-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nenutrūkstamo spausdinimo sistemą sukūręs A.Pyragius: „Kol kas esame tokie vieninteliai“

Biuro techniką ir medžiagas teikiančiai įmonei „Printera“ vadovaujantis Aivaras Pyragius idėją į šią sferą įnešti kardinalių pokyčių brandino jau seniai. „Vis galvojau, kad viskas veikia ne taip, kaip turėtų. Žmonės perka kasetes, tačiau nežino, nei kiek kopijų pavyks atspausdinti, nei kada pasibaigs dažai. O kiaulystės dėsnis toks, kad pasibaigia jie tada, kai labiausiai reikia kopijos“, – su šypsena kalbėjo A.Pyragius. Būtent taip ir pradėjo gimti nenutrūkstamo spausdinimo sistemos idėja.
Aivaras Pyragius
Aivaras Pyragius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pokyčiams reikia laiko

Idėja sukurti spausdinti nenutrūkstamai leidžiančią sistemą A. Pyragiui kilo prieš septynerius, su kolege intensyviai dirbant ir ieškant problemų, kurias matydavo, sprendimų. „Mintis, kad dabartinė sistema neveikia, kad ji yra nepatogi nei mums, nei vartotojams, sukosi nuolat. Tačiau idėja sukurti tokią sistemą, kad galėtume stebėti visus mūsų klientų spausdintuvus ir matyti, kada pasibaigs dažai, kilo besikalbant su mergina, kuri ir kūrė šį verslą kartu su manimi“, – prisiminė verslininkas.

Kyla natūralus klausimas, kodėl šios idėjos imtasi tik dabar, kodėl ne tada? „Viskas ne taip paprasta (nusijuokia). Aišku, iš karto ir ėmėmės, tačiau tai be galo ilgas ir sudėtingas procesas.

Mintis, kad dabartinė sistema neveikia, kad ji yra nepatogi nei mums, nei vartotojams, sukosi nuolat.

Turėjome pasisamdyti šios srities profesionalų, kurie visų pirma rastų būdą, kaip tai padaryti. Mums reikėjo susikurti tokią sistemą, kad prie jos galėtume prijungti bet kokio tipo ir modelio spausdintuvą. Tai, aišku, užtruko. Patys pagalvokite, kiek įvairiausių modelių ir gamintojų spausdintuvų yra“, – šyptelėjo pašnekovas.

Tinkamų programinių sprendimų paieška truko kelerius metus, tačiau tai irgi, pasak A.Pyragiaus, buvo tik stuburas. „Teikti tokią paslaugą, kiek man žinoma, pradėjome pirmieji pasaulyje. Nemeluosiu, nesklandumų buvo ir nemažai. Galbūt net praradome klientų, ko išties labai gaila. Tikrai buvo etapų, kai galvojau, kodėl tam ryžausi?“ – sunkų periodą prisiminė verslininkas.

Vis dėlto, pašnekovas neneigia, kad dabar to nesigaili visiškai – kad ir kaip gaila prarastų klientų, visos klaidos išeina į naudą, nes iš jų mokėsi, tobulėjo ir dabar turi tai, ką turi – „Print non stop“. „Tiesa, turiu pasakyti, kad sistemos pagerinimų ieškome ir dabar. Tik skiriasi tikslas – anksčiau norėjome, kad ji sklandžiai veiktų, o dabar, tai jau pasiekus, ieškome patobulinimų, dar geresnių sprendimų“, – kalbėjo A.Pyragius.

Tikrai buvo etapų, kai galvojau, kodėl tam ryžausi?

Verslininkas pasakojo, kad dabar pasitelkiant IT sistemas ieškoma kuo didesnio efektyvumo. „Kompiuteriui užduodama kaip įmanoma daugiau užduočių, kad žmogui jų reikėtų atlikti mažiau. Pavyzdžiui, mūsų sistema pati kiekvienam personalo nariui nurodo, kokį žingsnį ir kada jis turi atlikti. Informuojama, kokią prekę ir kada reikia užsakyti iš tiekėjų, sistema skaičiuoja ir nurodo, kada tiksliai ir kokią kasetę klientui reikės pakeisti.

Negana to, sistema pati išrašo sąskaitas ir vieno mygtuko paspaudimu sugeneruoja sutartis. Ypač daug laiko sutaupome diegdami klientams programinę įrangą. Dabar jau turime tokią technologiją, kad klientui užtenka spustelti atsiųstą nuorodą ir jo spausdintuvas jau yra prižiūrimas. Jei klientas perinstaliuoja kompiuterį arba kas nors nutinka, mūsų sistema vėl pati išsiunčia laišką, kad klientas iš naujo paspaustų nuorodą. Taip sutaupome šimtus, o greitai gal ir tūkstančius IT specialistų valandų per mėnesį“, – dėstė įmonės vadovas.

Lenkijoje – didžiulis pasisekimas

Nors „Print non stop“ gyvenimą pradėjo po įmonės „Printera“ sparnu, tačiau dabar, verslininko teigimu, jų veiklos yra atskirtos. „Manau, kad „Printera“ užaugo ir galiu jos vadovavimą perduoti kam nors kitam. Dabar norisi kaip įmanoma daugiau laiko skirti „Print non stop“ vystymui. Tai bus mano pagrindinė veikla“, – kalbėjo įmonės vadovas.

Lietuvoje, anot pašnekovo, nenutrūkstamo spausdinimo sistema dar nėra labai prigijusi, paklausa didėja, bet po truputį. „Jei būtume tik Lietuvoje, nežinau, ar būčiau taip patikėjęs šia mintimi. Tai, kad sistema reikalinga ir verta bandyti ją vystyti, parodė Lenkija“, – tikino A.Pyragius. Minėtoje šalyje „Print non stop“ paslaugomis naudojasi jau daugiau nei 200 įmonių, kurios turi daugiau nei 500 spausdintuvų.

Apie mus išgirdęs verslininkas iš Lenkijos susisiekė su mumis ir pasakė, kad norėtų tai daryti savo šalyje.

Verslininkas tikino, kad Lietuvoje klientų taip pat turima beveik 200, tačiau jų apimtys palyginti su Lenkijos gerokai skiriasi. Mūsų šalyje įmonių, turinčių daugiau nei 500 spausdintuvų, yra vos kelios, o „Print non stop“ sąraše yra ir tokių, kurios naudojasi tik vienu įrenginiu. Taigi, pasak verslininko, pagrindinis skirtumas – valstybių dydis, kuris nulemia ir įmonių apsukas.

Paklaustas, kaip pavyko įsisukti į Lenkijos rinką, pašnekovas prasitarė, kad ji, galima sakyti, susirado juos pati. „Iš pažįstamų apie mus girdėjęs verslininkas susisiekė su mumis ir pasakė, kad norėtų tai daryti Lenkijoje. Taigi bendromis jėgomis ir pradėjome veiklą. Beje, verslas išsiplėtojo tiek, kad net apsikeitėme įmonių akcijomis. Jie yra lietuviškos įmonės dalininkai, o mes – lenkiškos “, – teigė A.Pyragius.

Kad klientas nesuktų galvos

Nenutrūkstamas spausdinimas – kaip visa tai veikia? „Viskas prasideda nuo to, kad kiekvieno kliento, kalbame apie įmones, spausdintuvuose mes įdiegiame savo sukurtą programinę įrangą. Nuo tos minutės, kai ją paleidžiame, mes matome visus mums reikalingus spausdintuvo rodiklius“, – nuo ko prasideda darbas su klientu, pasakojo verslininkas.

Nuo tos minutės, kai paleidžiame sistemą, matome visus mums reikalingus spausdintuvo rodiklius.

„Tiesą sakant, tuos viskas ne tik prasideda, bet ir pasibaigia (juokiasi). Tada mes pradedame stebėti kliento spausdintuvą nuotoliniu būdu iš savo biuro. Matome ne tik tai, kiek kopijų per dieną yra atspausdinama, kada pasibaigia popierius ar dažai, bet ir tai, kada ir kodėl įvyksta gedimas“, – apie nenutrūkstamo spausdinimo sistemos darbą kalbėjo A.Pyragius.

Sekdami visus minėtus duomenis ir dar daugiau, „Print non stop“ darbuotojai į tai reaguoja. A.Pyragius tikina, kad nauji dažai ar spausdinimo popierius į biurą pristatomi, kol senieji dar nebus pasibaigę. „Jūs įsivaizduokite didelį biurą, kuriame staiga pasibaigia popierius ar spausdinimo kasetė. Kiek sustoja darbų – sąskaitų, prašymų ir begalės kitų dokumentų spausdinimo darbai nusikelia nežinia kuriam laikui. O šiuo atveju tuo rūpinamės mes“, – pasakojo verslininkas.

A.Pyragius neslėpė, kad tikslas buvo sukurti veikiančią ir klientui patogią sistemą, tačiau ne ką mažiau svarbus buvo ir pačios įmonės išlaidų mažinimas.

„Anksčiau vos pasibaigus dažams klientas skambina ir sako – reikia būtinai dabar. Galbūt tau neparanku į tą pusę važiuoti, galbūt nėra vairuotojo. Todėl reikėdavo kelis laikyti tokiems atvejams. Dabar – viskas suplanuota. Akivaizdu, kad naudinga ir mums“, – atviravo „Printeros“ vadovas.

Paklaustas, kiek kainuoja tokia paslauga, verslininkas tikslios kainos pasakyti negalėjo, nes tai priklauso nuo įmonės spausdinamo tempų. „Dabar klientai mums moka ne už kasetes, o už per mėnesį atspausdintų lapų kiekį. Beje, mūsų sistema identifikuoja ir nepavykusias kopijas, taigi – už jas mokėti klientui nereikia“, – šypsojosi pašnekovas.

Pirmi pasaulyje

Tai, kad tokią sistemą sugalvojo pirmi pasaulyje, A.Pyragius sako nedrąsiai. „Aš tokių atitikmenų nežinojau, kai pradėjome kurti. Ir dabar nežinau, kalbant būtent apie tokią sistemą ir tokį automatizavimo lygį. Vis dėlto, kažko panašaus, labai paieškoję, turbūt rastume. Tačiau vėlgi, kai esi sugalvojęs tai pirmas ir nuolat tobulini, natūralu, esi žingsniu priekyje. Taigi – būtent tokie šiuo metu esame vieninteliai“, – teigė verslininkas.

Tikslai, savaime suprantama, nemenki, į kokias naujas rinkas pradeda žvalgytis „Print non stop“. „Iš tiesų, norime pasitikrinti dar kartą. Pasaulio rinkos yra labai skirtingos. Džiaugiamės tuo, kas pasisekė Lenkijoje, tačiau tai dar nėra garantija, kad pasiseks kitur. Taigi po truputį deramės su Čekija bei Vokietija, su pastarąja jau yra rimtesnių susitarimų. Jei mūsų lūkesčiai pasiteisins ir tose šalyse, tai rodys, kad žengti dar plačiau, sakykime į JAV, turime šansų“, – svarstė A.Pyragius.

Jei mūsų lūkesčiai pasiteisins ir kitose šalyse, tai rodys, kad žengti dar plačiau, sakykime į JAV, turime šansų.

Kaip smarkiai koją pakišti gali kol kas žingsniu ar dviem atsiliekantys konkurentai, verslininkas tikino nežinantis. „Rizika visada yra, verslas apskritai yra rizika. Vis dėlto, manau, kad gana svarbu, jog esame pirmi. Reikia išlaikyti tempą ir tobulėti, neprarasti pozicijų. Jei pasaulis apie mus sužinos pirmas – bus kur kas lengviau. Ši paslauga būtų siejama su mūsų prekiniu ženklu, o tie, kas eitų iš paskos, jau būtų pavėlavę“, – dėstė pašnekovas.

Paklaustas, ar nebijo, kad įšoko į šį traukinį per vėlai – juk statistika rodo, kad žmonės vis mažiau spausdina, elektroninė erdvė traukia svertus į savo pusę. „Dėl to tikrai nesibaiminu. Labiausiai ši grėsmė buvo iškilusi tada, kai pasirodė planšetiniai kompiuteriai ir telefonai, visi tada sakė, kad popierius, kopijos atgyvens. Tiesa, aš tuo netikėjau (šypsosi). Dabar matyti, kad bumas praėjo ir spausdinimas iš tiesų išlieka stabilus. Taigi, manau, dėl to baimintis tikrai neverta“, – aiškino įmonės vadovas.

A.Pyragius ir jo bendraminčiai į šį projektą jau investavo kone 500 tūkst. eurų, neabejojama, kad prireiks ir dar. Vis dėlto, verslininkas tiki savo idėjos sėkme ir atsipirkimu. „Tikimės, kad bus gerai arba net labai gerai. Tai, kad Lenkijoje įsitvirtinsime, jau yra aišku, o solidžios pajamos numatomos jau vien iš to. Jei pavyks ir prasibrausime į planuojamas rinkas – tikrai viskas atsipirks ir, manau, daugiau nei kelis kartus“, – džiaugėsi A.Pyragius.

Verslininkas neslėpė, kad „Print non stop“ užmigti ant laurų ir koncentruotis tik į minėtą paslaugą nežada. Planų, pasak vadovo, yra įvairių – tobulinti ir pačią sistemą, ir paslaugą. Ko būtent galima tikėtis, A.Pyragius atskleisti nesiryžo, prašė dar kiek palaukti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius