Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dvi ir daugiau valandų prekybos centre – norma beveik kas ketvirtai vilnietei ir tik kas dešimtam vilniečiui

Drabužius, batus, elektronikos ir namų apyvokos bei interjero ar dizaino prekes 85 proc. vilniečių įsigyja prekybos ir pramogų centruose. Beveik perpus mažesnis skaičius – 43 proc. sostinės gyventojų šių prekių dairosi turguje, 41 proc. – pavienėse vardinėse parduotuvėse.
Pirkiniai
Pirkiniai / Fotolia nuotr.

Daugiau nei trečdalis, 35 proc., šiuo tikslu užsuka į padėvėtų drabužių parduotuves. Sostinės gyventojų apklausos duomenimis, pastarąsias renkasi beveik dvigubai daugiau moterų nei vyrų, atitinkamai 43 ir 22 proc. 

Prekybos ir pramogų centro „Ozas“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, jog 13 proc. vilniečių, lankydamiesi prekybos ir pramogų centruose, įsigyja tai, ką planavo. Vyrai šiuo klausimu yra labiau disciplinuoti nei moterys: įsigyjantys tik planuotas prekes nurodė 18 proc. vyrų ir 10 proc. moterų. Tuo tarpu 73 proc. vilniečių tik iš dalies laikosi numatyto plano ir neatsisako įdomių pasiūlymų. Beveik kas dešimtas, 9 proc., net ir suplanavęs pirkinius, verčiau renkasi patrauklius pasiūlymus, o 5 proc. nurodė paprastai neturintys jokio pirkinių sąrašo.

„Pagrindinis apsilankymų prekybos ir pramogų centruose tikslas – apsipirkti, tačiau labai svarūs ir kiti motyvai. 44 proc. respondentų nurodė, jog į prekybos centrus atvyksta pavalgyti ir praleisti laiko, beveik trečdalis – susitikti su draugais ir artimaisiais. Maždaug kas ketvirtas vilnietis prekybos centruose tiesiog vaikštinėja, dairosi ir 7 proc. nurodo, jog prekybos ir pramogų centrai – jų darbo vieta“, – sako prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė. 

Apklausos metu paaiškėjo, jog 17 proc. sostinės gyventojų į didžiuosius prekybos ir pramogų centrus užsuka bent du kartus, o 27 proc. – bent kartą per savaitę. Šioje kategorijoje išsiskyrė studentiško amžiaus sostinės gyventojai: bent kartą per savaitę prekybos ir pramogų centrus aplanko 38 proc. 18–24 metų amžiaus respondentų. Kas penktas vilnietis į prekybos ir pramogų centrus vyksta kartą per dvi-tris savaites, 23 proc. – bent kartą per mėnesį. Dešimtadalis sostinės gyventojų prekybos centruose lankosi bent kartą per 2–3 mėnesius. 

Paklausti, kiek laiko praleidžia prekybos ir pramogų centruose, 12 proc. „Ozo“ inicijuotoje apklausoje dalyvavusių sostinės gyventojų sakė, jog mažiau nei valandą. Apie trečdalis, 32 proc., juose užtrunka valandą-pusantros. Šiek tiek didesnis skaičius, 34 proc. – apie 2 valandas, o beveik kas penktas vilnietis, 19 proc., prekybos ir pramogų centruose praleidžia daugiau nei dvi valandas. Prekybos ir pramogų centruose praleidžiamas laikas skiriasi lyginant vyrus ir moteris. Mažiau nei valandą prekybos ir pramogų centruose nurodė praleidžiančios 5 proc. moterų ir 22 proc. vyrų., tuo tarpu daugiau nei dvi valandas prekybos ir pramogų centruose užtrunka 23 proc. moterų ir 11 proc. vyrų. 

Vilniaus prekybos ir pramogų centruose įsigyjamų prekių top dešimtuką sudaro maistas (jį prekybos ir pramogų centruose dažniausiai perka 83 proc. vilniečių), batai (74 proc.), dovanos (67 proc.), namų apyvokos prekės (62 proc.), kosmetika bei parfumerija (58 proc.), moteriški drabužiai (54 proc.), saldumynai, konditerija (49 proc.), elektronikos, foto ir video prekės (45 proc.), knygos (44 proc.), vyriški drabužiai (42 proc.). Tradiciškai, žymiai daugiau moterų nei vyrų (atitinkamai 74 proc. ir 21 proc.) perka moteriškus drabužius, kosmetikos ir parfumerijos prekes (70 proc. ir 39 proc.), juvelyrikos dirbinius ir aksesuarus (47 ir 17 proc.).

Beje, dovanas ir knygas taip pat perka daugiau moterų nei vyrų (atitinkamai 72 proc. ir 58 proc., 52 proc. ir 33 proc). Tuo tarpu daugiau vyrų nei moterų (63 proc. ir 28 proc.) perka vyriškus drabužius bei elektronikos, foto ir video prekes (52 ir 40 proc.). 

Apklausoje iš viso dalyvavo 417 vilniečių. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius