Kaip paaiškėjo iš savaitraščio „Veidas“ užsakymu atliktos naujausios sociologinės apklausos, 1990–2008 metai ypač sunkūs buvo gana mažai daliai – tik 3,6 proc. – respondentų.
2009–2010 metus sunkiais įvardijo 42,4 proc. apklausos dalyvių, o 41,8 proc. pareiškė maną, kad didžiausi sunkumai tik artėja.
5,2 proc. apklausos dalyvių atsakė, kad jiems nė vieni metai nebuvo ypač sunkūs, 5,8 proc. – kad 2006–2008 metai, o 2,4 proc. – kad 1990–1993-ieji.
2002–2005 metus sunkiais apibūdino 0,2 proc. apklaustųjų, 2011-uosius ir 1994–1996-uosius – po 0,4 proc., 1997–2001-uosius – 0,6 proc. respondentų.
Apklausos dalyvių nuomone, Lietuvoje labiausiai neadekvačiai išpūstos yra maisto produktų kainos. Maisto produktus išskyrė 80,6 proc. visų respondentų, bet daug apklaustųjų minėjo ir šildymą, degalus, taip pat drabužius bei avalynę.
Išpūstomis šildymo kainas laiko 69,8 proc. apklaustųjų didmiesčių gyventojų, degalų – 54,8 proc., drabužių ir avalynės – 23,2 proc., vaikiškų prekių – 13,2 proc.
Kad alkoholio ir tabako kainos išpūstos, įsitikinę 6,2 proc. apklausos dalyvių, paslaugų – 5,4 proc., buitinės technikos – 0,4 proc.,
3 proc. respondentų sakė maną, kad visos kainos yra išpūstos.
Lietuvos didžiųjų miestų 500 gyventojų apklausą rugpjūčio 15–17 dienomis žurnalo „Veidas“ užsakymu atliko rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Prime consulting“.