Lietuvos reklamos agentūrų asociacijos („Komaa“) valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis teigia, jog reklamos rinka patyrė beveik 40 proc. kritimą.
20 kūrybinių bei žiniasklaidos paslaugas teikiančių agentūrų vienijančios „Komaa“ duomenimis, reklamos agentūrų pajamos pernai krito apie 28 proc., darbuotojų skaičius įmonėse sumažėjo apie 16 procentų.
„Tačiau, lyginant abiejų pusmečių rezultatus, antrasis pusmetis atnešė nežymų pakilimą ir optimistines nuotaikas šiems metams“, – vertino G.Šeputis.
Pasak jo, tarp agentūrų buvo tokių, kurių pajamos sumažėjo net dviem trečdaliais, o darbuotojų skaičius – perpus.
Tuo tarpu žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių apyvartos pernai mažėjo dar labiau – jos buvo vidutiniškai 44 proc. mažesnės, o darbuotojų skaičius mažėjo apie 15 proc. Anot G.Šepučio, darbuotojų skaičių viena iš agentūrų buvo priversta sumažinti net trečdaliu.
„Kitaip nei kūrybinėms, žiniasklaidos planavimo agentūroms antrasis pusmetis buvo dar sunkesnis nei pirmasis – šalies ekonomikos kritimo ir drastiškai padidintų mokesčių neatlaikė ir buvo priversta nutraukti savo veiklą viena žiniasklaidos planavimo agentūra, o dėl finansinių sunkumų ir vykdomos reorganizacijos antrąjį pusmetį iš asociacijos išstojo dar trys narės“, – sakė „Komaa“ valdybos pirmininkas.
„Komaa“ duomenimis, tiek reklamos, tiek žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių agentūrų – „Tarelos“ bei VRS grupės – pajamos krito vidutiniškai 52 procentais. „Komaa“ vienija 20 kūrybinių bei žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių.