-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Balandžio mėn. vartojimo prekės ir paslaugos atpigo 0,1 procento

Statistikos departamentas praneša, kad 2009 m. balandžio mėn., palyginti su kovo mėn., vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,1 procento.
Pinigai
Pinigai / „Scanpix“ nuotr.

2009 m. balandžio mėn. bendrajam vartotojų kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo 1,4 procento atpigusios transporto grupės prekės ir paslaugos, 0,5 – maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai ir 3,2 procento pabrangę alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai, 0,9 – drabužiai ir avalynė.

Vartojimo prekių kainos 2009 m. balandžio mėn., palyginti su kovo mėn., sumažėjo 0,2 procento, paslaugų – padidėjo 0,2 procento, praneša Statistikos departamentas.

Transporto grupės prekių ir paslaugų kainų pokyčiui įtaką turėjo 7,4 procento atpigę automobiliai, 7,3 – suskystintos automobilinės dujos, 0,9 – keleivinio kelių transporto (priemiestinių autobusų ir taksi), 0,8 – asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto, 4,7 – tolimojo susisiekimo geležinkelių transporto paslaugos. Benzinas pabrango 2,1, keleivinio oro transporto paslaugos – 6,5, dyzeliniai degalai – 0,9 procento.

Didžiausią įtaką maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainų pokyčiui turėjo 0,7 procento atpigusi mėsa ir jos produktai, 5,4 – kava, 0,7 – pienas ir jo produktai, sūris, kiaušiniai, 2,4 – aliejus, 3,8 – obuoliai, 9,2 – vynuogės, 0,4 – mineraliniai vandenys, gaivieji gėrimai ir sultys, 0,9 – sūdytos žuvys, 2,3 – šviežios žuvys. Daržovės ir bulvės pabrango 1,3, bananai – 5,3, šokoladas ir kiti konditerijos gaminiai – 1,2, duona –0,4, homogenizuoti vaikų maisteliai ir dietiniai produktai – 2,2 procento.

Alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių grupės kainų padidėjimą nulėmė 9,8 procento pabrangusios cigaretės. Cigarečių kainų padidėjimui vis dar turėjo įtakos nuo 2009 m. kovo 1 d. pradėtas taikyti didesnis akcizo tarifas. Vynas atpigo 0,5 procento.

Drabužių ir avalynės grupės kainų pokyčiui įtaką padarė dėl naujų vasaros sezono kolekcijų pasirodymo 1,0 procento padidėjusios drabužių ir 0,7 – avalynės kainos. Aprangos reikmenys pabrango 0,4 procento.

Iš kitų prekių ir paslaugų, turėjusių įtakos 2009 m. balandžio mėn. bendrajam vartotojų kainų pokyčiui, galima paminėti 2,5 procento atpigusias būsto priežiūros ir remonto prekes ir paslaugas, 3,4 – kietąjį kurą, 5,4 – transporto priemonių draudimo paslaugas, po 0,7 – baldus, duomenų apdorojimo įrenginius, kosmetikos priemones, 2,9 – suskystintas dujas maistui gaminti, 1,0 – namų ūkio prietaisus, 3,1 – gėles, 1,5 – vaizdo aparatūrą ir 1,4 procento pabrangusias judriojo telefono ryšio paslaugas, 0,7 – atostogų išvykas, 2,3 – sanatorijų paslaugas.

2009 m. balandžio mėn. metinė infliacija (2009 m. balandžio mėn., palyginti su 2008 m. balandžio mėn.) sudarė 6,3 procento. Metinės infliacijos lygį daugiausia lėmė 19,5 procento per dvylika mėnesių pabrangusios būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekės ir paslaugos, 5,1 – maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 19,1 – sveikatos priežiūros grupės prekės ir paslaugos, 12,4 procento – alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai ir 7,5 procento atpigę drabužiai ir avalynė.

Vartojimo prekės per metus pabrango 5,3, paslaugos – 9,3 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius