Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Koronaviruso pandemijos grimasos Lietuvoje: šiemet mažesnis ir batų, ir drabužių pasirinkimas

Dalis prekybininkų pripažįsta, kad dėl pandemijos sumažėjus užsienio fabrikų gamybos apimtims ir vėluojant prekių pristatymui, drabužių ir batų parduotuvių asortimentai šiemet mažesni nei įprastai. Vieni mini kuklesnę vaikiškų guminių batų, kiti – žieminių kombinezonų kolekciją. Visgi verslininkai ramina, kad situacija kur kas geresnė negu pavasarį ir prekių trūkumo nėra – į rimtesnes žvalgytuves po skirtingas parduotuves teks leistis nebent norint įsigyti kai kurių specifinių prekių.
„Batų namai“
Batų parduotuvė / Video stop kadras

Šiemet pasaulį paralyžiavusios koronaviruso pandemijos pasekmės justi visur, kur bepažvelgsi.

Skaitytojams pasiskundus, kad parduotuvėse rudeninių ir žieminių vaikiškų batų pasirinkimas menkas, tuo įsitikinome ir mes, vieną dieną paskyrę žvalgyboms po parduotuves.

Vilniuje apėję penkias batų parduotuves sugebėjome rasti tik du skirtingus 31 dydžio guminių batų modelius. Menkas pasirinkimas ir specialios, vandeniui nepralaidžios membranos batų – tokių porų radome vos 4, iš kurių tik vieni kainavo mažiau nei 30 eurų, o kiti – arti 100 eurų.

Shutterstock nuotr./Guminiai batai
Shutterstock nuotr./Guminiai batai

Vienos parduotuvės konsultantė neslėpė, kad didelio prekių pasirinkimo šiuo metu nėra, o dauguma pardavinėjamų prekių – iš praėjusių metų kolekcijos, nes naujų modelių atkeliauja nedaug.

Tai, kad prekių asortimentas įvairiose parduotuvėse šiemet kuklesnis, patvirtino ir dalis prekybininkų. Visgi jie tvirtina, kad naujos kolekcijos parduotuves pasiekia reguliariai, tačiau prireikus staigaus papildymo, tai padaryti nėra paprasta. Tad be batų ar drabužių iš parduotuvės neišeisite, bet jei reikės specifinės prekės, gali tekti gerokai pavargti, kol ją surasite arba įsigyti brangesnę nei įprastai.

Guminius batus išpirko privačių darželių prašymu

Batų parduotuvių tinklo „Deichmann avalynė“ pardavimų vadovė Živilė Bložienė 15min informavo, kad naujos kolekcijos prekių papildymo sulaukiama kiekvieną savaitę, tačiau kai kurie batai išperkami labai greitai. Taip esą nutiko ir su guminiais batais.

„Guminius batus labai greitai išpirko. Girdėjome, kad Kaune, Klaipėdoje privatūs darželiai reikalauja, kad vaikai turėtų atsarginius guminius batus grupėse, todėl vyko masinis pirkimas, ko dar nėra buvę“, – tikino Ž.Bložienė.

Guminius batus labai greitai išpirko. Kaune, Klaipėdoje privatūs darželiai reikalauja, kad vaikai turėtų atsarginius guminius batus grupėse, todėl vyko masinis pirkimas, ko dar nėra buvę“, – tikino Ž.Bložienė.

Pasak jos, papildyti guminių batų asortimento nebeplanuojama ir dėl to, kad juos pagaminti užtrunka 6-8 mėnesius, ir dėl sezoniškumo.

„Deichmann“ nuotr./ „Deichmann“ parduotuvė
„Deichmann“ nuotr./ „Deichmann“ parduotuvė

„Guminiai batai yra sezoninė, laikina prekė – niekam nereikės jų gruodžio mėnesį, todėl atsivešime kovo-balandžio mėnesį“, – informavo įmonės pardavimų vadovė.

Kalbėdama apie prekių pristatymą į Lietuvos parduotuves iš užsienio Ž.Bložienė teigė, kad jis strigo koronaviruso pandemijos pradžioje, tačiau šiandieninę situaciją vadina stabilia.

Mažesnis ir batų, ir žieminių kombinezonų pasirinkimas

Batų parduotuvių tinklo vadovė pabrėžia, kad pirkėjai šiuo metu turi iš ko rinktis, tačiau pripažįsta, kad kolekcijos šiemet mažesnės negu anksčiau.

Avalynės modelių tiek vaikams, tiek išrankiausiems pirkėjams tikrai nepritrūksta, tačiau pačios kolekcijos yra šiek tiek siauresnės, – neslėpė „Deichmann avalynės“ atstovė.

„Pandemijos pradžioje kai kuriais atvejais pristatymo datos buvo nukeltos, tačiau tiekimas iš esmės normalizavosi. Mūsų klientai šį sezoną tikrai turi iš ko išsirinkti, parduotuvėse turime apie 10000-15000 porų batų, taip pat rankinių, aksesuarų. Avalynės modelių tiek vaikams, tiek išrankiausiems pirkėjams tikrai nepritrūksta, tačiau pačios kolekcijos yra šiek tiek siauresnės“, – neslėpė „Deichmann avalynės“ atstovė.

Bendrovės nuotr. /Deichmann
Bendrovės nuotr. /Deichmann

Internetinės vaikiškų drabužių ir avalynės parduotuvės „KidBoot.eu“ įkūrėja Ala Grabovska taip pat susidūrė su situacija, kai prekių pirkėjams gali pasiūlyti mažiau. Taip nutiko, nes užsisakyti iš tiekėjų prekių yra sudėtingiau negu ankstesniais metais.

A.Grabovska 15min tvirtino, kad dėl šios priežasties šį rudenį internetinėje parduotuvėje mažesnis žieminių kombinezonu pasirinkimas.

„Gamintojai gamina mažiau, nes nežino, kokia situacija bus ateityje. 20-30 proc. sumažėjo pasirinkimas“, – skaičiuoja „KidBoot.eu“ įkūrėja. Verslininkė bandė ieškoti ir kitų tiekėjų, tačiau ženkliau papildyti kolekciją naujais modeliais vis tiek nepavyko.

Gamintojai gamina mažiau, nes nežino, kokia situacija bus ateityje. 20-30 proc. sumažėjo pasirinkimas, – skaičiuoja „KidBoot.eu“ įkūrėja.

Be to, dėl pandemijos plitimo 2-3 savaites vėluoja ir prekių pristatymas į Lietuvą.

„Anksčiau per mėnesį gaudavau iš Vengrijos visą siuntą, dabar vėluoja 2-3 savaites“, – į dar vieną nepatogumą dėmesį atkreipė verslininkė.

KidBoot.eu
KidBoot.eu

Dėl pandemijos vėluojantį kai kurių partnerių gamintojų gamybos ciklą 3-4 savaitėmis 15min minėjo ir „Kotryna Group“ rinkodaros ir pardavimų vadovė Marina Suchonosova, ir „Hiatus“ prekės ženklą valdančios UAB „Greater Outdoors“ direktorė Julija Surgėlienė.

„Tarptautiniai prekės ženklai, paveikti pandemijos, sumažino gamybos apimtis. Pati gamyba, taip pat ir logistiniai procesai vyksta lėčiau. Prekės kartais vėluoja nuo kelių savaičių iki mėnesio“, – sakė J.Surgėlienė.

Pasaulinė pandemija neigiamai veikia ne tik prekių asortimentą, bet ir pardavimus, nes vaikiškų prekių pardavimai KidBoot.eu internetinėje parduotuvėje krito apie 40 proc. Šią tendenciją A.Grabovska sieja su žmonių nerimu dėl galimo antrojo karantino Lietuvoje.

„Žmonės nežino, kokia bus situacija – eis į mokyklą vaikai ar neis“, – mano verslininkė, pabrėžusi, kad nors pasirinkimas ir mažesnis, tiek vaikiškų batų, tiek žieminių kombinezonų internetinėje parduotuvėje šiuo metu galima įsigyti.

Tiesa, prekybininkai jaučia skirtingas tendencijas – kai kurie įmonių vadovai tvirtino, kad paklausa nėra sumažėjusi.

Prekių užsakė mažiau

Skirtingus drabužių tinklus Lietuvoje valdančios „Aprangos“ grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas 15min tvirtino, kad vienas didžiausių pandemijos sukeltų iššūkių – suvaldyti ir subalansuoti atsargų lygį.

Tačiau, pasak jo, įmonei pavyko prisitaikyti prie tokios situacijos ir šiuo metu „Aprangos“ grupės parduotuvėse siūloma visas sezono asortimentas.

„Nasdaq“ nuotr./Rimantas Perveneckas
„Nasdaq“ nuotr./Rimantas Perveneckas

„Viso pasaulio daugelio sričių gamybos ir tiekimo grandinės susidūrė su labai rimtais iššūkiais – ne išimtis ir mados verslas. Vis dėl to palaipsniui pavyko prisitaikyti ir sumažinti jų įtaką pirkėjus pasiekiančiam asortimentui.

Iššūkių vis dar kyla, priklausomai nuo skirtingos situacijos kiekvienoje šalyje, tačiau išmokome dirbti šiomis neapibrėžtomis sąlygomis ir šiuo metu galime pasiūlyti visų prekių ženklų visą sezono asortimentą“, – pabrėžė R.Perveneckas.

Tiesa, naujo sezono prekių pasirinkimas „Aprangos“ valdomose parduotuvėse keliais procentais mažesnis, tačiau tai lėmė ne gamybos ar pristatymo trikdžiai dėl koronaviruso, o mažesnis prekių užsakymas dėl sumažėjusio vartojimo.

Aprangos grupės nuotr./Aprangos grupė
Aprangos grupės nuotr./Aprangos grupė

„Užsakymai rudens sezonui buvo subalansuoti pagal prognozes, kaip greitai prekyba sugrįš į praėjusių metų lygį, taigi turime keliais procentais mažesnį naujo sezono prekių pasirinkimą“, – aiškino R.Perveneckas.

Užsakymai rudens sezonui buvo subalansuoti pagal prognozes, kaip greitai prekyba sugrįš į praėjusių metų lygį, taigi turime keliais procentais mažesnį naujo sezono prekių pasirinkimą, – aiškino R.Perveneckas.

Rugsėjo mėnesį „Aprangos“ grupės apyvarta buvo 8,3% mažesnė nei 2019 m., o skaičiuojant nuo metų pradžios 14,2% mažesnė nei 2019. Grupės vadovas mano, kad nors po parduotuvių atsidarymo pardavimai nuosekliai auga, šių metų rezultatai neabejotinai bus paveikti pandemijos.

Dalis spėjo užsipirkti laiku

Vaikiškų prekių parduotuvių tinklus valdančios „Kotryna Group“ rinkodaros ir pardavimų vadovė M.Suchonosova 15min taip pat tikino, kad asortimentas vaikiškų prekių parduotuvėse „susiaurėjo nežymiai“ , tačiau prekių trūkumo nejusti.

„Baby city“ parduotuvė
„Baby city“ parduotuvė

Tai, kad vėlavo kai kurių gamintojų prekės, didelės įtakos asortimentui neturėjo, nes asortimentas formuojamas iš keleto žinomų rūbų prekės ženklų gamintojų. Tad vienų gamybos sutrikimus atsveria kitų produkcija.

„Pirkėjai prekių trūkumo nepajuto, pasiūla kol kas pilnai atitinka paklausą. Pastebime, kad sparčiai auga ir žiemos lauko rūbų bei batų pardavimai. Didesnių nesklandumų pildant šių prekių asortimentą taip pat nepatyrėme, visa užsakyta produkcija jau buvo pristatyta ir pasiekė parduotuves“ , – tikino M.Suchonosova.

O štai dalis prekybininkų tikina, kad palyginus su pernai asortimento pasiūla nesikeitė. Batais ir lauko drabužiais prekiaujančios įmonės „Greater Outdoors“ direktorė J.Surgėlienė ir „Batų kalnas“ parduotuvių tinklo vadovas Arūnas Zakaras 15min teigė, kad net ir per pandemiją pavyksta išlaikyti tokį pat prekių asortimentą, kaip anksčiau.

„Kokį jį buvome suformavę užsakydami naujas atstovaujamų prekės ženklų kolekcijas, tokį ir turime parduotuvėse“, – pažymėjo J.Surgėlienė.

Tuo tarpu A.Zakaras pridūrė, kad asortimentas išliko toks pat kaip pernai dėl to, kad šio sezono prekes įmonė užsakė sausio-vasario mėnesiais, kai pandemija dar nebuvo išplitusi.

„Užsakėme ne mažiau batų modelių nei pernai. Šiuo metu „Batų kalnas“ prekybos tinkle yra pilni vyriškų moteriškų ir vaikiškų rudeninių bei žieminių batų modelių asortimentai“, – sakė batų parduotuvės tinklo vadovas, pridūręs, kad prekyboje yra ne tik madingos, bet ir funkcionalios avalynės, tokios kaip guminiai, darbiniai batai, šokio tapkutės bei avalynė medicinos personalui.

A.Zakaras prisiminė, kad buvo keletas tiekėjų, kurie sumažino modelių gausą, tačiau avalynės tinklas sutiko pakeisti išrinktus modelius į kitus.

Karantiną įprotis, kurį pirkėjai išlaikė

Dauguma kalbintų prekybininkų tikino, kad pasiekti prieškarantininio lygio pardavimų dar nepavyko.

„Pardavimai tikrai nėra pasiekę priešpandeminio lygio. Kadangi klientai renkasi pigesnę avalynę tai atsispindi įmonės apyvartoje. Pusantro mėnesio veiklos ir įplaukų nutraukimas uždarius parduotuves – ir tai per patį intensyviausią pavasario prekybos laikotarpį – atėmė apie 20 procentų metinės apyvartos“, – apgailestavo A.Zakaras.

Tačiau šviesioji koronaviruso pandemijos pusė – per karantiną internetinio apsipirkimo patogumą įvertinę pirkėjai šio kanalo neatsisako. Praėjusiais metais „Aprangos“ grupės pardavimai internetu sudarė 4 proc., o šiuo metu – 10 proc. nuo bendrų pardavimo apimčių.

Vida Press nuotr./Pirkimas internetu
Vida Press nuotr./Pirkimas internetu

„Kotryna Group“ atstovė M.Suchonosova pritaria, kad šis apsipirkimo būdas, kurį klientai rinkosi karantino metu, daliai tapo nauju įpročiu ir pasibaigus karantinui.

„Nors dalis pirkėjų grįžo atgal į fizines parduotuves, visų prekių kategorijų pardavimai elektroniniais kanalais vis dar auga“, – apibendrino „Kotryna Group“ atstovė.

Ji viliasi, kad elektroninės prekybos augimas padės jau žiemą pasiekti įprastus pardavimo rodiklius, nes pastaruoju metu pardavimai vis dar nežymiai atsilieka nuo ikipandeminio laikotarpio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius