Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinta duonos pirkimo įpročiai: lietuviai vis dažniau renkasi juodą duoną su priedais

Kas šešta Lietuvos šeima kasdien perką duonos gaminių. Jau kelerius metus šio produkto pardavimai nekinta, keičiasi tik pirkėjų skonis. Nuo rugsėjo pirkimo įpročius vėl gali pakeisti kilsianti kaina.
Duona
Duona / 123FR nuotr.
Temos: 2 Lietuviai Duona

Lietuvių duonos pirkimo įpročiai kinta. Dabar dvigubai daugiau nei prieš pora metų perkama juodosios duonos su įvairiais priedais – grūdais, riešutais, vaisias ar morkomis. Taip pat trečdaliu daugiau nuperkama saldžių duonos gaminių.

„Daugiausia nuperkama batono – 35 proc. Juodai ir šviesiai duonai tenka po 25 proc., o 15 proc. atitenka sumuštinių duonai“, – vardijo prekybos centro Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė.

Dauguma Lietuvos gyventojų – 85 proc. – nuolat perka duoną. Pirkėjai rinkdamiesi šį produktą kreipia dėmesį ne tik į skonį, bet ir į kainą.

Nors didžiausi parduotuvių tinklai siūlo apie 700 skirtingų rūšių duonos gaminių, kai kurie pirkėjai jų ieško turgeliuose arba kitose mažesnėse kepyklėlėse.

Spacialistai pastebi, kad per pastaruosius pusantrų metų maisto prekių parduotuvėse atsirado platesnis sveikesnės duonos pasirinkimas, tačiau reikia mokėti ją išsirinkti.

„Jei valgome bemielę duoną, iš viso grūdo dalių, nelabai aukštoje temperatūroje – iki 180 laipsnių – keptą duoną, tai yra sveikas maisto produktas. Jei valgome mielinę duoną, iš aukščiausios rūšies miltų, tai nėra tinkamas pasirinkimas, nes tokioje duonoje yra 80 proc. mažiau mineralinių medžiagų, vitaminų, skaidulinių medžiagų, kurios mums irgi svarbios“, – skirtingos rūšies duonos savybes lygino sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė.

Dėl lietingos vasaros grūdų augintojai prognozuoja, kad duonos gaminiai iš naujojo derliaus miltų nuo rugsėjo neišvengiamai brangs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius