-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konteinerių terminale – rusų vežėjų eilė

Vilkikai su Rusijos numeriais antrą savaitę prie Klaipėdos konteinerių terminalo laukia leidimo paimti krovinius, nes jų siuntėjai Vakaruose ir gavėjai Rytuose keisti vežėjus suskato greičiau, nei spėjo sutvarkyti dokumentus.
Vilkikai iš Rusijos vakar Klaipėdoje dar tebelaukė konteinerių.
Vilkikai iš Rusijos vakar Klaipėdoje dar tebelaukė konteinerių. / „Lietuvos žinių“ nuotr.
Temos: 1 Vežėjai

Apie tai, kad iki šiol retai matomos Klaipėdos uoste Maskvoje registruotos kompanijos "Sovtransavto" vilkikų karavanas antrą savaitę stovi prie bendrovės "Klaipėdos konteinerių terminalas", prasitarė generalinis direktorius Vaidotas Šileika. Ar naujas reiškinys taps tendencija - dar neaišku.

Atvyko pirmą kartą

Prieš keletą dienų, kai dar Lietuvos vežėjai kankinosi ilgose eilėse prie Rusijos sienos, paklaustas, kaip paveiks Klaipėdos uostą bandymas lietuvius išstumti iš krovinių vežiojimo rinkos, V.Šileika sakė: "Iš tiesų dabar dar gana sunku atsakyti į klausimą, nes manau, kad poveikis bus ateityje. Dabar išsiųsti kroviniai yra pakeliui į uostą ir tikriausiai nebeįmanoma jų kur nors kitur nukreipti. Manau, kad ateityje tranzitinių konteinerių srautas į Rusiją bei kitas NVS šalis gali būti siunčiamas ne per Klaipėdą, nes krovinių siuntėjai arba gavėjai nebenorės rizikuoti ir prarasti klientus arba sugadinti krovinius. Suduotas rimtas smūgis Lietuvos, kaip tranzito valstybės, įvaizdžiui. Praeis nemažai laiko, kol jis bus atkurtas, pasekmes dar jausime ilgai. Beje, prie konteinerių terminalo vartų jau savaitę stovi apie 10 mašinų su rusiškais registracijos numeriais, kuriomis ketinama gabenti konteinerius į Rusiją."

Nuvykus į Perkėlos gatvę prie Vilhelmo kanalo, neprivažiavus konteinerių terminalo, į ilgą eilę kelkraštyje sustatytų kompanijos "Sovtransavto" vilkikų vairuotojai atrodė prastai nusiteikę ir buvo nekalbūs. Būryje srėbdami ten pat, prie mašinų, išvirtos greitai paruošiamos sriubos ir užsikąsdami, matyt, jau Klaipėdoje pirkta duona, lietuviškai pasveikinti vyrai įtariai susižvalgė. Prisistačius rusiškai, į klausimus, ar dažnai atvyksta ir ko laukia, kalbėti pradėjo vos du. "Mes čia atvykome pirmą kartą. Iš viso trylika. Sako, kad krovinys yra iškrautas, bet nesutvarkyti kažkokie dokumentai. Laukiame jau savaitę, ir nieko", - tarstelėjo vienas. Kitas, paklaustas, ar krovinį veš į Maskvą, gūžčiojo pečiais. "Nežinome nei kur, nei kada. Mes nieko nežinome", - kalbėjo nežinios kamuojamas jaunas vyras, apie save tepasakęs, kad jis pats yra iš Maskvos.

Toks pokalbis su vairuotojais vyko antradienį, tačiau ir ketvirtadienio rytą "Sovtransavto" vilkikai tebestovėjo senoje vietoje. Tiesa, keli jų buvo įvažiavę į naktį aptuštėjusią aikštelę prie konteinerių terminalo vartų, taip vildamiesi greitesnio sprendimo. Vakar rytą einantis administracinio pastato link vairuotojas, paklaustas, ar karavanas pajudės, sakė einąs sužinoti naujienų.

Pakilo kainos

Paprastai vežėjus samdo kompanija, kuri atgabena konteinerius. Šiuo atveju tai "Maersk Lines"."Terminalas konteinerius išduos, kai tik bus pareikalauta. Mums turi būti pateikta linijos paskyra išduoti krovinį ir muitinės dokumentai, tačiau tikriausiai jie nesutvarkyti", - tikindamas, kad lietuviai nekelia jokių kliūčių rusams paimti iš uosto krovinius, sakė V.Šileika.

"Maersk Lines" atstovas taip pat paneigė, kad dokumentai užkliuvo dėl jų kaltės. "Mes esame jūrų linijos atstovai. Ir mums nepateikė reikalingų dokumentų. Kažkas vyksta tarp siuntėjo ir gavėjo", - spėjo vyriškis.

LŽ paskambinus į "Sovtransavto" biurą Maskvoje pavyko trumpai šnektelti su didelę grupę transporto įmonių valdančio holdingo generalinio direktoriaus patarėju. Jis iš pradžių nesuprato, kaip konteinerių vilkikai galėjo atsidurti Klaipėdoje. Vėliau vis dėlto prisiminė, kokiomis aplinkybėmis viena iš įmonių juos pasiuntė. "Mes turime vieną svarbų klientą Belgijoje, siunčiantį įrenginius į Surgutą, apie 100 pakrovimų. Paprastai veždavo tentiniais sunkvežimiais, bet šįkart vieną partiją pakrovė į konteinerius. Esame įsigiję apie 50 vilkikų konteineriams, kurie vykdavo tik į Suomiją. Bet, patys žinote, konteinerių srautas per Suomiją sumažėjo, todėl nuspręsta vilkikus pasiųsti į Klaipėdos uostą. Manau, kad tai epizodinis atvejis. Aš pasidomėsiu, kodėl jie taip ilgai ten laukia", - žadėjo "Sovtransavto" vadovybės atstovas.

Lietuvos vežėjų asociacijos "Linava" sekretorius transporto politikai ir informacijai Algirdas Baranauskas taip pat žadėjo pasidomėti, kaip "Sovtransavto" vežėjai atsidūrė Klaipėdoje, nes ši situacija jam buvo nežinoma.

V.Šileika neatmeta prielaidos, kad rusų vežėjų kainos šiuo metu yra kur kas aukštesnės, nei siūlo lietuviai, ir yra bandoma spręsti šį klausimą. "Kiek man yra žinoma, konteinerių transportavimo kaina į Maskvą per vežėjų konfliktą padidėjo 500 eurų", - sakė V.Šileika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius