Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gyventojai draudikus skundžia vis dažniau (atnaujinta 13.03 val.)

Per pastaruosius ketverius metus gyventojų, nepatenkintų dėl tam tikrų draudimo įmonių veiksmų, kreipimųsi į Draudimo priežiūros komisiją (DPK) skaičius išaugo 87 procentais. Tai nustatė pati komisija, išanalizavusi 2006–2009 metais pateiktų skundų ir ginčų duomenis. Praėjusiais metais DPK iš viso sulaukė 424 gyventojų ir įmonių kreipimųsi, nors 2006 metais šis skaičius siekė 227.
DPK narys Darius Andriukaitis pastebėjo, kad sunkmečiu tiek gyventojai, tiek draudimo įmonės ėmė dar atidžiau kontroliuoti savo lėšas.
DPK narys Darius Andriukaitis pastebėjo, kad sunkmečiu tiek gyventojai, tiek draudimo įmonės ėmė dar atidžiau kontroliuoti savo lėšas. / Redo Vilimo/BFL nuotr.

Kaip pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė DPK narys Darius Andriukaitis, 2007-2008 metais daug gyventojų į DPK kreipdavosi dėl draudimo bendrovės „Baltikums draudimas“ veiksmų. „Draudimo kompanija turėjo tam tikrų sunkumų ir dėl to augo nusiskundimų skaičius“, – sakė D.Andriukaitis. 2007 metais dėl šios kompanijos veiklos į DPK kreipėsi 110, o 2008 metais – 136 gyventojai.

Iš viso 2006 metais DPK sulaukė 227, 2007 metais – 360, 2008 metais – 436, 2009 metais – 424 gyventojų skundų. Anot DPK nario, atmetus 2007 ir 2008 metais dėl „Baltikums draudimo“ veiklos sulauktus kreipimusis, matyti, kad gyventojų, besikreipiančių į DPK skaičius kasmet stabiliai auga.

„Augimas, mūsų akimis, yra gana nemažas. Viena iš priežasčių yra visų įvardijamas sunkmetis. Žmonės stengiasi vertinti kiekvieną savo litą, pakovoti dėl jo. O draudimo įmonės siekia kiekvienu atveju peržiūrėti išmokas, esant pagrindui jas susigrąžinti“, – dėstė D.Andriukaitis.

Be to, anot jo, skundų skaičiaus didėjimui įtakos turi ir kiekvienais metais vykdoma švietėjiška veikla. „Vartotojai tampa vis labiau išprusę, žino savo teises ir jomis naudojasi“, – svarstė DPK atstovas.

Labiausiai nepatenkinti „Swedbank“ ir „Lietuvos draudimu“

DPK duomenimis, pernai didesnę kreipimųsi dalį – 67 proc. – sudarė ginčai tarp draudiko ir gyventojo, kilę dėl gyventojo nepritarimo konkrečiam draudiko sprendimui. Trečdalis, t. y. 33 proc.,  visų kreipimųsi atvejų 2009 metais buvo nusiskundimai dėl draudimo bendrovių administravimo veiksmų.

Iš pernai metais DPK pateiktų skundų ir ginčų skaičiaus 79 proc. buvo susiję su nepasitenkinimu dėl Lietuvoje registruotų draudimo įmonių veiklos, likę 21 proc. – dėl kitų ES šalių draudimo bendrovių filialų veiksmų.

Kalbant apie gyvybės draudimo įmones, praėjusiais metais į DPK dažniausiai kreipėsi gyventojai, nepatenkinti „Swedbank“ gyvybės draudimo veikla. Dėl šios įmonės gauti kreipimaisi sudarė 50 proc. visų DPK gautų kreipimųsi dėl gyvybės draudimo įmonių veiklos. Antroje vietoje atsidūrė SEB gyvybės draudimas – kreipimaisi dėl šios įmonės veiklos sudarė 20 proc. visų DPK gautų kreipimųsi dėl gyvybės draudimo įmonių veiklos.

Iš ne gyvybės draudimo įmonių dažniausiai skundžiamos buvo bendrovės „Lietuvos draudimas“ ir „Gjensidige Baltic“. Kreipimaisi dėl „Lietuvos draudimo“ veiklos sudarė 24 proc., o dėl „Gjensidige Baltic“ – 18 proc. visų DPK gautų kreipimųsi dėl ne gyvybės draudimo bendrovių veiklos.

Dažniausiai skundėsi dėl transporto priemonių draudimo
 
Kaip rodo DPK paskelbti duomenys, 2009 metais daugiausiai ginčų kilo dėl transporto priemonių draudimo – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo (TPVCAD) ir transporto priemonių valdytojų savanoriškojo draudimo (kasko).
 
Kaip sakė D.Anriukaitis, dažniausiai ginčai tarp draudėjo ir draudimo įmonės kilo dėl atsisakytos mokėti draudimo išmokos, išmokos dydžio, įvykio pripažinimo nedraudžiamuoju, atgręžtinio reikalavimo pateikimo, draudimo apsaugos galiojimo bei draudimo sutarties sąlygų.

DPK duomenimis, pernai daugiau nei pusė – 56 proc. – ginčų, buvo išspręsti pareiškėjo naudai. Beveik trečdalis – 27 proc. – ginčų baigėsi tarp draudėjo ir draudiko radus abiems pusėms priimtiną kompromisą.

2009 metais šalies draudimo rinka pagal pasirašytų draudimo sutarčių apimtis buvo pasiskirsčiusi taip – 86 proc. užėmė Lietuvoje registruoti draudikai, 14 proc. – registruoti kitose ES šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius