Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ir Kalėdų seneliai vaikosi madų: ką ir už kiek šiemet teko pirkti savo vaikams?

Šventės šiemet gerokai paplonino Kalėdų senelių kišenes – geras ar blogas jų vaikas buvo, kiekvienas tėvas ar senelis po egle grūdo kelių dešimčių, o kartais ir šimtų eurų vertas dovanas. Ir ne bet ką – išmaniuosius arba madingiausius sezono žaislus.
Kalėdų laukimas.
Ir Kalėdų seneliai vaikosi madų: ką ir už kiek šiemet teko pirkti savo vaikams? / Shutterstock nuotr.

2,5 metų mergaitę auginanti Monika sako esanti neišlaidi mama. Nepaisant to, dovanai išleido apie 20 eurų – pirko danišką konstruktorių.

„Kalėdos tai ne tik daiktai ir žaislai – tai jausmas, smagumas dovanoti, keistis dovanomis, o ne tik gauti. Taip pat man smagu kartais dukrai nupirkti žaislą, kuris jai svarbus, ir be priežasties.

Žaislų madų neseku, gal, sakyčiau, labiau seku klasikinių žaislų tendencijas – pavyzdžiui, manau, kad LEGO visada yra gera dovana, nes skatina kurti, bandyti, susikaupti ir t.t. Ir tokių panašių žaislų yra daugiau – man įdomu atrasti tokius laikui nepavaldžius žaislus“, – pasakojo mama Monika.

20 eurų žaislui jai atrodo nemenka suma. Kita vertus, dabar jau ir mažai pažįstamiems žmonėms, su kuriais keičiasi dovanomis, tenka pirkti niekučius už 10 ar daugiau eurų, taigi dukrai jai tikrai negaila. Sako, kad išlaidauja ir per mažai.

Monika pasakojo žaislų madų nesekanti, nes jos „ištinka“ savo laiku: „Mano vaikui dar visai neįdomu Elsa. Bet ji gali be perstojo žiūrėti filmuką apie žaibą McQueen'ą. Ir nors pasaulyje jo trendas gal jau ir praėjęs, mūsų šeimoje tai kuo tikriausias trendas, mada ir apsėdimas.“

Dalis tėvų elgiasi visai kitaip – perka tai, kas „ant bangos“.

„Tauškutę“ gavo kas antra mergaitė

Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė, 15min pasakojo, kad įmonės pardavimai, palyginti su ne šventiniu laikotarpiu, šoktelėjo tris kartus. Apskritai žaislai yra viena iš populiariausių „Pigu.lt“ prekių kategorijų prieš šventes.

„Pats populiariausias žaislas šiais metais buvo interaktyvi lėlė „Tauškutė“. Taip pat nemažai vaikų po eglute rado „Lego®“ kaladėlių, žaislą „Furby“, lavinamuosius žaislus, rogutes, piešimo lentas, lėlių namus, automobilių garažus ar išmanųjį plasteliną. Mes skaičiuojame, kad kas trečias vaikas per šias Kalėdas po eglute rado konstruktorių ar kaladėles“, – ji pridūrė, kad „Tauškutę“ po egle rado kas antra mergaitė – lėlė gali pasakyti iki 100 žodžių, kartu dainuoti, atkartoti žodžius ir pan.

„Kasmet didesnio klientų dėmesio sulaukia vienas ar kitas tais metais aktualus personažas. „Ledo šalies“ herojai ir šiais metais neprarado populiarumo, tačiau juos kur kas labiau aplenkė nuotaikinga interaktyvi lėlė „Tauškutė“, – sakė G.Vilkė. Ši lėlė kainuoja apie 40 eurų.

Pigu.lt nuotr./Lėlė „Tauškutė“
Pigu.lt nuotr./Lėlė „Tauškutė“

Vidutinis dovanų krepšelis siekė apie 100 eurų. G.Vilkė daro išvadą, kad klientai pirko iškart po kelias dovanas.

Tuo metu žaislus pardavinėjančios bendrovės „Jonelis ir Ko“ vadovė Aida Čaplikienė pastebėjo, kad šįmet pirkėjo krepšelis sumažėjo dėl emigracijos.

Madas diktuoja televizorius

„Lietuvoje tai yra vienintelė šventė, kada masiškai taip perkama. Kai po Vėlinių yra papuošiamos eglutės, tada ir prasideda šventės“, – pasakojo A.Čaplikienė. Parduotuvių tinklas, kuriam ji vadovauja, yra specifinis, mat pardavinėja aukštesnės kokybės žaislus, bet, tarkime, su pažeistomis pakuotėmis, todėl kiek pigesnius. Todėl asortimento formavimas mažai priklauso nuo paties prekybininko.

„Pas mus pardavinėjami dėl įvairių priežasčių iš Europos tinklų grąžinti žaislai, kai būna užsistovėję, kažkoks transporto defektas, pakuotės defektas. Tai mes gauname tai, ką gauname, bet mes labai gerai jaučiame, ką perka Europoje“, – o Europoje, kaip pasakojo moteris, perkami išmanūs žaislai, tarkime, telefonu ar planšete valdomi automobiliai. Taip pat populiarūs lavinamieji, ekologiški žaislai.

Dabar labai juntama, kad emigrantai vaikus išsivežė ir dabar jau liko seneliai, kurie siunčia vaikams į užsienį, – pasakojo A.Čaplikienė.

„Pas mus visą laiką pasako televizorius vaikams, ko norėti. Dažniausiai vaikai yra labai imlūs reklamai, jie nori to, ką pasako, ko norėti“, – pasakojo A.Čaplikienė.

Ji pastebėjo, kad pirkėjo krepšelis šiais metais yra kiek mažesnis.

„Tokia nauja tendencija – jeigu anksčiau ateidavo mūsų emigrantai ir kažką pirkdavo savo vaikams ir negailėdavo, tai dabar labai juntama, kad emigrantai vaikus išsivežė ir dabar jau liko seneliai, kurie siunčia vaikams į užsienį. Mūsų vaikų segmentas yra labai sumažėjęs“, – pasakojo tinklo vadovė.

Jos teigimu, yra tokių žmonių, kurie išleidžia dovanai ir 100-150 eurų, kai kurie stengiasi neviršyti 20 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius