-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2020 01 24 /17:25

Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių dalių konkursą turėjo skelbti viešai, dar kartą paskelbė teismas. „Lietuvos geležinkelių“ atstovas sako, kad teismo sprendimas tikriausiai bus skundžiamas Aukščiausiajam Teismui.
Pinigai/ Asociatyvi nuotr.
Pinigai/ Asociatyvi nuotr. / FNTT nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas sausio 23 dieną atmetė VLRD skundą ir paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo spalio 18 dienos nutartį – pastarasis patenkino Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Baltija“ ieškinį ir nurodė nutraukti neviešai skelbtą konkursą.

Anot Apeliacinio teismo, VLRD susijusi su „Lietuvos geležinkelių“ viešajam interesui skirta veikla – teikti keleivių ir krovinių vežimo paslaugas, valdyti viešąją infrastruktūrą.

„Pirmosios instancijos teismas tinkamai įvertino įrodymus ir padarė pagrįstą išvadą dėl VLRD atitikties perkančiosios organizacijos požymiams ir pareigos laikytis imperatyvaus viešųjų pirkimų reglamentavimo“, – rašoma teismo nutartyje.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Manto Dubausko, bendrovės teisininkai šiuo metu analizuoja teismo sprendimą.

„Planuojame kreiptis į Aukščiausiąjį Teismą. Tikimės, kad jis priims nagrinėti kasacinį skundą, nes yra formuojamas precedentas“, – komentare BNS sakė M.Dubauskas.

Tuo metu „Skinest Baltijos“ direktorius Valdas Rasimas tvirtina, kad teismų sprendimai atskleidė „Lietuvos geležinkelių“ grupės praktiką apeiti viešuosius pirkimus.

„Teismų sprendimai atskleidė ne pavienį atvejį, o sistemą, kuri buvo kuriama siekiant apeiti viešųjų pirkimų procedūras ir susikurti sau patogias ir tik kai kuriems rinkos dalyviams naudingas žaidimo taisykles. Identiški apygardos ir apeliacinio teismo sprendimai nepalieka abejonių, kad buvo pažeidžiami įstatymai ir tai daroma nepaisant to, kad Europos Teisingumo Teismas dar 2017 metais buvo priėmęs aiškų sprendimą dėl viešųjų pirkimų“, – komentare žiniasklaidai teigė V.Rasimas.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pernai birželį pareiškė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir VLRD turi būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis – jų pirkimai turi būti skelbiami pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, kad jos nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Portalo freedata.lt duomenimis, nuo 2005 iki 2017 metų „Skinest Baltija“ yra laimėjusi maždaug 6,5 mln. eurų vertės VLRD ir „Lietuvos geležinkelių“ prekinių vagonų dalių tiekimo konkursų, taip pat ji yra pardavusi geležinkeliams vagonų už maždaug 27 mln. eurų.

Pernai vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu Estijos kapitalo grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius