Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Siekdamas grąžinti pirkėjus į parduotuves, H&M telkiasi į pagalbą dirbtinį intelektą

Švedijos drabužių parduotuvių tinklas „Hennes & Mauritz“ (H&M) nusprendė pasitelkti dirbtinio intelekto priemones, kad grąžintų pirkėjus į parduotuves.
„H&M“ logotipas
„H&M“ logotipas / „Scanpix“ nuotr.

Įmonė, kuri stengiasi įveikti vieną didžiausių savo istorijoje pardavimų nuosmukių, atsisakys senosios praktikos viso pasaulio parduotuves pildyti tokiomis pat prekėmis ir atskirų parduotuvių drabužių asortimentą rinks pagal specialų algoritmą, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.

Pardavimai identiškose H&M parduotuvėse (angl. like-for-like sales) smunka jau dešimt ketvirčių iš eilės ir 71 metų istoriją turinti įmonė susiduria su tokia pat problema, kaip ir kiti sektoriaus atstovai – elektroninės prekybos augimu.

Įmonė buvo priversta kelis kartus sumažinti savo prekių kainas, kad atsikratytų neparduotų prekių atsargų, kurių vertė sudarė apie 4 mlrd. JAV dolerių.

H&M akcijos per pastaruosius trejus metus atpigo 56 procentais.

Kaip ir daugumoje drabužių parduotuvių tinklų, H&M už parduotuvių asortimento parinkimą atsako dizainerių komanda. Dabar gi įmonė pradėjo naudoti algoritmus, pagal kuriuos analizuoja pirkinių kvitus, duomenis apie grąžinamas prekes ir su nuolatinių pirkėjų kortelėmis susijusią informaciją, kad nustatytų geriausią paklausos ir pasiūlos santykį.

Dėl to kai kuriose H&M parduotuvėse jau pasirodė daugiau madingų ir mažiau kasdienių būtiniausių drabužių.

Kiti stambūs mažmenininkai taip pat ėmė aktyviau naudoti technologijas, kad pritrauktų daugiau pirkėjų. Pavyzdžiui, Ispanijos „Inditex“ priklausantis tinklas „Zara“ naudoja robotizuotus modulius, kad vartotojams jo interneto parduotuvėse būtų lengviau suformuoti užsakymą.

Tuo tarpu JAV tinklas „Gap“, siekdamas nustatyti, kam pirkėjai teikia pirmenybę, naudoja „Google“ analizės priemones ir rinkodaros tyrimus.

Ekspertai pažymi, kad pasirinkti atskirą asortimentą kiekvienai H&M parduotuvei nebus lengva, nes jų yra daugiau kaip 4,28 tūkstančio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius