Jos rezultatai parodė, jog kainų skirtumus iš esmės lėmė zloto kurso kitimas lito atžvilgiu ir didesnės mažmeninės prekybos maržos Lietuvoje, o ne nuo metų pradžios mūsų šalyje padidintas degalų akcizas, praneša Finansų ministerija.
Per pastaruosius tris mėnesius Lenkijos zloto kursas lito atžvilgiu nukrito 22 proc., tai atitinkamai darė įtaką ir akcizų tarifų skirtumui. Be to, jau nuo šių metų pradžios Lietuvoje degalų kainos mažmeninėje prekyboje, atskaičius mokesčius, pastebimai išaugo, palyginti su Lenkija ir Latvija. Analizė parodė, kad mūsų šalies mažmeninėje prekyboje taikomos didesnės maržos – apie 0,10 lito už litrą degalų, palyginti su Latvija, bei apie 0,20 lito už litrą benzino ir apie 0,30 lito už litrą dyzelino, palyginti su Lenkija.
Dėl šių priežasčių, net ir sumažinus Lietuvoje šiuo metu benzinui ir dyzelinui taikomus akcizų tarifus iki 2008 metų lygio, dyzelino kaina Lietuvoje išliktų apie 0,22 lito už litrą didesnė nei Lenkijoje, atitinkamai benzino – didesnė apie 0,07 lito už litrą. Tuo tarpu valstybė netektų apie 360 milijonų litų planuojamų pajamų.
Finansų ministerija, planuodama papildomas 2009 m. biudžeto pajamas iš didinamų degalų akcizų, jau įvertino riziką, jog dėl ekonominės padėties pokyčių šalyje gali sumažėti degalų realizavimas, ir neketina siūlyti keisti degalams taikomų akcizų tarifų.