-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2011 metų švenčių stalas: tuštesnis, tačiau brangesnis nei ankstesniais metais

Naujos finansų krizės grėsmė Lietuvos gyventojų neišgąsdino – tik ką praūžusių žiemos švenčių minėjimui jie netaupė, netgi išleido šiek tiek daugiau negu pernai. Šventinis stalas nebuvo itin gausus, tačiau kainavo daugiau nei 2010 metais.
Šeimos Kūčių stalas
Šventiniai patiekalai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Šių metų šventės buvo turtingesnės nei pernai, – 15min.lt sakė prekybos centro RIMI atstovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė, – Šventinę savaitę kilo visi pardavimai, daugiausiai knygų, dovanų, žaislų. Kalėdiniu laikotarpiu labiausiai augo šviežio maisto, prieš Naujųjų metų šventimą – alkoholinių gėrimų, vaisių, tortų pardavimai.“

Prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Olga Malaškevičienė 15min.lt teigė, kad įvairių produktų pardavimai prieš pat Naujuosius metus ūgtelėjo nežymiai ir išliko panašūs kaip ir 2010 metais. Lyginant kelių dienų pardavimus prieš Naujuosius 2011 ir 2010 metais, skirtumas labai nedidelis – pardavimai užaugo tik apie procentą. Tuo tarpu prieš Kalėdas fiksuotas 2,5 proc. augimas.

Jos teigimu,  Naujųjų metų stalui daugiau buvo pirkta vaisių – obuolių, kriaušių, melionų, citrusinių vaisių. Jų pardavimai ūgtelėjo penktadaliu. Daugiau pirkta ir prabangesnių produktų: pelėsinių sūrių, vytintų mėsos gaminių, šaltai rūkytos mėsos ir žuvies. Visgi akivaizdu, kad daugelis lietuvių Naujuosius metus sutiko saldžiai – prieš pat Naujuosius metus miltinės konditerijos pardavimai išaugo beveik 40 proc. Daugiausia pirkta tortų, saldžių pyragų, sausainių.

Gėrė brangiau

Tradiciškai augo ir alkoholinių gėrimų pardavimai. R.Stanaitytės-Česnulienės teigimu, pirkti įvairesni alkoholiniai gėrimai.

„Pavyzdžiui, jei buvo perkami stiprieji gėrimai, tai ne tik degtinė, bet neretai ir romas, tekila, viskis. Palyginti su pernai, labiausiai augo brangiausių alkoholinių gėrimų pardavimai – tikro šampano, konjako, brangaus visko“, – sakė RIMI atstovė ir pridūrė, kad tą lėmė ne besikeičiantis lietuvio skonis, bet prekybos tinklo skelbtos akcijos.

Tuo metu „Maxima“ pastebėjo, kad daugiau pirkta silpnesnių alkoholinių gėrimų – vyno, putojančio vyno, šampano. Iš stipresnių gėrimų šiemet daugiau nei pernai nupirkta romo, konjako ir likerio.

„Maximos“ klientų apklausos duomenimis, vidutiniškai švenčių stalui lietuviai pernai išleido nuo 100 iki 300 Lt.

Kalėdų Senelis pirko brangiau

R.Stanaitytės-Česnulienės teigimu, šventiniu laikotarpiu žymiai augo žaislų pardavimai. Praėjusių metų pabaigoje pirkėjai vaikams rinko brangesnius, žinomais prekės ženklais pažymėtus daiktus.

Žaislų paklausą, prekybos centrų atstovų teigimu, augino skelbiamos įvairios akcijos. Keliuose didžiausiuose prekybos tinkluose gruodį žaislams buvo taikomos kelias dešimtis procentų siekusios nuolaidos.

RIMI atstovės teigimu, knygų pardavimai augo beveik trečdaliu, tačiau pirkėjai mieliau rinkosi pigesnes knygas arba pirko akcijų metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius