Tradicinės trumposios žinutės – SMS – jau praeityje. Mokamas trumpąsias žinutes keičia socialiniai tinklai, kur žinutės ne tik nemokamos, bet ir neriboto ilgio. Dėl to kenčia telekomunikacijų bendrovės. 2010 metais dėl tokios tendencijos visame pasaulyje operatoriai prarado per 110 mlrd. JAV dolerių, pernai nuostoliai siekė apie 40 mlrd. JAV dolerių.
Stokholme surengtoje dienoje „Tele2” investuotojams bendrovės strategijos kūrėja Roxanne Zae aiškino, kad vienas didžiausių bendrovės iššūkių yra rasti būdą, kaip konkuruoti su socialiniais tinklais, kuriais vis dažniau naudojamasi, užuot rašius trumpąsias žinutes.
Kitas iššūkis bendrovei – originalių, išskirtinių produktų kūrimas, mat vis dažniau mobiliuosius įrenginius vartotojai perka ne iš operatorių, bet tiesiogiai iš gamintojų.
R.Zea teigimu, daugiausia perspektyvų „Tele2“ turi duomenų rinkoje. Dabar internetu naudojasi apie 2,5 mlrd. žmonių,. Prognozuojama, kad šis skaičius iki 2020 metų padvigubės.
Švedijoje „Tele2” pajamos iš duomenų persiuntimo siekia net 40 proc. visų pajamų, Rusijoje – 20 proc. Duomenų rinka auga, nes varotojai žaidžia daug žaidimų, žiūri filmuotą medžiagą, naudoja įvairias programėles bendravimui. Išmaniųjų telefonų vartotojams per mėnesį reikalingas duomenų kiekis – apie 500 megabaitų.
„Telekomunikacijų industrija auga greičiau ir greičiau. Rinkoje yra ir vis daugiau prietaisų. Auga ir greitis. Viskas tampa mobilu“, – sakė M.Granrydas.
Nebenori būti tik mažiausių kainų bendrove
Investuotojams suorganizuotame renginyje bendrovės „Tele2” atstovai žadėjo permainas. Prieš kelerius metus bendrovė esą orientavosi į pigų produktą, vėliau pradėjo siūlyti gerą sandėrį, o per kelerius metus įmonė ketina siūlyti ir geriausią kokybę.
Bendrovės vadovo Matso Granrydo teigimu, aukšta kaina nereiškia geresnės kokybės, taigi permainos nereiškia, kad paslaugos brangs. Tačiau esą bus siekiama klientams pasiūlyti geriausią sandėrį.
Jis sutinka, kad „Tele2”, kaip ir kiti Europos telekomunikacijų operatoriai, dažnai iki galo neišklauso klientų, vartotojų žodžiais tariant, bando parduoti produktus, kurių iš tiesų žmogui nereikia. Bendrovė žada nebebūti egoistišku vaiku, o tapti išklausančiu suaugusiuoju.
„Tele2” investuos į tinko kokybę, parduotuves. Tačiau, M.Granrydo teigimu, svarbiausia ne tiek investuoti, kiek komunikuoti ir rodyti, kad jų siūlomos paslaugos iš tiesų yra kokybiškos.
„Tele2” ketina eiti kitų kompanijų jau pramintu keliu. Pavyzdžiui, „Ikea“ siūlo dizainą ir patrauklią, kainą, „H&M” – stilių ir patrauklią kainą, „McDonald's“ – greitį ir patrauklią kainą ir t.t.
15 pagrindinių „Tele2” akcininkų kontroliuoja per 48 proc. įmonės akcijų. Didžiausias jų – „Investment AB Kinnevik“ (30,47 proc.), kiti akcininkai kontroliuoja vos po 1–2 proc. akcijų. Daugiausia tai įvairūs fondai.