Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LAT nenagrinės „Orlen Lietuvos“ skundo dėl 60 mln. eurų „Lietuvos geležinkelių“ skolos

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) nenagrinės Lenkijos „Orlen“ valdomo naftos koncerno „Orlen Lietuva“ skundo dėl 60 mln. eurų „Lietuvos geležinkelių“ skolos naftos bendrovei. Tai reiškia, kad pirmosios instancijos teismas atnaujins sustabdytą bylą, kurią yra inicijavę geležinkeliai, kurie taip pat reiškia milijonines pretenzijas „Orlen Lietuvai“.
Temidė
Temidė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Teismas trečiadienį atsisakė priimti „Orlen Lietuvos“ kasacinį skundą, BNS informavo LATatstovė Dovilė Bružaitė.

„Orlen Lietuva“ apskundė Lietuvos apeliacinio teismo kovo pradžioje priimtą nutartį, nes, anot įmonės, jis netinkamai aiškino Komercinio arbitražo straipsnį, kitas teisės normas. Apeliacinis teismas kovo 2 dieną nusprendė, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlen Lietuvos“ ginčą turi nagrinėti teismai, o ne arbitražas. Vilniaus komercinis arbitražas pernai birželį nusprendė, kad įmonių ginčą gali nagrinėti arbitražas, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ sprendimą apskundė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS sakė, kad Vilniaus apygardos teismas turėtų atnaujinti įmonės ieškinių dėl „Orlen Lietuvos“ skolų už suteiktas pervežimo paslaugas nagrinėjimą – kol buvo sprendžiama, ar bylos turėtų būti nagrinėjamos teisme, ar arbitraže, jos buvo sustabdytos.

„Nuo 2014 metų „Orlen Lietuva“ sumoka tik dalį pervežimo paslaugų kainos, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ nenutraukė paslaugų teikimo ir nuolat teikia ieškinius už naujus laikotarpius dėl skolos priteisimo. Įmonė teismui yra patekusi 7 ieškinius daugiau kaip 37 mln. eurų sumai. Šiuo metu skola viršija 44 mln. eurų“, – BNS sakė M.Dubauskas.

Bendrovės ginčijasi dėl ilgalaikėje krovinių pervežimo sutartyje numatytos paslaugų kainos, taikomos nuo 2014 metų sausio. „Orlen Lietuva“ siekia atgauti iš „Lietuvos geležinkelių“ iš viso 59,95 mln. eurų už geležinkelių paslaugas, suteiktas nuo 2014 metų sausio iki 2015 metų rugsėjo.

Bendrovės pernai du kartus bandė susitarti dėl naujų tarifų, tačiau derybos baigėsi nesėkme. Pasak Lietuvos atstovų, „Orlen“ reikalavo per 9 metus (2016-2024) suteikti daugiau nei 200 mln. eurų vertės nuolaidų, tačiau, pasak buvusio susisiekimo ministro, tai yra per didelė suma, kad būtų rastas kompromisas.

„Orlen Lietuva“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ nesutaria dėl 2009 metais pasirašytos krovinių vežimo sutarties, kuri galioja iki 2024 metų. Bendrovių santykiai pašlijo 2014 metais dėl Vyriausybės sprendimo pakeisti mokesčio už infrastruktūrą skaičiavimą – jis padidėjo pavojingiems kroviniams, tarp jų ir naftos produktams.

Anot geležinkelių, „Orlen Lietuva“ nuo 2014 metų vienašališkai moka mažiau nei pateikiama sąskaitose. Savo ruožtu „OrlenLietuva“ tvirtina, kad geležinkeliai neteisingai skaičiuoja kainas, priskaičiuodami papildomus mokesčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius