Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 09 08 /11:38

„Lietuvos geležinkelių“ ataskaitos pristatyme – panegirikos sau pliūpsnis

Dvidešimtmetį šiemet švenčianti valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ giriasi sparčiai augančiu darbo našumu ir pajamomis, be to, priduria, kad krizę mažai tepajautė bendrovės darbuotojai.
Kelio kontrolės mašina EM140
Kelio kontrolės mašina EM140 / BFL/Tomo Lukšio nuotr.

Jo teigimu, bendrovė krizę išgyveno sunkiai, tačiau nė vienas verslo partneris ar valstybė to nepajuto – esą atsiskaitoma buvo laiku.

„Sumažinom atlyginimus darbuotojams 16 proc., vadovybei – 70 proc. (...) Mes atlaikėme iššūkius, darbuotojai tiki įmone, nėra darbuotojų, kurie krizės metu išvažiavo geresnės duonos ieškoti. Emigracijos banga mūsų nepalietė“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.

„Mano, kaip generalinio atlyginimas, yra pastovus – 6880 Lt ir yra kita galimybė uždirbti tiek pat yra su tam tikromis sąlygomis – 30 proc. tos dalies galiu gauti, jei įvykdytas pelningumo planas, nuo įvykdyto pardavimų ir paslaugų plano vienam darbuotojui galima gauti dar 40 proc. atlyginimo ir įvykdžius investicijų planą – 30 proc. atlyginimo. Galiu gauti vienąkart per metus atlyginimo dydžio premiją už gerus rezultatus“, – teigė generalinis direktorius Stasys Dailydka.

S.Dailydkos teigimu, darbuotojai gauna didesnę už Lietuvos vidurkį algą, tačiau ji esą vis tiek maža.

„Paprastų darbuotojų vidurkis yra gerokai didesnis už vidutinį Lietuvos atlyginimą, man atrodo, 2723 Lt (Lietuvoje vidutinis darbo užmokestis siekia 2031 Lt). Bet mes dirbam dieną naktį ir šventinėmis dienomis ir todėl atlyginimas nėra aukštas. Be to, darbas labai atsakingas, susijęs su eismo saugumu. (...) Žmonės išsilavinę, jauni, dirba atsakingą darbą, tai atlyginimas nėra geras ir prie geresnių rezultatų būsim priversti artimiausiu metu atlyginimus didint“, – teigė bendrovės generalinis direktorius.

„Lietuvos geležinkeliuose“ ir dukterinėse įmonėse dirba per 12 tūkst. darbuotojų.

„Lietuvos geležinkeliai“ pernai uždribo per 65 mln. Lt grynojo pelno.

Bendrovė pernai sukūrė apie 1,5 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP).

Permainingi dešimtmečiai

A.Šimėnas bendrovės laikotarpį iki 2001 metų vadina stagnacijos laikotarpiu, vėliau esą prasidėjo pakilimas, įgaunantis vis didesnį pagreitį.

„Pajamos nuo 1995 metų iki 2008 išaugo net tris kartus. (...) Našumas tuo metu išaugo daugiau kaip penkis kartus, o nuo 2000 metų investicijos išaugo net devynis kartus“, – teigė bendrovės atstovas.

Jis pasipiktino kažkada vienos populiarios radijo stoties eteryje nuskambėjusia fraze, esą „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybės biudžeto išlaikoma įmonė.

„Mes išlaikomi ne iš biudžeto. Valstybė turi daug kišenių, mums nesvarbu, į kurią pinigų įdėti. Kasmet apie 300 mln. Lt mes sumokame į biudžetą. Nauda valstybei – mes iš vidinių išteklių dotuojame keleivių vežimo nuostolį“, – teigė A.Šimėnas.

Didžiąją dalį „Lietuvos geležinkelių“ pajamų sudaro pajamos iš krovinių vežimo – 85,6 proc., o vežant keleivius pernai buvo uždirbta 5,5 proc. pajamų.

Valstybė pernai bendrovei skyrė 8,15 mln. Lt (2009 metais – 4,58 mln. Lt) subsidijų, skirtų keleivių vežimui lengvatinėmis sąlygomis finansuoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius