Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lapute.lt išlikimo pavyzdys smulkiajam verslui: kaip išgyventi, kai esi uždarytas karantine?

„Mano darboholizmas ir visiškas vyro palaikymas bei įsitraukimas natūraliai materializavosi į elektroninę šeimos parduotuvę“, – pasakoja Druskininkuose su sutuoktiniu Žydriumi ir sūnumi Vytautu įsikūrusi Lina Janulevičienė.
Lina ir Žydrius Janulevičiai
Lina, Vytautas ir Žydrius Janulevičiai / Asmeninio archyvo nuotr.

Vilniuje samdomus darbus palikę ir į vyro tėviškę persikėlę smulkieji verslininkai savo veiklą pradėjo nuo žaislų mažiausiems.

El. parduotuvėje Lapute.lt jie siūlo vaikų priežiūros prekių (gertuves, lėkštutes, įrankius, migdukus, kuprines ir kt.), drabužėlių bei pačios Linos nertų ir megztų žaisliukų.

„Lengva nėra, bet meilė šiai veiklai auga su kiekviena diena. Vis dar jaučiame malonų virpuliuką, kai klientai pasako ar parašo gerą atsiliepimą – tai ir yra pagrindinė grąža ir mūsų veiklos įvertinimas“, – įsitikinę L. Ir Ž. Janulevičiai.

Asmeninio archyvo nuotr./L. ir Ž. Janulevičių Vytautas ir Laputė
Asmeninio archyvo nuotr./L. ir Ž. Janulevičių Vytautas ir Laputė

Nuosavo verslo ėmėtės sulaukę pirmagimio?

– Pastebėjau, jog mamos, išėjusios motinystės atostogų, patiria kažkokį keistą norą realizuoti save: siūti, megzti, kurti verslus. Matyt, tai įvyksta, nes sustoja bėgusios, nusiramina, persidėlioja mintis, prioritetus.

Aš – ne išimtis. Kiek save tik prisimenu, buvau darboholikė. Baiminausi, kad išėjusi motinystės atostogų liksiu be veiklos. Vienu metu buvau net pasiryžusi dirbti iš namų su vaiku.

Antrą dieną po gimdymo, dar būdama gimdymo namuose, jau ruošiau ataskaitą. Taigi vaiko gimimas, motinystė, mano darboholizmas ir vyro palaikymas, įsitraukimas natūraliai materializavosi į Lapute.lt.

Ar sunki jums buvo verslavimo pradžia?

– Ji buvo labai sunki: nepažinojome rinkos, neišmanėme rinkodaros ir verslo valdymo pagrindų. Viskas vyko lėtai ir kartais atrodydavo, jog jau reikėtų tą veiklą pabaigti. Buvome tik dviese su vyru. Bet aš užsispyrusi, matyt, tai ir nulėmė, kad vis dar gyvuojame.

Asmeninio archyvo nuotr./L. Janulevičienės nertiniai
Asmeninio archyvo nuotr./L. Janulevičienės nertiniai

Kas jums tapo tuo „Sizifo akmeniu“?

– Dvejus metus visiškai nieko neuždirbome. Tik investavome laisvus eurus. Jautėme, jog ir mūsų aplinkos žmonės nebesupranta, kam tai darome...

Dažnai pagalvodavome, kad verslas pasibaigs kartu su mano motinystės atostogomis. Tuo metu neturėjome su kuo pasitarti, taigi, neįsivaizdavome, ar teisinga kryptimi judame. Sustoti neleido mūsų klientai, jų įvertinimas ir tikėjimas mumis.

Atidarę parduotuvę Druskininkuose nusprendėme, kad jei nepasiseks, grįšime į samdomus darbus. Bet štai net pandemija neleidžia pagalvoti apie parduotuvės uždarymą. Fizinė parduotuvė sutvirtino mūsų tikėjimą (dėl grįžtamojo ryšio, kurio dirbdamas tik su el. prekyba gauni itin mažai).

Mūsų siekis – likti šeimos verslu ir auginti žmonių pasitikėjimą.

Kiek valandų per parą skiriate savo veiklai?

– Nuo pat pradžių tų valandų neskaičiuojame. Mūsų klientai turbūt jau nenustemba, kad parašę 10 ar 11 valandą vakaro sulaukia atsakymo per kelias minutes.

Dauguma el.prekybą įsivaizduoja labai paprastai: užsakei prekes, susikėlei į el.parduotuvę ir lauki, o gavęs užsakymą supakuoji ir išsiunti.

Tačiau yra daug nematomo darbo: rinkodara, naujų prekių paieška, parodos, kurios vyksta net pandemijos metu online, įvairūs mokymai, straipsnių skaitymas, duomenų analizė, administraciniai darbai, ataskaitos valstybinėms institucijoms, buhalteriniai dalykai.

Net socialinių tinklų peržiūra ryte ir vakare mums dabar tapusi darbu, kur stebime naujienas, kitų komunikaciją ir t. t. Ir, žinoma, darbas mūsų fizinėje parduotuvėje, kur taip pat darbuojamės patys.

Atsikeliame ir gulamės su mintimis, ką veiksime rytoj ar ko nespėjome nuveikti. O vakare ar laisvesnę dieną, žiūrėdama žinias, filmą ar serialą ar netgi važiuodama mašina ilgesnį atstumą, neriu, tai mano atsipalaidavimas ir meditacija.

Asmeninio archyvo nuotr./ „Viskas prasidėjo vos nuo kelių šimtų eurų“, – apie investiciją į nuosavą verslą kalbą pradeda L. Janulevičienė
Asmeninio archyvo nuotr./ „Viskas prasidėjo vos nuo kelių šimtų eurų“, – apie investiciją į nuosavą verslą kalbą pradeda L. Janulevičienė

Nepermoka ir vengia ant „bangos“ esančių

Koks jūsų prekių asortimentas?

– Mūsų tikslas – nematyti, lavinamieji, naudingi ir smagūs žaislai vaikams. Iki šiol didžiąją dalį prekių užsakome tiesiai iš gamintojų arba jų atstovų Europoje.

Atidarę fizinę parduotuvę ėmėme siūlyti vaikų priežiūros prekes: gertuves, lėkštutes, įrankius, migdukus, kuprines ir kt., bei vaikiškus drabužius.

Anksčiau orientavomės į vaikus, nuo kūdikystės iki priešmokyklinukų, bet dabar jau žvalgomės produktų ir vyresniems.

Mums svarbu, kad klientas nepasiklystų, todėl siūlome atrinktas kokybiškas prekes. O jei jau siūlome tik vieno ženklo lėkštutes, tai ne todėl, kad nerandame kitų, tiesiog neatradome geresnių už jas.

Asmeninio archyvo nuotr./„Anksčiau orientavomės į vaikus, nuo kūdikystės iki priešmokyklinukų, tačiau jie auga, todėl žvalgomės produktų ir vyresniems“, – pasakoja .L. Ir Ž. Janulevičiai.
Asmeninio archyvo nuotr./„Anksčiau orientavomės į vaikus, nuo kūdikystės iki priešmokyklinukų, tačiau jie auga, todėl žvalgomės produktų ir vyresniems“, – pasakoja .L. Ir Ž. Janulevičiai.

Pandemija daugeliui verslų sumaišė visas kortas. Kaip jūsų elektroninei parduotuvei sekėsi karantino metu?

– Karantino metu el. parduotuvės veikla netgi išaugo. Žinoma, buvo daug streso, vėlavo kurjeriai, taigi ne tik pakavome, bet ir sekėme siuntas, bendravome su kurjeriais ir t. t. Dėl šios priežasties klientai nepajuto vėlavimo. Taigi, elektroninės parduotuvės veikla sekasi neblogai, bet fizinė parduotuvė Druskininkuose vis dar liūdi.

Kokius tikslus savo verslui keliate šiuo metu?

– Mūsų siekis – likti šeimos verslu ir auginti žmonių pasitikėjimą, taip pat – būti kuo arčiau kliento ir jį jausti. Šiuo metu didžiausia mūsų stiprybė ta, kad viską darome patys.

Meilė veiklai nuo to tik auga. Lengva nėra, tačiau be galo mylime tai, ką veikiame, savo klientus. Jie ir yra pagrindinis mūsų variklis. Vis dar jaučiame tą virpuliuką, kai jie palieka gerą atsiliepimą – tai pagrindinė mūsų grąža ir įvertinimas.

Vystydami savarankišką veiklą labiausiai pasigendame kolegų, iš kurių galėtume nuolat ko nors mokytis, taip pat – vadovų, kurie suorientuotų, ar teisinga linkme eini, ir stabilumo jausmo.

Asmeninio archyvo nuotr./Šeimos augintinę Lapute pakrikštiję druskininkiečiai pametėjo L. ir Ž. Janulevičiams idėją apie elektroninės parduotuvės pavadinimą
Asmeninio archyvo nuotr./Šeimos augintinę Lapute pakrikštiję druskininkiečiai pametėjo L. ir Ž. Janulevičiams idėją apie elektroninės parduotuvės pavadinimą

Šeimyninį verslą „pakrikštijo“ druskininkiečiai

Kaip gimė el. parduotuvės pavadinimas?

– Mūsų šeima iš tiesų visiškai netikėtai tapo vaikiškų prekių parduotuvės įkūrėja.

Prieš 6-erius metus abu su vyru dirbome Vilniuje, tačiau jautėme, jog kažko trūksta, todėl nusprendėme iškeisti jį į jaukų ir kompaktišką miestelį. Aš, vilnietė, įkalbėjau Druskininkuose gimusį vyrą grįžti atgal į gimtinę.

Į Druskininkus atvykome su iš prieglaudos paimta kalytė Liukute. Aplinkiniai dėl išvaizdos vadindavo ją Lapute. Iš baikščios ir visko bijančios palengva ji tapo socializuota ir vėl besąlygiškai mylinčia žmones.

Norėjome tai įprasminti. O kadangi tuo pat metu susilaukėme pirmagimio Vytauto, kūdikių priežiūros prekės ir žaislai tapo itin aktualūs, todėl su vyru sukūrėme svetainę, kurią ir pavadinome Lapute.lt.

Kaip atsirenkate, kokias prekes siūlyti savo el. parduotuvėje? Kas jums svarbu?

– Pirmiausia renkamės pagal savo, kaip tėvų, kriterijus. Skiriame dėmesį, kad prekės būtų kokybiškos, naudingos vaikui ar tėvams namų ruošoje ir, žinoma, kad būtų „protinga“ kaina.

Patys esame labai reiklūs ir niekada nepermokame už prekę, todėl ir atsirinkdami asortimentą į tai atsižvelgiame. Stengiamės vengti madingų, „ant bangos“ esančių daiktų, mums labiau rūpi žaislo nauda vaikui.

Įsiklausome į klientų pageidavimus, taip pat nuolat važinėjame po žaislų parodas (bent jau važinėjome iki pandemijos) ir stebime internetinę erdvę.

Esame susidarę dominančių prekių sąrašiuką ir kai tik nujaučiame, kad jos tiks mūsų klientams, pradedame bendradarbiavimą. Iš tiesų tai labai ilgas, išlauktas procesas.

Kaip jus pačius pakeitė nauja veikla? Ką naujo apie save sužinojote?

– Jei užsiimi nuosavu verslu ne tik dėl pelno, jis tampa lyg kūryba: tenka jį nuolat tobulinti, eksperimentuoti, nuolat mokytis, ieškoti idėjų, žinių, stebėti, ilgainiui jis tampa gyvenimo būdu. Net į aplinką imi žvelgti kitaip. Vystydami internetinę parduotuvę jautėmės neapibrėžčiau nei atvėrę fizinę parduotuvę.

Po šio žingsnio tapo akivaizdu, kas žmonėms patinka, kaip jie reaguoja į prekių asortimentą. Supratome, kad judame tinkama linkme, tiesiog reikia daugiau laiko, o gal ir kitokio priėjimo prie kliento? Grįžtamasis ryšys mus labai pagelbėjo judant tolyn.

Žinoma, iššūkių netrūksta, bet sunkesnėmis akimirkomis prisimenu mokyklos direktoriaus mane visad motyvuojančius žodžius: „Niekada nesirink lengviausio kelio“.

Asmeninio archyvo nuotr./L. Janulevičienės nertiniai
Asmeninio archyvo nuotr./L. Janulevičienės nertiniai

Lietuviai neatsispiria Linos nertiniams

Kaip pati ėmėte kurti vaikams?

– Pradėjus lauktis pirmagimio, ėmiau daugiau megzti ir nerti, tuomet pirmą kartą ir nunėriau žaislą. Po jo norėjosi tobulėti, keisti siūlus, priemones, galvoti naujas schemas.

Pradėjus veiklą su Lapute.lt, nusprendžiau savo nertus žaisliukus sukelti į el. parduotuvę. Dalyvaudama mugėse pamačiau žmonių reakcijas į savo nertinukus, o tai skatino kurti toliau.

Kokį procentą asortimento šiuo metu sudaro jūsų pačios kurti žaislai?

– El. prekybos nedidelę – apie 5 proc. Daugiausiai mano nertinukų nuperka mugių metu. Ne viena jų baigėsi tik su keliais žaisliukais (kone visus išpirko), o paskutinę mugės dieną teko galvoti, kuo užpildyti tuščią prekybos stalą. Žaisliukus perka ne tik mažiems vaikams, kai kas perka juos kaip interjero detales.

Stengiamės vengti tik madingų dalykų, kurie – „ant bangos“, mums svarbiau žaislo nauda vaikui.

Ar imlūs laikui jūsų rankų darbo nertinukai?

– Per dieną nuneriu apie 2 mažus žaisliukus. Taigi, vieno gamyba trunka apie 3–4 valandas. Jie nėra brangūs: kaina siekia nuo 10 Eur iki 24 Eur.

Ką jums reiškia būti „Swedbank“ bendruomenės nariais?

– Tai mano pirmasis bankas (esu klientė nuo 16 m.), kuriuo iki šiol neteko nusivilti. Visada sulaukiame kokybiškų paslaugų, o šiuo metu ir daugybės naudingos informacijos, seminarų, straipsnių bei įvairių projektų.

Penktus metus ugdančiais ir lavinančiais žaislais, vaikiškais drabužėliais ir kitais namų aplinkoje būtinais daiktais elektroninėje Lapute.lt ir fizinėje Druskininkų parduotuvėje prekiaujantys Lina ir Žydrius Janulevičiai yra smulkiojo verslo įmonių projekto „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariai.

Ši bendruomenė palaiko smulkųjį verslą, rūpinasi jo vardo žinomumo sklaida, dalijasi gerąja patirtimi ir sėkmės istorijomis.

Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius