„Šiuolaikinėje SEO praktikoje dažnai susiduriama su iššūkiu – kaip paversti techninius optimizavimo aspektus realiu verslo rezultatu. Tai galima padaryti, kai kiekvienas sprendimas vertinamas per tiesioginės įtakos pajamoms prizmę, o SEO tampa vienu pagrindinių verslo augimo variklių su aiškiai apibrėžtu ir pamatuojamu poveikiu”, – teigia „Mediatech" SEO vadovas Mantas Gudeika.
Per 2024 metus „Mediatech“ valdomi kanalai pritraukė daugiau nei 100 milijonų specializuotų technologijų, kibernetinio saugumo ir sveikatos sričių vartotojų, sėkmingai konkuruodami su tokiais gigantais kaip CNET, „Forbes“, „Techradar“, ZDNET ar „The New York Times“. Prie to reikšmingai prisidėjo ir SEO komandos indėlis.
Pasak M. Gudeikos, globalioje skaitmeninėje rinkoje, kurioje SEO dažnai būna mistifikuojamas ir sunkiai pamatuojamas, sėkmę lemia ne įmonės dydis ar buvimo vieta, o komandos gebėjimas dirbti su sudėtingais projektais. Todėl ir įsikūrus Vilniaus Vokiečių gatvėje galima kasdien konkuruoti su didžiausiais pasaulio žaidėjais.
Visgi pašnekovas pastebi esminį iššūkį, su kuriuo susiduria Baltijos šalių SEO specialistai – trūksta ne kompetencijų, o platformos augti.
„Matau milžinišką potencialą vietinėje rinkoje, todėl nuo balandžio mėnesio pradedame kurti SEO bendruomenę, kur patyrę specialistai galės dalintis patirtimi ir tobulėti kartu“, – pasakoja „Mediatech“ SEO komandos lyderis.
Matau milžinišką potencialą vietinėje rinkoje, todėl nuo balandžio mėnesio pradedame kurti SEO bendruomenę.
Taip pat „Mediatech“ SEO komanda šiuo metu ieško kvalifikuotų specialistų, turinčių patirties su didelės apimties ir biudžeto projektais ir norinčių dirbti su globaliais iššūkiais.
„Mūsų misija – šviesti visuomenę sudėtingomis temomis ir kurti vertingą turinį, o ne tiesiog pardavinėti produktus. Kaip sparčiai auganti įmonė, siūlome plačias galimybes daryti realų poveikį pasaulio mastu. Horizontali organizacinė struktūra skatina iniciatyvą – talentingi specialistai turi laisvę imtis vadovauti įdomiems projektams ir augti kartu su komanda“, – sako M. Gudeika.
Rinką keičia DI revoliucija
M. Gudeikos teigimu, sėkmingą SEO strategiją labiausiai lemia kompleksinis požiūris į duomenų analizę. Sekama ir analizuojama informacija iš daugybės pasaulinių šaltinių – nuo specializuotų forumų iki socialinių tinklų platformų, įskaitant „Reddit“, „TikTok“ ir „YouTube“, nuo žiniasklaidos kanalų iki oficialių valstybinių interneto svetainių.
Ši informacija apdorojama pasitelkiant duomenų mokslo ir dirbtinio intelekto technologijas. Visa tai leidžia identifikuoti tendencijas, suprasti vartotojų ketinimus ir kurti itin tiksliai optimizuotą turinį. Jį skleisti padeda ir nuolatinis bendradarbiavimas su tokiais pasauliniais žiniasklaidos kanalais kaip CNN, „Daily Mail“, „The Guardian“ ir kiti.
M. Gudeika pažymi, kad DI sprendimai ne tik padeda analizuoti duomenis, bet ir iš esmės keičia visą paieškos variklių rinką. Vis daugiau vartotojų informacijos ieško ne tradicinėje „Google“ sistemoje, o užduoda klausimus DI asistentams. Todėl sėkmingos SEO strategijos privalo prisitaikyti prie šios tendencijos.
„Reikia nuolat stebėti, kaip keičiasi vartotojų elgsena, naudojantis „ChatGPT“, „Claude“ ir kitais DI asistentais. Išvystytos specializuotos strategijos užtikrina turinio matomumą ir šiose platformose, o tai leidžia pritraukti papildomą srautą ir jį monetizuoti“, – teigia „Mediatech“ SEO komandos vadovas.
DI asistentai jau tapo rinkos standartu, todėl norint būti žingsniu priekyje, reikia investuoti į įrankius, suteikiančius dar daugiau pridėtinės vertės.
Visgi jis pažymi, kad įvairūs DI asistentai jau tapo rinkos standartu, todėl norint būti žingsniu priekyje, reikia investuoti į įrankius, suteikiančius dar daugiau pridėtinės vertės.
Pavyzdžiui, „Mediatech“ SEO komanda kartu su dizaino ir inžinerijos specialistai kuria tokius unikalius sprendimus, kaip duomenų nutekėjimo tikrinimo įrankis, padedantis vartotojams užsitikrinti kibernetinio saugumo garantijas.
„Siekiame kurti įrankius, kurie technologijas leistų pritaikyti praktinei naudai, o specialistams, turintiems idėjų, kaip tai padaryti, suteikiame platformą tas idėjas vystyti ir įgyvendinti, prisidėdami prie visos SEO bendruomenės ir verslo ekosistemos augimo“, – sako M. Gudeika.
Norintys sužinoti daugiau apie karjeros galimybes „Mediatech“ SEO komandoje gali apsilankyti karjeros skiltyje įmonės interneto svetainėje arba „LinkedIn“ profilyje.