot M.Bartuškos, atnaujintos taisyklės leis pasinaudoti terminalo pajėgumais, o atsiradus daugiau naudotojų, turėtų mažėti infrastruktūros išlaikymo kaštai.
Pasak M.Bartuškos, tikimasi, jog netrukus bus paskelbtas viešas taisyklių derinimo procesas. Jis prasidės, kai apie tai praneš Kainų komisija.
„Klaipėdos nafta“ kartu su Vokietijos SGDtiekėja „BominLinde LNG“ pernai lapkritį įsteigė bendrą įmonę „Blue LNG“, kuri teiks SGDbunkeriavimo paslaugas Klaipėdosuoste, Baltijos ir Šiaurės jūroje. Bendra įmonė veiks Vokietijoje ir nuomosis daugiau kaip 7 tūkst. kubų talpos dujovežį, tačiau laivo nuomos kaina neatskleidžiama. Laivą tikimasi pagaminti iki 2017 metų pradžios.
Praėjusių metų balandį pranešta, kad Estijos SGD tiekėja „JetGas“ ketina pirkti dujas per Klaipėdoje statomą SGD skirstymo stotį – įmonė pasirašė preliminarią sutartį su „Klaipėdos nafta“.